Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb pas gisteren 2x2GB OCZ Gold XTC OCZ2G8002G toegevoegd aan 2x1GB OCZ XTC Platinum Rev.2 OCZ2P800R21G

Maar krijg steeds een blauw scherm met o.a. de error Page_fault_in_nonpaged_area of memory management of IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

De error komt telkens als de pc bezig is met bv iets installeren.

PC heeft de volgende specs:
Q6600 G0 (overclocked naar 400x8)
MSI p35 Neo2
Dimm1: 2GB OCZ Gold XTC OCZ2G8002G
Dimm2: 2GB OCZ Gold XTC OCZ2G8002G
Dimm3: 1GB OCZ XTC Platinum Rev.2 OCZ2P800R21G
Dimm4: 1GB OCZ XTC Platinum Rev.2 OCZ2P800R21G

Had ze eerst in dual channel draaien maar dacht dat het daaraan kon liggen en heb ze gewoon naast elkaar gezet.

Heb al een Memtest gedraaid en kreeg 5000 errors, zonder het nieuwe geheugen geen errors.

Bios is geupdate en timings zijn aangepast in de bios naar die van de 2GB OCZ Gold XTC OCZ2G8002G

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen (RAM is net nieuw..)? Ben al de hele dag bezig maar blijf een blauw scherm krijgen met telkens dus een andere error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
RAM terugbrengen... ?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ligt het dan aan het type RAM, dat niet wordt ondersteund door het moederbord? Of is het RAM gewoon defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeerenburgCola
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:23
Wat ik zou doen:
1) Test eerst eens je systeem zonder te overclocken. Het kan ook de combie cpu<->geheugen zijn.
2) Werkt het nog steeds niet, test dan je nieuwe geheugen alleen zowel in dual channel als single channel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb het volgende gedaan:

Systeem op standaard laten draaien, zelfde resultaat.

Nieuwe ram met 2en getest.
Bij het verschijnen van win logo, auto reboot.

Nieuwe ram afzonderlijk getest.
Eentje geeft na memtest zero errors, andere geeft op test 6 3000 errors
Dus er is sowieso iets mis met een van de nieuwe dimms.

Toen de goede nieuwe dimm getest met oude dimms.
Verschillende combinaties gebruikt maar telkens reboot nadat memtest op +- 3% stond.

Dus de nieuwe en oude mem dimms werken ook niet samen.

Nu alleen de nieuwe (goede) dimm erin zitten, en het ziet er naar uit dat dat geen problemen oplevert.

Wat zou de reden kunnen zijn dat de oude en nieuwe dimms niet (goed) samenwerken?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
1) Hebben beide geheugens evenveel spanning nodig? Zo nee; welke spanningen hebben ze nodig? Probeer eens het geheugen op de hoogste spanning te zetten.

2) Welke timings hebben ze (ik kan dat wel opzoeken maar waarom moet ik dat doen, zet die info gewoon in de TS) Zet de instelling op die van het traagste geheugen of zelfs trager, dus timings het hoogste en frequentie het laagste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1) Op de website van OCZ staat dat de nieuwe op 1.8v draaien en de oude op 2.1v. Dus de spanning op 2.1v zetten?

2) Timings voor de nieuwe is 5-5-5-18 en oude 5-5-5-15. Ze draaien beide op 800Mhz.

Ik ga het even uitproberen, 1x nieuwe dimm 2x oude dimm dus? Die andere nieuwe terugbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, heb bovenstaande uitgevoerd. Mocht alleen niet baten.
Telkens als memtest op 2% stond was het auto reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weer een BSOD...

Nu met alleen de goede nieuwe dimm..

Wat een gezeik, ga ze terugbrengen en nieuwe halen.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ga ze terugbrengen en nieuwe halen
en dit keer wel op compatibility letten. Sowieso is het mixen van twee verschillende typen DIMMs met verschillende default voltages niet echt handig ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1