PC kopen in België (of zuid NL) met mogelijkheid tot afhaal

Pagina: 1
Acties:

• jorben
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik zit met een probleempje...
Ik wil deze pc bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 43,-€ 43,-
1Sony AD-7240S€ 19,15€ 19,15
1Antec Three Hundred€ 45,-€ 45,-
1AMD Athlon II X4 630€ 93,09€ 93,09
1be quiet! L7 430W€ 42,90€ 42,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 98,50€ 98,50
1MSI 770-G45€ 59,95€ 59,95
1Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E€ 76,15€ 76,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 477,74

Nu is mijn probleem... Ik ben 14 jaar. Mijn ouders moeten dus ook akkoord zijn voor ik mag bestellen.
Ik wil dan ook geen enkele flater begaan t.o.v. mijn ouders die nogal erg omgaan met dit soort dingen ;).
Ik woon in België, wat deze bestelling volgens mij alleen maar moeilijker maakt.

Weten jullie waar ik hem best kan bestellen? Verzenden is voor mij eigenlijk geen optie.
Ik weet dat dicht bij mij Alternate gevestigd is. Ik las echter op Tweakers dat dit niet echt een "aan te bevelen" shop is. Maar als ik kijk wat de andere mogelijkheden zijn... zie ik dat enkel Zercom Computers Eindhoven, Max ICT, Cool-prices.nl en Azerty alle onderdelen beschikbaar hebben. Deze winkels liggen echter wat ver van huis om zo maar even af te gaan halen. Verzenden zie ik niet zitten, wegens ouders: als er iets mis aan is, wil ik kunnen binnenspringen in de shop en kunnen genieten van een goede service :). Of zie ik die verzending mis? Graag dan ook nog dat het systeem niet super duur uitkomt... daarmee bedoel ik... ik ken ook enkele locale computerwinkels maar die prijzen liggen veel duurder dan online shops en die hebben ook niet alles binnen. Het liefst heb ik alle onderdelen ook in één shop binnen... zodat we niet naar verschillende shops moeten om af te halen/ als er iets kapot is.

Geen makkelijke eisen zeker? :p
Samenvatting:
  • Shop waar ze alles binnen hebben
  • Goede service!
  • Afhaling mogelijk
  • Niet te duur als het kan ;)
Graag feedback en waarschijnlijk tekortkomingen van mijn eisen.
Daar heb ik dan wel graag goede argumenten voor ( i.v.m. ouders :p)

Alvast bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik woon in België, wat deze bestelling volgens mij alleen maar moeilijker maakt.
Belgie is gelukkig niet zo groot dus mogelijk zou een iets duidelijkere informatie waar je precies woont en hoe ver je wel/niet kan reizen voor een shop wel handig zijn. ;)

Kleine opmerking; geen idee waarom je de "be quiet! L7 430W" in je lijstje hebt staan maar dat merk staat niet echt bekend als "stabiel en betrouwbaar" op langere termijn. Desondanks, ik ken ze niet het afgelopen jaar en misschien hebben ze wel goede spullen gemaakt.

Ik snap dat het moeilijk is om alles bij 1 zaak te halen; mogelijk kan je concessies/alternatieven vinden voor de DVD-brander, het moederbord en de videokaart (dus mogelijk ander merk ofzo) waardoor je wel meer in 1 zaak kan vinden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jorben
Ik woon in Oost-Vlaanderen, rond Dendermonde. Woeps de verkeerde voeding gekozen ;) moet een pure power zijn :) Beter?

Een uur en half met de auto is toch wel het maximum hoor ;)

Kan je andere voorstellen doen met meer leverbaarheid?

Bedankt voor de snelle reply!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Lokale shop zal toch maximaal 10-20% duurder zijn lijkt me zo.
Als je service wilt hebben, dan doe je dat toch gewoon?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb even snel gekeken in het grensgebied: het lijkt dat http://www.cdromland.nl (Breda) bijna alle onderdelen in je prijslijst kan leveren en/of op voorraad heeft. (edit: ik bedenk me nu pas dat je zelf ook al meerdere bedrijven had gevonden).

Geen idee wat de prijsverschillen met Belgie zijn maar je kan allicht een Nederlands bedrijf opbellen en even goed informeren hoe garantie/defecten kunnen worden afgehandeld. (edit: als lokale bedrijven tot 20% duurder zijn, kan je dus berekenen dat je dus voor maximaal 94 Euro aan verzendkosten, benzine, retourzendingen van/naar NL moet hebben).

Persoonlijk ben ik niet zo huiverig voor buitenlandse bestellingen; zelfs mijn auto heb ik van Marktplaats in Engeland (zonder te kijken) dus... :P :P

edit: ben het ook wel eens met jimbo; service haal je lokaal en niet via de postbode... :)

[ Voor 26% gewijzigd door MAX3400 op 28-05-2010 21:13 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• jorben
Maar het probleem is dan dat ze niet alles binnen hebben... En zelfs niet bestelbaar. Voor moederborden krijg je bijna geen keuze. En de prijs is zeker 20% duurder...

Ook.. pc wordt betaald door mijzelf. Groot budget heb ik niet (mag nog geen vakantiewerk ofzo doen)

• jorben
Jha zal het nog eens bekijken... Bedankt!

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:02
Jorben, ik kan je de Belgische vestiging van Alternate wel aanraden ze. Is niet zo ver van jouw, in Aartselaar naast de C&A. Is gewoon de A12 op en dan rechtendoor rijden.

Ikzelf heb persoonlijk goeie ervaringen met de winkel.

Ik zou verder wel aanraden om bij een Belgische winkel te bestellen, moesten er later onderdelen kapot gaan en als je dan RMA wilt kan dat echt hoog in de kosten lopen

De meeste bekende winkels van België zijn :

Forcom ( Edegem, Antwerpen )
Alternate ( aartselaar, Antwerpen )
Tones ( Mechelen, Antwerpen )
Codima ( Gent, Oost-Vlaanderen )
Komplett ( ergens bij de franse grens bijna dacht ik :P ) => deze hebben op het moment wel een actie van gratis verzending dus verzending is gratis bij hun

Ik zal er vast wel een paar vergeten maar deze zijn wat bekender zullen we zeggen.

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Alternate Belgie: http://www.alternate.be/html/index.html (Antwerpen)
Forcom: http://www.forcom.be/ (Gent, Antwerpen, Leuven en Merksem)

• jorben
Jha dacht ook eerst bij Alternate België te bestellen. (Wegens alles binnen, goeie prijs en goed bereikbaar.) Ik las echter de vele slechte commentaren op Tweakers (http://tweakers.net/shopreview/7538/alternate-belgie.html). Is dit alles iets overdreven misschien?

Jij zelf hebt goeie ervaringen met Alternate België? Wil echt dat er niets misloopt...

Bedankt!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02-2025
Ik kom vaak in de Tones in Mechelen, en ben er ook tevreden van.

Ik weet niet waarom verzenden geen optie is voor jou, maar ik koop meestal onderdelen in Nederland of Duitsland en laat die dan opsturen. Als je een beetje kijkt naar de reviews van de winkels dan mag dat normaal geen problemen opleveren.

[ Voor 55% gewijzigd door .joeri. op 29-05-2010 16:22 ]

Klik: .joeri. !

Pagina: 1