Windows verkenner start automatisch op in Windows 7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik van vista een upgrade heb gedaan naar windows 7 start bij het opstarten steeds automatisch mijn verkenner op. De verkenner staat niet in het opstartmenu van het startmenu.
Heeft iemand een idee hoe ik dit weg kan krijgen (dus dat de verkenner niet meer automatisch start).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kijk je opstartprogramma's maar een keer na.
Autoruns of MSConfig kunnen je daar al bij helpen :)

Waarmee opent de verkenner, op een bepaalde map of 'gewoon' ?

Ik heb wel eens vaker gezien dat een applicatie als opstartitem vermeld is, zonder dat deze in het path in je system environment staat of omdat er geen " " om een pad met een spatie erin staan dat je dan zoiets ziet.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Mijn externe HDD start ook altijd automatisch met Win7, ik krijg dan het menu wat ik met de content wil doen (verkenner openen, films afspelen etc.) net als wanneer je er een USB stick in prikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Autorun in het Configuratiescherm al eens nagekeken, net zoals de Run-items (MSconfig) ?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien je verkenner opent met mappen die nog open stonden toen je je afmelde, staat misschien de optie 'Vorige mapvensters bij aanmelding herstellen' aan in je mapopties?