Toon posts:

Waterkoeling overleden... of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op één van mn pc's waterkoeling gemonteerd zitten... Maar vanmiddag keek in de bios en kwam ik temperaturen tegen van 77 tot 82 graden... Had al het vermoeden dat de waterkoeling niet meer zn best deed of iets wat er iig op leek.
Toen ik de kast open maakte en de pc resette zag ik dat er geen water meer gepompt word, tenminste een luchtbelletje zit al een uur op dezelfde plek...
Ook trilt het reservoitje helemaal niet en merk je aan niks dat hij uberhaupt water doorpompt.
Is dit normaal of is het pompje overleden?...

Verwijderd

Controleer de bekabeling eens, en kijk vervolgens even op je flow meter. Ontluchten van je loop kan trouwens ook geen kwaad (moet je pomp wel werken) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik geen flow meter... Bekabeling is overigens prima, heb ik net gecontroleerd. Maar hij zuigt volgens mij niet meer aan...

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:02
Ik weet niet wat voor reservoir en pomp je hebt maar je zou in reservoir iig wel iets van kolkjes moeten zien als hij het nog doet. Of je lust ff de 24pins power door zodat alleen je voeding aangaat en dan hou je een slang afgekoppeld in een bak met water kijken of hij zooi doorpompt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik voel niks, zie niks bewegen... Als ik schud aan de slangetjes zie je de luchtbelletjes iets bewegen, dus lijkt me dat er niks word doorgepompt.

Verwijderd

Ik zou het spul maar eens losmaken dan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nagekeken maar hij zuigt idd niks aan. Ik weet niet of die dat normaal doet als hij heel warm word of constant... Maar hij pompt iig niks!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03-2025

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

Hij zal ten alle tijden moeten pompen, en koop een flow meter dan kun je gelijk zien of hij pompt.
Afbeeldingslocatie: http://www.it-service.be/webshop/images/flow-blue.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Mexel op 29-05-2010 05:41 . Reden: foto ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor de reacties, heb een nieuwe pomp gekocht incl reservoir...
Gaat om deze: http://www.aquatuning.nl/..._images/210x140/859_0.jpg

Weet iemand hoelang de levertijd is bij dat bedrijf? Hij was op voorraad!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om je videokaart (welke gekoeld word dmv een fan) te voorzien van waterkoeling? Zodat de kast helemaal muisstil is?
En als ik er een flowmeter tussen laat zetten, waar moet deze dan geplaatst worden?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 00:58 ]

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Natuurlijk is dat mogelijk, voor vrijwel elke videokaart bestaan koelblokken.

Je komt een beetje over alsof je er weinig kaas van hebt gegeten en ik denk dat ook dat je je pc niet zelf hebt voorzien van waterkoeling? In dat geval zou ik me eerst eens goed gaan inlezen!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03-2025

Mexel

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 00:47:
Is het mogelijk om je videokaart (welke gekoeld word dmv een fan) te voorzien van waterkoeling? Zodat de kast helemaal muisstil is?
En als ik er een flowmeter tussen laat zetten, waar moet deze dan geplaatst worden?
Het is zeker mogelijk om ook je GPU te koelen met water, maar dan moet je wel aan het volgende denken :
Welke blok past op me GPU,
Is mijn pompje nog wel goed en kan hij het aan, omdat je bij meer slangen op meer druk moet zitten om alles rond te pompen,
Kan ik dit zelf doen of laat ik het doen.

Zo zijn er veel mogelijkheden om alles op water te laten draaien.
Anders zoek even bij de forums van highflow naar voorbeelden, daar kun je ook zien wat ze hebben gebruikt.

Pagina: 1