Internet valt opeens uit.

Pagina: 1
Acties:

• weert14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-02 15:05
Hallo Tweakers,

Sinds gister valt mijn internet de hele tijd uit. Bij windows 7 staat rechtonder dan no internet access.
Dit is mijn opstelling:

Modem -->> Linksys draadloos router (dhcp aan) -->> kabel naar boven --> kabel gaat in draadloos router die ik heb ingesteld als switch(Static ip van 192.168.2.1) --> op bovenverdieping gebruik ik dus internet met een utp kabel.

Deze setup heeft denk zo'n half jaar goed gewerkt, maar sinds gister valt me internet de hele tijd uit.
Waar ik achter ben gekomen is: Als ik de utp kabel uit mijn linksys router haal die naar de boven verdieping gaat eruit haal, dan werkt alles weer. Het is dus net alsof het kastje die op de bovenverdieping staat conflicteerd met de linksys router. Dat vind ik dus raar want er is niks veranderd in dit half jaar.

Weten jullie misschien wat het probleem kan zijn?

Bas

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

weert14 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:39:
--> kabel gaat in draadloos router die ik heb ingesteld als switch(Static ip van 192.168.2.1) --> op bovenverdieping gebruik ik dus internet met een utp kabel.
Ik hoop dat je je realiseerd dat het instellen van een statisch ip je linksys router nog geen switch maakt? Twee routers in een netwerk is vragen om problemen.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• weert14
De linksys router die beneden staat heeft dhcp aanstaan.
De router die op de bovenverdieping staat (digiconnect ofzo) heeft een static ip. Dat kan tog???

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

DHCP aan als client of als server? Dat is nogal een verschil ;)
Dat de digiconnect zelf een statisch adres heeft hoeft absoluut niet te betekenen dat hij geen adressen aan het uitdelen is!

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-02 03:58

lordsnow

I know nothing

De Win7 machine is dus bekabeld aangesloten? (via de DigiConnect router, de Linksys router, en het modem).

En als je de kabel tussen de twee routers er uit haalt (en, ik neem aan, er weer terug insteekt) dan is het probleem weer (tijdelijk) verholpen?

Wat is het IP adres van de Linksys?

Wat is het IP adres en Gateway van de Win7 machine (a) wanneer er wel verbinding is, en (b) wanneer er geen verbinding is?

Zit er een patroon in wanneer de verbinding wegvalt? B.v. een bepaalde tijd van de dag, of wanneer een ander apparaat in je netwerk wordt aangezet?

En, nog het belangrijkste, "tog" moet zijn "toch".

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 22:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

weert14 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 14:32:
De linksys router die beneden staat heeft dhcp aanstaan.
De router die op de bovenverdieping staat (digiconnect ofzo) heeft een static ip. Dat kan tog???
Of en hoe de router boven een ip krijgt zegt helemaal niks over wat er vervolgens aangesloten is. Sterker nog, een switch heeft juist helemaal geen ip adres.

Wat je zult moeten doen is in de router boven zorgen dat de dhcp server uit staat en dat je de kabel die van beneden komt niet in de wan poort steekt. Pas dan werkt de router pas als switch.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• weert14
Janoz schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:18:
[...]

Of en hoe de router boven een ip krijgt zegt helemaal niks over wat er vervolgens aangesloten is. Sterker nog, een switch heeft juist helemaal geen ip adres.

Wat je zult moeten doen is in de router boven zorgen dat de dhcp server uit staat en dat je de kabel die van beneden komt niet in de wan poort steekt. Pas dan werkt de router pas als switch.
Het klopt inderdaad dat het internet even werkt als ik de kabel eruit en er dan weer in doe.
Bij de router boven heb ik de dhcp server uitstaan en de kabel die van beneden komt heb ik niet in de wan poort zitten.
Ik zal morgen even kijken wat de ip's zijn voordat het internet uitvalt en daarna.

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
lordsnow schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:23:
Wat is het IP adres van de Linksys?
Deze vraag is denk ik interessanter :*) .
Pagina: 1