Toon posts:

Internet verbinding valt uit bij gebruik torrents.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Imaho111
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 02-12 13:25
Beste Tweakers,

Hierbij ook mijn introductie aan deze site. (Heb hem natuurlijk al vaak bekeken, en heb zelfs een pc samengesteld van de BBG Maart 2010 editie.)

Mijn probleem is als volgt:

Ik heb een stabiele internetverbinding van Onsbrabant net.

Maar als ik een torrent programma gebruik dan valt het internet om de minuut uit en moet ik de verbinding herstellen door mijn draadloos modem te resetten.

Ik heb me al helemaal suf gezocht voordat ik nu echt ten einde raad ben. Ik heb veel geprobeerd, en een oplossing was om de maximaal aantal verbindingen (Verschillende programmas gebruikt Bittorrent Utorrent) op 100 te zetten. Maar dan krijg ik dit effect:

Dat is toch een zonde met zo'n "voor mijn begrip" geweldige internet verbinding. Ik ben gewend met zeker zo'n 3.0 MB per seconde te downloaden.

Wat raar is is dat ik op mijn vorige pc dit probleem niet had, en in het begin op deze pc ook niet. Ik heb sinds dat hij op deze pc goed werkte niets veranderd tot op het moment dat het probleem begon.

Ik weet niet precies welke info jullie graag willen hebben maar:

Ik heb draadloos internet met een router van Sweex (LW310)
Ik draai Windows 7 Ultimate 64-Bit.
Heb de drivers correct geïnstalleerd.

Ik weet niet of dit topic verkeerd is geplaatst mijn excuses voor eventuele beginnersfouten.

Alvast hartelijk bedankt voor enige hulp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 20:28
Toevallig ook niet een firewall of dat soort instellingen ergens veranderd? (evt perongeluk?) Daar kan dit misschien ook aan liggen. Misschien kan je anders nog testen of het aan de router of de pc ligt (kan natuurlijk altijd 1 van de 2 stuk zijn).

offtopic:
Je weet natuurlijk wel dat 't uploaden van dingen illegaal en strafbaar is? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr.Qips
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:16

Mr.Qips

Meneer Kips dus

Er zijn heel veel van dit soort topics. Zoek maar eens. Meestal komt het er op neer dat je modem en/of router vast loopt door het enorme aantal pakketjes dat een torrent-download genereert. Heb je al geprobeerd om je pc rechtstreeks op de modem aan te sluiten? Op deze manier sluit je de router uit. Bij mij werkt het meestal om de router uit te zetten, deze een uurtje uit te laten staan en dan weer aan te zetten.

@hieronder: bij mij werkt de laatste uTorrent wel goed op 100MBit symmetrisch. Mijn maximum aantal verbindingen is 50, misschien dat het daar aan ligt.

[Voor 15% gewijzigd door Mr.Qips op 28-05-2010 19:42]

Heeft zijn geheugen overgeklokt van 512 naar 600 MB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:11

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn ervaring zegt dat uTorrent 2.0 en hoger "bij veel mensen" gewoon bagger werkt...

Pak eens een oude 1.8.4 of zelfs een 1.6... Ja, je mist dan coole features zoals DHT enzo maar zelfs op een 100Mbit sync krijg ik 2.0.2 niet stabiel en snel.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Imaho111
"Toevallig ook niet een firewall of dat soort instellingen ergens veranderd?"

Wel veranderd, Ik heb Norton van mijn computer afgegooid. Zou dat echt de reden kunnen zijn ?

"Je weet natuurlijk wel dat 't uploaden van dingen illegaal en strafbaar is?"

ja O-)

"Heb je al geprobeerd om je pc rechtstreeks op de modem aan te sluiten?"

Ja, dat heb ik geprobeerd, zelfde probleem helaas! :-(

"Mijn ervaring zegt dat uTorrent 2.0 en hoger "bij veel mensen" gewoon bagger werkt"

Het was inderdaad ook niet mijn eerste keus, ik heb altijd bittorrent gehad en dat werkte prima. Ik ben pas op Utorrent overgestapt om iets te proberen.

Bedankt voor de snelle reacties!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:11

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Probeer hier eens: http://www.oldversion.com/uTorrent.html
Mr.Qips schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:31:
@hieronder: bij mij werkt de laatste uTorrent wel goed op 100MBit symmetrisch. Mijn maximum aantal verbindingen is 50, misschien dat het daar aan ligt.
Zou kunnen hoor; ik draai nu rustig 1.8.4 met 2500 global connections en geen greintje pijn... En met 2.0.2 kwam ik niet hoger dan 150 global wat inderdaad direct impact heeft op hoe snel je iets download of upload.

[Voor 80% gewijzigd door MAX3400 op 28-05-2010 19:51]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Imaho111
Up and running Versie 1.6 :crossedfingers:

*Edit:

Misschien nog belangerijk, Ik heb UPnP portmapping uitgezet op aanraden van anderen.

[Voor 18% gewijzigd door Imaho111 op 28-05-2010 19:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 00:38
Imaho111 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:25:
Ik heb maar even uit de startpost geïsoleerd wat volgens mij 99% zeker de oorzaak van de problemen is.
Low budget routers verslikken zich vaak in het grote aantal verbindingen dat gemaakt wordt door Bittorrent verkeer. Ik had daar met mijn vorige adsl-modem-router ook veel last van, heb toen een nieuwe aangeschaft en alles gaat veel soepeler.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Imaho111
Henk007 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:54:
[...]

Ik heb maar even uit de startpost geïsoleerd wat volgens mij 99% zeker de oorzaak van de problemen is.
Low budget routers verslikken zich vaak in het grote aantal verbindingen dat gemaakt wordt door Bittorrent verkeer. Ik had daar met mijn vorige adsl-modem-router ook veel last van, heb toen een nieuwe aangeschaft en alles gaat veel soepeler.
Je hebt gelijk wat betreft low budget router. Maar wat ik dan een raar verschijnsel vind is dat hij altijd 100% heeft gewerkt. (Alles tegelijk Bittorrent downloads, internetten, streamen etc.) En er dan nu opeens mee ophoud.

Maargoed het zou kunnen, een nieuwe midrange router halen is echter wel mijn laatste oplossing :P (student)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 09-07 20:54
Imaho111 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:25:
Ik denk dat we hier het probleem bij de horens hebben. Sweex is gewoon een heel goedkoop merk. Wil jij serieus downloaden (ik zak 20 mb/s) dan trekt je sweex dit gewoon niet. Investeer in een goede router en het probleem is opgelost.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Imaho111
Sosabowski schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:57:
[...]

Ik denk dat we hier het probleem bij de horens hebben. Sweex is gewoon een heel goedkoop merk. Wil jij serieus downloaden (ik zak 20 mb/s) dan trekt je sweex dit gewoon niet. Investeer in een goede router en het probleem is opgelost.
Klopt, maar lees A.u.b. bovenstaande.

*Edit:

Loop nu trouwens met versie 1.6 Utorrent

50 KB download
4 MB upload
:X

[Voor 10% gewijzigd door Imaho111 op 28-05-2010 20:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:52
De sweex kan toch uitgesloten worden?

TS geeft aan dat het probleem ook optreed als de pc direct op de modem wordt aangesloten, dan zit er geen sweex meer tussen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Imaho111
kfaessen schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:00:

TS geeft aan dat het probleem ook optreed als de pc direct op de modem wordt aangesloten, dan zit er geen sweex meer tussen.
Klopt idd! |:( Vergeten. Dus het kan niet aan mijn draadloos router liggen ? :D

Alvast bedankt iedereen voor de moeite O+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pinnokio
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-03-2013
De VVD miss???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Imaho111
*Edit:

Volgens mij ben ik virusvrij.

Ik ben de komende 2 uren even weg. Nogmaals bedankt voor de ontzettend snelle reacties en hopelijk tot zo.

[Voor 49% gewijzigd door Imaho111 op 28-05-2010 20:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 09-07 20:54
kfaessen schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:00:

sweex modem? :+

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Imaho111
Nee want mijn draadloos modem is een Sweex, maar mijn standaard Onsbrabantnet modem geeft exact hetzelfde probleem.

(Draadloos zit aangesloten op Vast)

Anyone ?

• jeroen3
  • Laatst online: 19:45
Hoeveel connecties kan je modem handelen?
Of je pc?

• Imaho111
jeroen3 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 00:43:
Hoeveel connecties kan je modem handelen?
Of je pc?
Ik kan hem momenteel niet hoger zetten dan 100, voorheen stond hij altijd op standaard (800 dacht ik).

• Nivk
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 14:42
Je downloadt dus draadloos? Met wat voor een wireless netwerkkaart en welke verbindingssnelheid? Je drivers/firmware voor beiden zijn up-to-date? Die 800 8)7 connecties voorheen was ook draadloos?
Limit sowieso eens je upload (30% ofzo), een draadloos apparaat kan niet zenden en ontvangen tegelijk, daarnaast vindt jouw provider dat hoogstwaarschijnlijk ook niet erg prettig.

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 01:52
Imaho111 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 00:30:
[...]

Nee want mijn draadloos modem is een Sweex, maar mijn standaard Onsbrabantnet modem geeft exact hetzelfde probleem.

(Draadloos zit aangesloten op Vast)

Anyone ?
Je moet modem en router eens wat minder door elkaar halen, dat levert extreem veel verwarring op zoals je merkt.

Een modem is een kastje wat een bepaald signaal omzet naar een ander soort signaal (in jou geval glasvezel naar utp). Dus je hebt een modem van een voor ons nog onbekend merk want dat heb je nog niet vermeld volgens mij.

Je sweex is een router (deze verdeelt alleen je internet naar je interne netwerk).

Er zijn ook modem/routers (deze hebben de bovenstaande gecombineerd en worden vooral gebruikt bij adsl).

Je hebt dus geen draadloze modem maar een draadloze router (ik neem aan gecombineerd met kabel).

In de openingspost lijkt het zelfs alsof je een apart apparaat hebt om draadloos te krijgen (een draadloos access point) terwijl dit volgens mij in je router is ingebouwd.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Imaho111
Nivk schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 14:41:
Je downloadt dus draadloos? Met wat voor een wireless netwerkkaart en welke verbindingssnelheid? Je drivers/firmware voor beiden zijn up-to-date? Die 800 8)7 connecties voorheen was ook draadloos?
Limit sowieso eens je upload (30% ofzo), een draadloos apparaat kan niet zenden en ontvangen tegelijk, daarnaast vindt jouw provider dat hoogstwaarschijnlijk ook niet erg prettig.
Zit hier met een USB ontvanger van 100mbps. Ja alle nieuwe drivers software geupdate.

Connectie was voorheen precies hetzelfde, geen verandering. Upload limit stelt ook meteen download limit in. Dus dan blijft de verhouding gelijk... Dan is het nog maar 5 Kbps download :P.

een draadloos apparaat kan niet zenden en ontvangen tegelijk, daarnaast vindt jouw provider dat hoogstwaarschijnlijk ook niet erg prettig.

Waarom dan voorheen nooit problemen gehad?

Dankje voor het meedenken.

• jeroen3
Dat maakt bij glasvezel toch niet uit? Dat is toch bidirectionaal?

Wifi is wel waar, daarom hebben routers minstens 2 antenne's.

• Nivk
jeroen3 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:23:
Dat maakt bij glasvezel toch niet uit? Dat is toch bidirectionaal?

Wifi is wel waar, daarom hebben routers minstens 2 antenne's.
Uploaden van illegale data vindt de provider waarschijnlijk niet echt geweldig.
Meerdere antennes zijn nodig voor unieke simultane data streams waarbij aan iedere kant van de verbinding het aantal antennes beperkend is voor het aantal unieke data streams, als de router 90 ( :o ) antennes heeft en de wireless NIC maar 1 antenne heeft is er ook maar 1 data stream mogelijk tussen hen beiden. Echter meerdere antennes betekent niet direct dat de wireless radio ook meerdere data streams kan gebruiken, maar zou volgens sommige fabrikanten wel de stabiliteit/bereik kunnen verbeteren. Dit geldt voor 802.11n (11n max is 4 streams maar nog niet te koop, ook 3 streams bijna niet).

Waarom voorheen niet? Om te beginnen blijft wireless, wireless. Ik zou het niet weten misschien is er iets veranderd bij je provider/netwerk/wireless inde buurt of is je router langzaam dood aan het gaan. Daarnaast wat voor een USB ontvanger is dat dan en wat is de snelheid die je van je ISP geleverd krijgt?
Imaho111 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 15:10:
Upload limit stelt ook meteen download limit in. Dus dan blijft de verhouding gelijk... Dan is het nog maar 5 Kbps download :P.
Ja hoor ;) (4 torrents laatste utorrent 2.0.2 versie) :

[Voor 33% gewijzigd door Nivk op 02-06-2010 14:55. Reden: typo]

• Shepard
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 06-07-2011
Hey, ik had hetzelfde probleem en waarschijnlijk is Utorrent het probleem. Ik heb een andere torrent client, Deluge ook geprobeerd en het netwerk valt nu helemaal niet meer uit tijdens het downloaden van torrents :) Misschien dat een andere client het probleem verhelpt? :)

• Imaho111
Bedankt voor bovenstaande reacties, en sorry voor mijn niet altijd geweldige kennis op dit gebied waardoor ik verwarring heb gezaaid. Mijn modem heeft geen merknaam. Er staat enkel een serienummer en een sticker van Onsbrabantnet. En mijn draadloos router zit aangesloten op dit modem met een ethernet kabel.

Naar mijn weten is mijn draadloos router dus een medium om draadloos mogelijk te maken.

Ja hoor ;) (4 torrents laatste utorrent 2.0.2 versie) :

[afbeelding]

ZO zou ik het graag willen zien. Maar dat gebeurt hier echt niet. (meer)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nivk
Het plaatje laat ik zien voor de upload limit van 10kB/s terwijl ik toch download met ~8,5MB/s, overigens ook gewoon wireless.
Volgens mij staat je modem hier bij? Heb je een 100/100 Mbps abonnement van onsbrabantnet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Imaho111
Packetfront DRG-540 plaatje is identiek aan mijn modem.

100/100 ja. Wat ik nu wel lees in dat topic is dat je de internet verbinding niet uit poort 4 moet halen. Bij mij zat hij dus in poort 4. Nu in 1 en ik krijg geen verbetering, nog valt het internet uit als ik boven de 100 connecties ga.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 21-11 22:08
Je zegt dat je internetverbinding "wegvalt". Kan je eens uTorrent op de ene computer aanzwengelen, en met een andere PC een constante ping doen naar het IP van de router of de modem (als die beheerbaar is)?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Imaho111
Petervanakelyen schreef op zondag 30 mei 2010 @ 10:22:
Je zegt dat je internetverbinding "wegvalt". Kan je eens uTorrent op de ene computer aanzwengelen, en met een andere PC een constante ping doen naar het IP van de router of de modem (als die beheerbaar is)?
Ik heb helaas maar een pc tot mijn beschikking (Student) En ik begrijp dat pingen ook niet echt sorry :-(

Is er nog een manier dat te doen ? Anders regel ik wel ff een laptop.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jeroen3
Een iPod(phone) of andere wifi smartphone...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• troyk
  • Laatst online: 08-05 12:42

troyk

attrib -r troyk.nfo

Vriend van me heeft hetzelfde probleem gehad.

Probleem:
Door de vele connecties die er gemaakt worden door Utorrent denkt de modem dat hij ge IP-flood wordt waardoor het lijkt alsof hij time-out of in ieder geval geen verkeer meer toelaat over poort 80.

Oplossing:
Inloggen op je modem/router.
In ons geval was dit een cisco modem/router van UPC .
Bij het security tabblad stond de optie : IP Flood detection aangevinkt, bij het uitvinken van deze optie liep alles weer als een trein.

Hiervoor overigens alles geprobeerd:
- connections in Utorrent lager zetten
- anti virus verwijderen
- firewall uitschakelen
- drivers updaten
- modem/router de schuld geven --> crappy hardware

Maar blijkbaar is het dus de IP flood detection, succes heren en dames.

It's not who you are , it's who you know.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hania82
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14-11 17:20
Ik heb de horizonbox van UPC waar dus ook de modem-router in zit.
Verder heb ik een 70mbit verbinding.
Kan iemand mij vertellen hoe ik bitcomet ideaal in kan stellen, zonder dat mijn internet steeds weg valt?
Ik heb de maximum connexions al van 0 (onbeperkt) naar 18 gezet. En zelfs dan heb ik er nog last van.
Als er meer instellingen veranderd moeten worden. Hoe zou ik dit precies moeten doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 21:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Max connections zijn niet zo interessant, totale max upload bandbreedte wel. Beperk die.

Verder heb je geheid geen 70mbit verbinding:
- m=milli, 1/1000. Dat is minder dan 1 bit per 10 seconden 8)7 Let op je hoofdletters anders ga je fouten maken met bits en Bytes :o
- verondersteld dat je 70Mbit/s bedoelt, dat is ook geen snelheid die UPC aanbiedt (60 en 100 zijn de dichtstbijzijndste). Check wat je werkelijke snelheid is en welke upload daarbij hoort. Stel max 2/3 daarvan in als limiet in je client. Let daarbij dus op verschil bits en Bytes. Als je een 60/6 verbindin hebt kun je dus max 2/3 van 6Mbit/s instellen, dus 4Mbit/s. Dat is 500kByte/sec.

Soittakaa Paranoid!

• hania82
Ik heb dit abonnement al een tijdje. Misschien zijn de snelheden aangepast nadat ik mijn abonnement heb afgenomen.
OK. Ik heb nu de maximale uploadsnelheid van 200kb/sec naar 100kb/s gebracht.
En maximale uploadsnelheid per taak naar 70kb gezet.
Dit heb ik zo gedaan omdat de instellingen al lager stonden dan 500kbytes/sec
Hoop dat je deze instellingen bedoeld. Deze zijn van bitcomet.
Ik kan ook Vuze weer installeren als je me daar beter mee kan helpen.
Ik haal downloadsnelheden van 7mb/sec. Dus mijn downloadsnelheid is wel goed. Dus ik denk dat het dan niks met een firewall of NAT te maken heeft.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je echt niet gelezen/begrepen wat ik hierboven aangaf over hoofdletters.

Met 7mb/sec duurt het anderhalve maand voor je een enkel mp3-tje binnenhaalt. Hoofdletters, hoofdletters, hoofdletters...

UPC heeft echt nooit een 70Mbps verbinding aangeboden. En je zegt niet wat de uploadsnelheid van je verbinding zou moeten zijn. 100kb/s is heel weinig. Ik denk dat je makkelijk 100kB/s zou kunnen instellen, maar dat hangt helemaal af van je abonnement. Zoek dat eens uit.

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hania82
Dit is mijn huidige abonnement: 60 Mb Fiber Power Internet
Dus ik zat er 10 naast. Sorry voor die hoofdletters. Heb me nog nooit met hoofdletters bezig gehouden als het om bits/bytes gaat. En ik zal het verder even uitzoeken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je een 60Mb abonnement hebt, is je upload waarschijnlijk 6Mbps. Dus wil je daar max 2/3 van instellen. Als je client een waarde in bits/seconde wil weten, moet je dus 4Mb/s als max instellen. Wil je client een waarde in Bytes/seconde weten, dan moet je dus 512kB/s als max instellen. Dan trekt het je verbinding niet meer plat, maar beperk je het niet onnodig.

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hania82
Bedankt. Ik ga dit uitzoeken.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee