Forumstatistieken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 20:50
Een korte vraag en afhankelijk van het antwoord ook een request.
Zijn er ergens grafiekjes of gewoon tabelletjes met het aantal reacties/topics/slotjes/frontpage-nieuwsitems/frontpage-reacties/frontpage-reactiesscores uitgezet tegenover de tijd?

Dit lijkt me zeker interessant voor de topics zoals 'het niveau is omhoog' of de klaagtopics over dat het niveau gekelderd is.

[ Voor 35% gewijzigd door Sebazzz op 28-05-2010 19:26 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Nee, dat soort stats zijn er niet, en ik denk niet dat we code gaan schrijven die het wel weergeeft :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 20:50
Okey, jammer dan :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Een leuke COUNT() query op de database om vervolgens hier even te vermelden is wel weer eens leuk hoor, als je zin hebt ;)?
Ik ben er ook wel benieuwd naar.... If not, than not :P

[ Voor 35% gewijzigd door AW_Bos op 29-05-2010 11:08 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

AW_Bos schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:06:
Een leuke COUNT() query op de database om vervolgens hier even te vermelden is wel weer eens leuk hoor, als je zin hebt ;)?
Het is vaak lastig dergelijke statistieken goed te interpreteren... of uberhaupt de statistieken zo te verzamelen dat ze aansluiten bij de vraag die gesteld wordt. Er wordt bijvoorbeeld hier blijkbaar al van uit gegaan dat er een correlatie bestaat tussen aantallen (reacties/slotjes/topics) en kwaliteit van de informatie op het forum.
Zo simpel is dat in ieder geval niet, er zijn bijvoorbeeld periodes geweest dat heel streng veel gesloten werd of dat er ineens hele rages waren van het openen van waardeloze topics. Zoiets moet je eigenlijk meewegen, maar kan je nauwelijks verwerken in die 'leuke COUNT()'-queries :)

En dat nog afgezien van het feit dat onze database weliswaar vrij stevig is uitgerust, maar met dat soort queries toch ook wel aardig wat moeite heeft.
Dus zelfs voor intern gebruik zijn we erg voorzichtig met het opvissen van dat soort statistieken.