Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• BORG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 14:52
Hoihoi,
Ik heb een vraagje. Mischien kunnen jullie mij helpen met een keuze maken door ervaringen of dingen waar ik nog niet aan gedacht heb.

Ik wil een nieuwe telefoon aanschaffen. Ik heb nu de HTC Diamond en ik mag naar 2 jaar, nu dus, weer een mobieltje uitzoeken.
Het groote nadeel van de Diamond is dat het scherm klein is.

Nu zit ik te denken aan :
1/ De HTC Desire. Nieuw toestel, mooi scherm heb ik gelezen, nieuwe techniek, Android besturingssysteem.(heb ik geen ervaring mee, iemand?) kwa software weet ik het niet.

2/ De HTC HD2. Windows mobile (weet ik niet, kwa besturingsysteem, heb ik alleen ervaring mee, maar heb wel het idee dat het beter kan), maar heeft wel een heel mooi groot scherm, groter dan de Desire en de Iphone. Mooi plat toestel ook. dat grote scherm spreekt mij wel aan van 4,3 inch.

3/ Iphone. Apple eigen besturingssysteem, ook geen ervaring mee. Veel programma's voor te krijgen is mij opgevallen. Je hoort over deze phone ook veel positiefe reacties over het gebruik in de praktijk.

Dus ik zit nog te twijfelen. 3 phones, alledrie andere bestringssystemen.
Kwa indruk nu nijg ik naar de HTC HD 2 om zijn mooie grote scherm, toch een stuk groter dan die andere 2.
Kwa dagelijks gebruik weet ik het niet, ook kwa besturingssysteem en te krijgen software. De andere 2 hebben ook geen klein scherm, Maar de HD2 springt er wel uit.
Is op de HTC HD2 ook Android op te zetten of gaat kan dat in de toekomst mogelijk worden, mischien weet iemand dat?

Kwa grootte maakt het niet uit, alledrie zou ik dragen aan de riem in een tasje.

Iemand met ervaringen en die mij zou kunnen helpen.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:35
Heb hier zelf sinds een week of 3 de HD2, kom ook vanaf een Diamond aanzetten. Wat een geniaal apparaat is dat zeg, stukken sneller, en touchflow werkt echt snel en tof met je vingers, uberhaubt t bedienen van de mobiel opzich. Ook GPS fix gaat stukken sneller als de oude Diamond bij mij, en dat scherm ook, geniaal! :D
Telefoon lijkt overigens erg lomp, maar ervaring hier is dat je hem niet merkt in je broekzak. Ding is zo dun dat ik m nouwlijks merk, net als de Diamond

Verder, Apple, tja, heb der eenigsinds ervaring mee, maar vindt ze te beperkt (heb geen ervaring met jailbreak) en heb zelf idee dat als ik ding in mijn handen heb dat t ding bedoelt is voor een 3 jarige, sure t werkt simpel, maar het is echt niks voor mij, misschien dat je der zelf anders over denkt. iemand in je omgeving heeft vast wel een Iphone, vraag eens of je daar ff op rond mag kijken.

De Desire, ziet der opzich tof uit, collega kreeg m net vandaag binnen. Al vindt ik m klein ogen (HD2 went snel (maar dat zelfde heb ik met de iphone) (A), verder geen ervaring met Android, dus kan ik je weinig over melden. Al schenen de meeste review wel positief te zijn, maar dat zijn die van de HD2 ook...

Hoe dan ook, tis jouwn keuze. Kijk eens even rond in je buurt, of kijk eens in een telefoon winkel. Als je de apparaten in handen hebt, heb je al stuk meer overzicht voor jezelf wat voor jou de juiste telefoon is ;)

[ Voor 5% gewijzigd door GoldenBatt op 28-05-2010 19:19 ]

Specs!

• BORG
Bedankt GoldenBatt, jou ervaring heb ik wat aan, Ik denk dat ik toch ook voor de HD2 ga.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik zou ook voor de HD2 gaan, het tweak-gehalte ligt toch net wat hoger dan bij de rest, en is het ook leuk dat je wellicht uiteindelijk kan kiezen tussen 2 officiele ROM's (WM6.5 en WP7).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 12:46
Ikzelf heb de HD2 ook.

Persoonlijk vind ik het een fantastisch toestel en zeker voor het tweaken
maar om op de vraag te komen of er android op komt, ja waarschijnlijk wel. ze zijn nu bezig om de drivers te maken. de kernel is er al, echt stabiel? dat weten we pas als er echt een android op gegooid word. dus het is nu nog allemaal trial and error, maar er komt binnenkort (of over een aantal maanden) een stabiele android voor de telefoon :) ik kan niet w8en

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29
Ik heb de HD2 gehad en ik vond het een rampzalig ding, werd er helemaal gek van. Sowieso is Windows Mobile totaal geen aanrader. Desire heeft Android en dat lijkt me vele malen fijner.

Maar sowieso vergelijk je apples met peren, want het zijn drie verschillende telefoons met alledrie verschillende besturingssystemen. Maar ik ben blij dat ik van m'n HD2 af ben. Als ik nu de keuze zou moeten maken tussen deze drie was het zeker de Desire geweest (maar ik ga zelf voor de HTC Legend binnenkort).

The devil is in the details.

• Petervanakelyen
Tja, het hangt er een beetje van af wat je het liefste hebt. Windows Mobile is inderdaad rampzalig, maar ik vind dat juist helemaal niet erg en zie het meer als een uitdaging om er wel iets fatsoenlijk van te maken. Voor mij is de hardware van een telefoon het belangrijkste, uiteindelijk krijg ik de software toch zo dat het voor mij prima is.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:38
Ook al staat dit topic in Windows Based Mobiles, je vraagt er zelf om :P

Ik heb in het verleden Windows Mobile gehad.
Over Windows Mobile had ik helemaal geen goed woord over, ook al was dat Windows Mobile 6.0, maar het was een ramp. Traag, crashy en vreemde issues. Kan natuurlijk ook aan het toestel. In de nieuwe WM gaat men de gebruikers nog meer betuttelen en gaat men meer richting Apple denk/doe wijzen zo las ik in het Technet Magazine.

Ben later heel kort overgestapt op iPhone.
Bah bah bah, wat een betutteling en gedoe. Teveel beperkingen, extreem laag tweak-gehalte dus. Snel weer verkocht. Toen overgestapt op Android (Hero) en wauw.

Er zijn extreem veel (gratis!) apps voor, je hebt voor zo ongeveer elk toestel een behoorlijke keuze uit het aantal ROM's en het tweak gehalte is hoog aangezien je meer toegang hebt (of kan krijgen) tot het toestel.
De ontwikkelingen rondom Android gaan vrij rap, men is ondertussen al weer bezig met nieuwe firmware (2.2) met een hoop functies en verbeteringen.

Bottom line, ik zou voor de Desire gaan :)

• Infinchible
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:24

Infinchible

Woef!

Als je nog even wacht krijg je de nieuwe Samsung Galaxy S. Deze heeft ook Android, maar hij heeft nog wat betere specs dan de HTC Desire, als het goed is komt deze in Juni uit in Nederland.
De Samsung heeft ook een 1 Ghz processor, maar deze is veel sneller dan de snapdragon nog. Ook heeft deze een groter scherm dan de Desire, 4" dus bijna net zo groot als de HD2. Ook heeft deze 512 MB ramgeheugen en standaard (waarschijnlijk) 1.8 GB geheugen om apps en games op te slaan (tegenover 140MB op de Desire).
Hier de link naar het topic van de Samsung:
klik! :)

• BORG
Ik denk toch dat ik voor de HD2 ga. Het mooiste scherm, kwa grootte. mooiste platte telefoon. Kwa vormgeving vind ik de HD2 het mooiste.
wat ik zo lees heb ik hel liefst Android.

Dus ik hoop dan dat ik er straks nog es Android op kan zetten ipv Windows mobile.
Ik las opmerkingen dat de kans nog wel aanwezig is dat dat straks een keer kan.

Quote:
Ook al staat dit topic in Windows Based Mobiles, je vraagt er zelf om :P
Dat klopt Sypher, maar ik moest het toch ergens vragen.

Ik kan nu een nieuwe telefoon uitzoeken, ik zag dat er nu ook leuke aanbiedingen zijn bij providers icm deze telefoon komende maand. Dus ik wil het liefs niet wachten op een telefoon die mischien later nog es uitkomt en naar nederland komt.

• Gopal
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:24
BORG schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:12:
Ik denk toch dat ik voor de HD2 ga. Het mooiste scherm, kwa grootte. mooiste platte telefoon. Kwa vormgeving vind ik de HD2 het mooiste.
wat ik zo lees heb ik hel liefst Android.

Dus ik hoop dan dat ik er straks nog es Android op kan zetten ipv Windows mobile.
Ik las opmerkingen dat de kans nog wel aanwezig is dat dat straks een keer kan.
Het zal later misschien wel mogelijk zijn om Android erop te zetten, maar het zal nooit zo soepel werken als op een Android-device.
Als je de grootte van de HD2 zo fijn vindt, dan kan je beter voor de Samsung Galaxy S gaan zoals Infinchible zei. Enige nadeel zou zijn is dat je van HTC Sense overgaat naar de Samsung UI (TouchWiz?).
Of je moet wachten totdat er een HTC EVO 4G variant komt in Europa, dan heb je werkelijk waar een HD2 met Android (en 4G mogelijkheid natuurlijk).

Maar als je echt nu de keuze wilt maken en niet kan wachten, en je wilt Android gebruiken, dan zou ik voor de Desire gaan. Maar dan ga je wel van 4,3" naar 3,7". Als je echter de HD2 nog niet in je handen hebt gehad, en je komt van de Diamond, dan zul je de Desire fijn genoeg vinden wat betreft schermgrootte aangezien je wat betreft gevoel niet beter zult weten :P.

PSN-ID : Cenzer

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:50

MsG

Forumzwerver

Bedoel je klein scherm qua fysieke afmeting of weinig beeldpunten? Als je het tweede bedoeld ga je er sowieso met een iPhone er op achter uit.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Petervanakelyen
Enige nadeel zou zijn is dat je van HTC Sense overgaat naar de Samsung UI (TouchWiz?).
Wellicht dat er wel iemand Sense naar Android op de Galaxy port.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik zou lekker voor een Desire gaan, HD2 wordt nu beetje uitgefaseerd qua support en voor Android blijft er in hard tempo gedevt worden. Verder qua hardware is een Desire ook lekker plat als een HD2 en niet al te preet maar heeft toch een heerlijk scherm. Ik zou echt voor een Desire gaan (heb ook getwijfeled tussen een HD2 btw ;) )

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:55

Vos

AFCA

Heb je de foons uberhaupt al in handen gehad in een winkel? Doe dat eerst eens zou ik zeggen....

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
XoReP schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:23:
Ik zou lekker voor een Desire gaan, HD2 wordt nu beetje uitgefaseerd qua support en voor Android blijft er in hard tempo gedevt worden. Verder qua hardware is een Desire ook lekker plat als een HD2 en niet al te preet maar heeft toch een heerlijk scherm. Ik zou echt voor een Desire gaan (heb ook getwijfeled tussen een HD2 btw ;) )
Uhm, op XDA worden momenteel de roms sneller uitgegeven dan ooit. Daarnaast is het kinderlijk eenvoudig om een nieuwe rom op een HD2 te zetten. Ik heb momenteel de HD2 nu een week en hij loopt op een custom rom, soepel, lekker snel en is duidelijk een verbetering van de HTC Touch Diamond, waar ik ook vandaan kom.

• BORG
Ik ga toch voor de HD2. Ik heb wat reviews gelezen.En jullie hebben me erg geholpen met ervaringen en meedenken.
Dus daarvoor mijn dank!!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-11 20:50
Ik had ook een touch diamond, stond voor dezelfde keuze als jou. Ik heb voor een desire gekozen omdat Android de toekomst heeft. Over een jaar heb je met de hd2 meer een verouderd toestel dan met de desire. De grootte van 2.8 inch naar 3.7 inch was al een wereld van verschil. De hd2 is natuurlijk ook een schitterend toestel hoor, dus je kan niet echt een verkeerde keuze maken, maar Android is geweldig. Sense ook, en dan bedoel ik Sense op Android en Sense op de hd2. Heel verschillend, maar allebei fijn.
Pagina: 1