liggen een kip en een ei in bed, de kip draait zich chagrijnig om en begint te pitten. zegt het ei; "zo, het antwoord op die vraag hebben we nu ook".(doordenker)
*lol*
Maar het antwoord is toch echt 'het (kippe(n))ei', want, zoals enkelen hiervoor al gezegt hebben, het dier waar we het nu over hebben komt èèrst in eivorm voor, en daarna in kipvorm. vervolgens wordt maak deze kipvorm een eivorm, maar deze eivorm is een nieuw individu. De overgang 'voorouder kip -> kip' moet dus zijn gegaan van 'voorouder kip in kipvorm -> kip in eivorm'. Voor zover je al kunt spreken van een precies bepaalde voorouder natuurlijk...
De opmerking van sharkyOnline is trouwens ook interessant, alleen helaas voor dieren moeilijk verdedigbaar. Bij planten wel echter, ik durf serieus te beweren dat een plant of boom zoals wij hem zien puur en alleen het voortplantingsmechanisme is van de haploïde vorm van deze plant (van de zaadjes etc dus). Sterker nog, ik heb gelijk als ik dat zeg
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett