• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Voor biologie moeten we proberen te achterhalen wat er eerder was en waarom.

Mij lijkt het ei, want daar moet het kip uit komen, maar wat denken jullie?

alvast bedankt.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Deze discursie heeft zich al afgespeeld:
[topic=118842]

Verwijderd

Wat mij betreft was de kip er eerder. Ik geloof in een God, volgens mij heeft die God dus de kip geschapen die daarna maar iets nuttigs moest gaan doen; dat was dus eieren leggen :)

• BansheeBoy
  • Laatst online: 15-09-2025
Op zaterdag 10 maart 2001 15:57 schreef Jiprexico het volgende:
Wat mij betreft was de kip er eerder. Ik geloof in een God, volgens mij heeft die God dus de kip geschapen die daarna maar iets nuttigs moest gaan doen; dat was dus eieren leggen :)
Gelukkig geef je toe, ik kan er niet tegen als van die gastjes een plaat voor hun kop houden en te koppig zijn om toe te geven, jij doet duidelijk niet. Proficiat.

Hoi.

BansheeBoy Se;)

:{ ²

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

De eerste kip kwam uit een ei, gelegd door een kipachtige vogel die een haanachtige vogel tegenkwam en samen dus het eerste echte kip DNA vormden ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Blobber heeft hem door!

Verwijderd

Op zaterdag 10 maart 2001 15:57 schreef Jiprexico het volgende:
dus netzoals eva geschapen is uit een rib van adam, is die kip geschapen uit een kippebout van ....die er nog nie was....

het ei was er dus eerst....:P

Verwijderd

Wisten jullie dat Dino's ook al uit eieren kwamen, ik denk het ei dus....

Verwijderd

Volgens mij hangt het af van de definitie van de Kip.
Is een Kip een beest dat een ei legt of is een Kip een beest dat uit een ei komt? (natuurlijk meer eigenschappen)

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op zaterdag 10 maart 2001 17:50 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Blobber heeft hem door!
Bedankt! Nu de rest nog >:)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Op zaterdag 10 maart 2001 22:23 schreef sharky_k_ het volgende:
Volgens mij hangt het af van de definitie van de Kip.
Is een Kip een beest dat een ei legt of is een Kip een beest dat uit een ei komt? (natuurlijk meer eigenschappen)
Allebei, anders was dat gezegde zo opgelost :)

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
* Freggel_United wil een hulplijn...

By each crime and every kindness, we birth our future

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 14:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

kip? ei? We zijn toch met soep begonnen?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Ik neem aan dat we het over een kippe-ei hebben, de eerste vissen hadden ookal eitjes, duh...

(fuk de nieuwe spelling!)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 15:14

Sharky

Skamn Dippy!

de kip is gewoon de manier van een ei om zich voort te planten ;)

liggen een kip en een ei in bed, de kip draait zich chagrijnig om en begint te pitten.
zegt het ei; "zo, het antwoord op die vraag hebben we nu ook".
(doordenker)

This too shall pass

Verwijderd

Ik heb deze vraag altijd puur een nederlands kundige vraag gevonden, inplaats van een biologische vraag.

Ik heb 3 antwoorden hierop:
(1.) Als je over "een ei" hebt, is het antwoord de ei, want dino hadden ook eieren
Heb je het over kippeëieren, dan word hij moeilijker, (2.) als het ei vernoemt word naar het dier waar hij uitkomt dan was de kip eerder, (3.)word het ei vernoemt naar het dier wat er in zit dan was het ei eerder.

Maar dit is allemaal al eerder gezegt in deze forum

Verwijderd

Het ei is ontstaan bij het ontstaan van de reptielen (van amfibieen naar reptielen), daarom domineerden de reptielen na Perm-Trias grens ook waarschijnlijk de wereld. De vogels (dat is een kip toch) zijn pas veel later ontstaan.

Verwijderd

Het is ook belangrijk wanneer noem je nou een dier een kip en wanneer nog net niet.

De ouders van de eerste kip verschilde nauwelijks van de eerste kip.

• Whaletyr
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

Whaletyr

Spliff

Waarom wil je dat eigenlijk weten...

Culinair : Ik vind allebei lekker....Maar eet eerst het ei en dan de Kip

Met een aan WAANZIN grensend optimisme

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

liggen een kip en een ei in bed, de kip draait zich chagrijnig om en begint te pitten. zegt het ei; "zo, het antwoord op die vraag hebben we nu ook".(doordenker)
*lol* :D

Maar het antwoord is toch echt 'het (kippe(n))ei', want, zoals enkelen hiervoor al gezegt hebben, het dier waar we het nu over hebben komt èèrst in eivorm voor, en daarna in kipvorm. vervolgens wordt maak deze kipvorm een eivorm, maar deze eivorm is een nieuw individu. De overgang 'voorouder kip -> kip' moet dus zijn gegaan van 'voorouder kip in kipvorm -> kip in eivorm'. Voor zover je al kunt spreken van een precies bepaalde voorouder natuurlijk...

De opmerking van sharkyOnline is trouwens ook interessant, alleen helaas voor dieren moeilijk verdedigbaar. Bij planten wel echter, ik durf serieus te beweren dat een plant of boom zoals wij hem zien puur en alleen het voortplantingsmechanisme is van de haploïde vorm van deze plant (van de zaadjes etc dus). Sterker nog, ik heb gelijk als ik dat zeg :o

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Wat een onzin....
evolutie bepaald.
niet eerst de kip of het ei NEEEEE eerst het eencellig organisme, die geen moeder of vader had omdat ze niet uit een van hen ontstaan zijn. snap je? Je kan nog verder terug maar daar maak ik wel een nieuw onderwerp van.

;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.