2x Windows 7 installaties naast elkaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Topicstarter
Hallo allemaal,

na veel gezocht te hebben op internet, ben ik nog steeds niet 100% zeker of datgene wat ik wil gewoon gaat werken. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het in principe zonder problemen moet gaan werken, maar wil toch kijken of er hier nog mensen zijn die er ervaring mee hebben of goede tips hebben.

Wat wil ik ?? Wel, heel simpel .. Ik wil 2x windows 7 geinstalleerd hebben, die ik dan bij opstarten kan uitkiezen om te laten booten. Waarom denk je dan ? .. Ik wil 1 installatie puur gebruiken voor mijn design werk en gaming en een andere installatie 100% voor mijn muziek software (maak muziek op de pc) en dat ik met DIE installatie gewoon een zeer cleane install heb, puur om muziek te maken en te editen.

Mijn vraag is eigenlijk nu, op dit moment heb ik 1 partitie met Win 7 Ultimate 64 bit, 1x win xp (deze gaat er compleet vanaf) en nu wil ik een nieuwe partitie aanmaken voor mijn Music Windows 7 install (dit is exact dezelfde Windows 7 versie als de andere). Gaat dit werken denken jullie ? Hoe zit dat met booten ? Gaat ie dan mij de keuze geven om te kiezen tussen beide windows 7 installs ? Ik kan echt nergens op internet iets vinden over 2x windows 7 installs naast elkaar. Het lijkt mij dat het gewoon moet werken, maar wil echt 100% zekerheid. Ik ken de software die mogelijk is om boot files aan te passen enzo ook. Die werken altijd prima met win 7 en xp en dergelijjke, maar hier weet ik het niet meer zeker ... Voordat ik mezelf in ellende ga storten, wil ik graag even kijken of er hier mensen zijn die dit kennen.

Nogmaals, ikzelf denk dat het gewoon goed moet werken zonder enkel probleem maar ben toch bang om eraan te beginnen nog ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AadDeBaron
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-09 21:51
Werkt prima naast elkaar. ik draai zelf win7 32bit en 64bit naast elkaar.
Je krijgt wel een dual boot keuze met beide Windows 7.
in command promt (cmd) kan je dit aanpassen met bcdedit.

Start de instalatie die je wilt aanpassen en voer cmd uit.
in de command promt tiep je:

bcdedit /set {current} Description "nieuwe naam"

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Topicstarter
Ok dan,

dan weet ik dat het gewoon zoals ik al dacht moet werken. En met die bootsoftware pas ik gewoon de namen aan van de windows boot naam. Cool. En thanks voor de info ! Maar mogen uiteraard nog suggesties of tips komen van andere gebruikers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste, kan dit met zelfde windows keys gebeuren?
of dien je telkens nieuwe win7 te kopen?