Onderstaand een email-communicatie tussen mij een een contactpersoon van Vodafone.
De conclusie is dat door een defect in mijn telefoon de telefoon gratis vervangen wordt, maar ik dien wel €100 te betalen voor het opnieuw simlock vrij krijgen van mijn telefoon.
Nu vraag ik me af, vinden jullie dit ook te belachelijk voor worden, of zit ik hier zelf fout?
De conclusie is dat door een defect in mijn telefoon de telefoon gratis vervangen wordt, maar ik dien wel €100 te betalen voor het opnieuw simlock vrij krijgen van mijn telefoon.
Nu vraag ik me af, vinden jullie dit ook te belachelijk voor worden, of zit ik hier zelf fout?
26-05-2010 Uw vraag
…
Een tijd geleden heb ik ter reparatie mijn Sony Ericsson XPERIA X1 ingeleverd. Deze is toen compleet vervangen, echter is hier iets vreemds gebeurd.
Mijn vorige telefoon met IMEI nummer ** was namelijk simlock vrij, terwijl mijn nieuwe telefoon met IMEI ** een simlock heeft.
Heeft u de beschikking over de unlockcode waar om gevraagd wordt?
…
26-05-2010 Ons antwoord
…
Hartelijk dank voor uw e-mail. U wilt een unlockcode voor uw toestel ontvangen.
Als het toestel ouder dan 1 jaar is krijgt u de unlock code gratis. Anders zijn er kosten aan verbonden, namelijk eenmalig €100.
Op 18 december 2010 is uw toestel precies 1 jaar oud, als u dan de unlock code opvraagt ontvangt u deze kosteloos.
…
26-05-2010 Uw vraag
…
De factuur bij de telefoon is van 10 december 2008, dus 10 december 2009 was de telefoon reeds een jaar oud.
Waar komt de datum 18 december 2009 vandaan? Is dat soms van de nieuwe telefoon? Het kan toch niet zo zijn dat door een defect ik opnieuw een jaar aan de simlock vast zit?
…
26-05-2010 Ons antwoord
…
Hartelijk dank voor uw reactie. De unlock code is gebonden aan een IMEI nummer.
Het IMEI nummer is gebonden aan een toestel. Uw eerste toestel is wel ouder dan 1 jaar. Maar u wilt de unlockcode voor het tweede toestel, en dat is niet ouder dan 1 jaar. Wij kunnen u de unlock code niet gratis verstrekken, hier zij gewoon kosten aan verbonden als u de unlock code nu aanvraagt.
…
27-05-2010 Uw vraag
…
Het is toch te belachelijk voor woorden dat ik door een productiefout opnieuw een jaar aan een simlock vast zit.
Graag had ik hier de achterliggende gedachte van geweten.
…
28-05-2010 Ons antwoord
…
De fabrikant heeft u bij de reparatie een nieuw toestel gegeven, niet Vodafone.
Als u een sim unlockcode code wilt ontvangen wordt er gekeken hoe oud het toestel is aan de hand van een IMEI nummer.
Het is voor ons niet van belang op welke manier u het betreffende toestel heeft verkregen.
Als u dus een unlockcode code wilt betaalt u hier kosten voor. Anders dient u te wachten totdat het toestel 1 jaar oud is.
Hierop wordt geen uitzondering gemaakt door u nu al een gratis code te verstrekken
…