Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320196

Topicstarter
Hallo,

Ik ben met mijn intake opdracht bezig waarbij ik een fotoreeks van 12 foto's moet maken en die allemaal op 1 a4tje moet zetten. Ik heb alleen een paar tips nodig want ik heb geen idee hoe ik dat ga doen, ik heb het nu gewoon in een word bestand geploft en het ziet er niet uit, het overlapt half en er zitten stukken wit tussen.

Heeft iemand tips? de afbeeldingen zijn 300x400 en 400x300 dus over lengte en breedte..(heb de afbeeldingen verkleind).

Mvg,

Thinkreal_

EDIT:
klik hier voor portfolio!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 320196 op 28-05-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat moet gewoon kunnen in Word. Zet anders het grid uit.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien is dat ook meteen een onderdeel van de opdracht. Ze mooi kunnen rangschikken bij een presentatie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Een karige topicstart

Moet je 12 foto´s op 1 a4 tje doen? Voor een intake opdracht? Dat is wel heel klein zeg.

300 bij 400 wat? pixels neem ik aan. Geef eens wat meer info.

Verder schop ik je topic over de schutting naar FGW

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als het verwerken van 12 foto's deel uit maakt van je creativiteit hoort het er wel een beetje bij ja, maar ik vraag enkel om tips! Ja ik heb een foto reeks van 12 foto's(kan je vanavond weervinden op mijn portfolio) en al die 12 foto's moet ik op 1 a4tje zetten zodat ze het verhaal af kunnen lezen op 1 a4tje.. ik vind het zelf jammer, want de foto's worden hier gewoon echt onduidelijk van, maarja wat moet dat moet. dus heb ik wat tips nodig:)

Is goed mobyrick:)

Ja heb nu de afbeeldingen (1600x1200) 2x verkleint met een ratio van 50%, dat is dus 400x300 en andersom bij de foto's die in de lengte gemaakt zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Wat heb je zelf al gevonden en gedaan om dit uit te zoeken? Er staan waarschijnlijk 373 voorbeelden/tutorials op internet namelijk. Welk fotoprogramma gebruikt je.

Kortom, als je hier echt verder mee wilt moet je toch echt wat meer zelfredzaamheid tentoon spreiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb al gekeken, maar ik heb niets gevonden, ik gebruik gewoon photoshop maar de foto's moeten op 1 a4tje komen en ik weet gewoon echt niet hoe ik dit mooi ga doen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 13:29

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Ik google naar "photoshop contactsheet" en vind oa dit misschien zoiets gebruiken?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb contactsheet geprobeerd, maar hij pakt ze hier 5 op een rij, ik wil 3 rijen van allemaal 4 foto's. En contactsheet maakt mn foto's nog kleiner dan dat ze zijn..

Iemand anders opties?
ajhaverkamp schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:59:
Ik google naar "photoshop contactsheet" en vind oa dit misschien zoiets gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Zoek eens naar multiple pictures 1 page. Als de oplossingen die daar staan allemaal niet lukken horen we het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:01
Anoniem: 320196 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:07:
Ik heb contactsheet geprobeerd, maar hij pakt ze hier 5 op een rij, ik wil 3 rijen van allemaal 4 foto's.
Het aantal rijen dan wel kolommen is gewoon naar wens instelbaar. ACDSee heeft ook zoiets, werkt ook prima.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-07 21:12

Osxy

Holy crap on a cracker

Als het een intake voor een grafische opleiding is ben je op het moment dat je Word opstarte al gezakt ;)

Probeer het eens in Indesign als je dat hebt en anders in Photoshop.
http://lmgtfy.com/?q=Photoshop+A4+arrange+photos

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 22:50

r0b

Dit is ook onderdeel van de printdriver bij diverse Xerox printers; ook wel "N-up" genoemd.
N-Up Printing enables printing of more than one page on a single sheet. One-up, two-up or as many as 16-up printing on the same page
Het print simpelweg meerdere achtereenvolgende pagina's op 1 A4. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het ordenen in word heeft weinig met de creativiteit te maken, het gaat met name om de foto's etc. die ik heb gemaakt:) Ik ga nog even googlen wat ik de hele middag al heb gedaan, heeft iemand nog meer tips/software om dit mooi te maken?
Osxy schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:15:
Als het een intake voor een grafische opleiding is ben je op het moment dat je Word opstarte al gezakt ;)

Probeer het eens in Indesign als je dat hebt en anders in Photoshop.
http://lmgtfy.com/?q=Photoshop+A4+arrange+photos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314405

dus je mag ook dubbelzijdig afdrukken?
Gewoon 6 per kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218213

je kan ook google picasa gebruiken dan kun je gewoon pasfoto formaat aangeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-07 13:08
in irfanview kun je precies aangeven hoe je dit wil, met of zonder witte omlijning, hoe groot ze moeten, hoeveel rijen en kolommen, of er titels onder je plaatjes moeten, etc, etc.

Lijkt me dus ideaal.
http://www.irfanview.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172656

Dit moet toch allemaal niet zo moeilijk zijn. Gewoon een contactsheet gebruiken, de naam van de afbeelding uitschakelen en het aantal foto's op de contactsheet aanpassen. Anders kun je inderdaad altijd nog indesign gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt bedankt voor al jullie informatie en hulp!

@913nn; geen idee, nog niet bij stilgestaan; er ston 'op 1 a4tje' op het opdrachtblad! ik ga nog eens even rondvragen;)

PS: Ik ga irfanview proberen:)

EDIT: ik heb de foto's op mn portfolio, ze staan wel upside-down dus je moet op pagina 2(onderin de footer) beginnen te kijken en dan tot de eerste foto op pagina 1! door alle snelheid een foutje gemaakt :+

voor portfolio klik hier!!

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 320196 op 28-05-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemnis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:36
ben ik nou de enigste die denkt dat die foto's veelste erg zijn gecropt? (of maak ik een fout :P)
een normale foto heeft 300 dpi ( 300 punten per inch) dus dan worden je foto's maar 2,54 cm bij 3,39 cm.

maar misschien is het leuk om je foto's in een soort strip verhaal te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Osxy schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:15:
Dat hoeft nog niet perse hoor. Veel dingen wat je in InDesign kan doen, kan ook gewoon in Word. Alleen Word is vaak omslachtiger met dingen die je in Indesign eenvoudig kan doen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz69
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06-2024
Anoniem: 218213 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:22:
je kan ook google picasa gebruiken dan kun je gewoon pasfoto formaat aangeven
Ter aanvulling:

In Picasa - Selecteer je 12 foto's in Picasa dan: Create -> Picture Collage. Nu hoef je ze ook niet zelf te resizen.

Hier nog een tutorial:
http://www.geeksontour.com/showme/picasa/pic326_collage-quick.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Iemnis; je hebt het vast over de portfolio? nou dat kan ik je uitleggen, ik heb een cropfunctie in php gemaakt die 200x200 uit de afbeelding cropt op 20x20(instelbaar) van de bovenkant en linkerkant. en de thumbnails op de homepage zijn 140x140, vandaar denk ik;)

@denniz69; bedankt ik ga het zo proberen! irfanview gaat geloof ik niet werken, dat programma is zo half:G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemnis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02:36
Anoniem: 320196 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:33:
de afbeeldingen zijn 300x400 en 400x300 dus over lengte en breedte..(heb de afbeeldingen verkleind).
ik had het over dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke sorry, ik dacht dat je de portfolio bedoelde.. ja klopt maar anders kreeg ik ze alle 12 helemaal niet op 1 a4tje! ik ga zo kijken wat picasa te bieden heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 09:19
Je hebt toch photoshop?
Dan open je een nieuw document op A4 formaat, 300 dpi. Vervolgend gooi je al je 12 foto's op originele grote allemaal in een eigen layer en kan je met Ctrl+T(ransform) en een beetje klikken en slepen het zo in elkaar klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
d33n schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:27:
Je hebt toch photoshop?
Dan open je een nieuw document op A4 formaat, 300 dpi. Vervolgend gooi je al je 12 foto's op originele grote allemaal in een eigen layer en kan je met Ctrl+T(ransform) en een beetje klikken en slepen het zo in elkaar klikken.
Kan ik uiteraard ook nog even proberen, ik ga nu naar boven picasa proberen en als dat niet werkt ga ik voor de photoshop functie!

EDIT:

Topic mag dicht! heb het resultaat op mn portfolio geplonst!
Iedereen bedankt voor jullie hulp, en heb het uiteindelijk met denniz zijn id gedaan; picasa _/-\o_

Nogmaals bedankt!

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 320196 op 28-05-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-07 17:26
Wat is er moeilijk aan een tabel in word maken en daar je foto's in gooien :? Je kan precies het aantal rijen en kolommen opgeven. Als je Office 2007 hebt gooi je er nog een mooi kadertje om heen en klaar is Thinkreal_

[ Voor 1% gewijzigd door jip_86 op 28-05-2010 20:34 . Reden: too late ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jip_86 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:34:
Wat is er moeilijk aan een tabel in word maken en daar je foto's in gooien :? Je kan precies het aantal rijen en kolommen opgeven. Als je Office 2007 hebt gooi je er nog een mooi kadertje om heen en klaar is Thinkreal_
Het moet wel een beetje stijlvol zijn vind je zelf ook niet? en ik zocht een makkelijke manier die ze automatisch resized, en mooi neerzet, precies wat picasa doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Prachtig stukje software hiervoor: Inkscape. http://www.inkscape.org

Kan PDF en PNG exporteren en je kan de foto's tot op de micrometer precies zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt XTerm, ik ga het nog even bekijken, het is al wel gelukt maar misschien werkt inkscape nog wat beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

gewoon in photoshop een lege afbeelding maken ter grote van een a4tje en de fototjes erin plakken. je kan dan altijd met transform de fototjes groter of kleiner maken.

je kan dan ook bv de mooiste foto als achtergrond instellen en de overige 11 er veel kleiner omheen zetten.

maar zoals gezegd indesign is daar wat handiger in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-07 00:03

Zuurstok

Passionately curious

waarom start je photoshop niet op, nieuw document, afmetingen van international paper --> a4 openen, vervolgens trek je met de selection tool 3x 4 of 4x 3 kolommen. Je geeft de kolommen een zwart of wit kleurtje ( of een stroke van zwart of wit allen )

Vervolgens laad je je foto's 1 voor 1 in in photoshop, en verklein je ze op exact dezelfde grootte.
Die gooi je in dat andere project ( je bovenste tool dat muisje, alt klik op je foto en versleep naar je a4 project ) dat doe je dus bij elke foto, je zet ze in de daarvoor gemaakte vakjes ( die je eerder hebt gemaakt )

En klaar ben je ?

Imo pak je het hier veel moeilijker aan dan het hoeft, je kan dit erg makkelijk doen in photoshop ( en vooral indesign, ik vertel het hier in photoshop omdat je zegt dat je dat hebt en je komt over alsof je dat kent.. )

offtopic:
imo zo'n gevalletje van ''op een gegeven moment zit je zo erg in een probleem dat je makkelijke oplossingen niet meer ziet.. iets met amerikanen en russen en in de ruimte schrijven.. njah nu ga ik heel ver offtopic

edit: oeps, 2e pagina niet gelezen, overheen gekeken :P
Imo is met lijnen tussen je foto's werken ( wel dunne lijnen, niet al te dik ) beter dan gewoon naast elkaar plakken. Maakt het overzichtelijker, rustiger, en dergelijke :)

[ Voor 9% gewijzigd door Zuurstok op 01-06-2010 20:47 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266958

Buiten de hele A4-problematiek om, het valt me op dat je foto's nogal verschillend van toning zijn. De laatste foto's waar de 'boef' op staat, heeft hij op de ene foto een zwarte jas aan, en op de andere foto is de jas veel grijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 20:18
Kan je dit niet gewoon via de printfunctie van Windows doen? Alles selecteren en dan afdrukken (In Explorer/Verkenner)

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/1soa2x.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-07 00:03

Zuurstok

Passionately curious

en wat nou als je naar een drukker gaat ? ;)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:14
nog een tip als je zoiets in photoshop zou doen, zet de rulers aan en gebruik guide lines om een tabel te maken. (klik op een random plek in de ruler en sleep dan een nieuwe guide naar de gewenste plek in je template)
Je kan dan gewoon je foto's in lagen alignen met deze guides,
Daarnaast is het natuurlijk niet handig om je foto's te verkleinen naar x pixels om ze passend te krijgen.
the way to go is een nieuw a4 bestand te maken met bv 300dpi, en hier de full size foto's in plakken dan van deze foto's het formaat (free transform, ctrl t) aanpassen en niet de resolutie.

Strava

Pagina: 1