Toon posts:

Forgotten Hope 2 * BF2 MOD *

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NTH
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-03 19:08
Forgotten Hope 2 is een WW2 modificatie voor Battlefield 2.
Gameplay:
Forgotten Hope 2 streeft naar historische authenticiteit, waarbij, zover de BF2 engine dit toelaat,
de correcte bepantsering, ballistiek, ingezette troepen, uitrusting en noem het maar op van een bepaalde veldslag wordt weergegeven.
Moet je een WW2 nerd zijn om dit te kunnen spelen? Welnee! Je komt er snel genoeg achter dat een frontaal schot op een Duitse Tiger tank met je bazooka weinig uithaalt ;)

Er is een one shot one kill principe aanwezig, zeker als je een rifle gebruikt. Je hebt crosshairs, maar om echt goed te kunnen mikken gebruik je je iron sights. Dit wordt heel mooi gedaan met een depth of view zicht.
Voor de artillerie fanatici, waaronder ik :), het systeem werkt met spotters. De scouts spotten posities. Degene die de artillerie bemant krijgt een birdseye view en moet vervolgens zijn azimuth goed stellen om het doel te raken. Het komt er op neer dat je horizontaal en verticaal de lijnen op nul moet hebben. Als je raakt krijgt ook degene die spot punten.

Graphics and sounds

Allereerst wil ik het over de sounds hebben. Dat is zo waanzinnig goed en lekker gedaan, dat je je gewoon midden in de chaos waant.

De eerste keer dat je je Panther tank start vergeet je nooit meer, of het schieten met de Sherman VC "Firefly", de Stuka die met zijn sirene aan zijn bommen afwerpt en Nebelwerfers die over je heen schieten. Het is genieten met je surround sound setje.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de achtergrondgeluiden die je hoort.

En dan de graphics, het niet is te geloven wat de developers uit de BF2 engine hebben weten te persen.
Het is natuurlijk geen Crysis, maar mensen geloof mij als ik zeg, het is moeilijk om weer terug te gaan naar gewoon BF2 als je dit gezien hebt.

Website, community en gameserver

http://forgottenhope2.com/ is de site, waar alles te vinden is over welke maps er zijn, voertuigen, vliegtuigen, boten en wapens. Ook de download links zijn hier te vinden
Op dit moment is Afrika en Normandie beschikbaar. Toekomstplannen zijn Battle of the Bulge en misschien (dit is meer mijn hoop) veldslagen uit het begin van de oorlog. Denk aan Fransen tegen Duitsers.

De community bestaat als sinds FH1 (Voor BF1942). Het is een leuke community, waarbij de nieuwkomers altijd van harte welkom zijn. Geen elitair gedrag te vinden tegenover nieuwkomers.

Op dit moment zijn er 4 servers waar lekker gespeeld kan worden. Wil je teamplay hebben zoek dan de squads met Teamplay in de naam of andere opvallende namen. VOIP wordt gebruikt, maar is niet verplicht. En als je geen zin hebt om te
teamplayen, maar even wilt lonewolfen, zal niemand je
dat kwalijk nemen.

Genoeg geluld, we willen video's zien !! Je kan meer video's zien op FH2 youtube's channel:
http://www.youtube.com/user/ForgottenHopeMod

Videos

Videos

Videos
[video]"http://www.youtube.com/watch?v=4dT-iNaSgog[/video]

Videos

Update 18 juni 2010
IV Times the Fun
In deze update is er aandacht voor Remick04, een nieuwe Dev, die gaat helpen met het singleplayer gedeelte.

Er zijn twee nieuwe US voertuigen:

M16 Multiple Gun Motor Carriage (MGMC)

en

M51 Multiple Machine Gun Carriage (MMGC)

De Duitser krijgen een nieuwe variant op de StuG, want Moar! ;) :

Lees alles over de update hier -> Update 18 juni 2010

Dank aan Neejoh voor de layout.

[Voor 172% gewijzigd door NTH op 05-02-2011 00:11. Reden: FH2 Update18 juni]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-03 20:59
Gha, en ik denken dat ik de enige was die deze mod speelde uit Nederland.

Vaste speler op de HSLAN server zowat. Leuke game lekker realisme.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Descriptor
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-12-2022
Ik heb deze mod helemaal kapot gespeeld op zowel BF1942 als op BF2.

Zeker 1 van de beste, al dan niet de beste mod van de Battlefield 1942/2 serie. Helaas duurt alleen wel erg lang voordat er een nieuwe update is.

Maar het geluid , de ambience en graphics maken het spel een erg mooie open-wide wo2 shooter.

Winners never cheat, Cheaters never win

• JohnGalt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-02 12:46
Ik ben ook regelmatig van de partij en ken nog wel meer mensen hier in de buurt.

Volgens mij wordt deze mod ontzettend veel gespeeld door Nederlandsers en Duitsers.

• Eglaerinion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-03 21:17
Toffe mod en de enige reden waarom ik BF2 nog speel. Betatest die mod ook dus echt objectief ben ik niet maar het is zeker de moeite waard als je geïnteresseerd bent in Wereld Oorlog 2 en Battlefield games.

• NTH
Ik krijg nog steeds kippevel bij het bekijken van de Axis 2.2 release trailer.

@Eglaerinion
Objectief of niet goede kwaliteit herken je zo :-)

• ipazza
Met 2.26 is het wel heel makkelijk geworden om een kill te maken met Bazooka. Eerst was het een incompetent wapen en nu is hij weer te makkelijk en goed. Beetje jammer.

Overigens heb ik veeeeeeul meer random crashes naar desktop met de update. Anyone else last van ?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:17
TS: ipv authenticatie bedoel je waarschijnlijk authenticiteit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-02 04:31
Hier nog een heel erg enthousiaste en regelmatige FH2 speler :)

Werd tijd dat we een eigen subtopic kregen, de mod is véél beter dan het origineel.
Valt mij net als de heren hierboven ook op hoe ontzettend veel Nederlanders er vaak 'undercover' (zonder NL tag of naam) op de servers zitten. Met vlagen wel 35-40% !

M'n in-game nick (en op het forgotten hope forum) is 'Dnarag1M' om meteen maar een eind te maken aan die nederlandse anonimiteit ;)

Voor we de mod nog niet zo goed kent : Laat je niet afschrikken door de 3-4 actieve servers dagelijks. De spelersaantallen groeien langzaam maar gestaag, er is gewoonweg geen alternatief voor de echte ww2 fan. Zelf ben ik erg in mn nopjes met de relatief kleine playerbase omdat je zo ook echt mensen leert kennen en waarderen om hun speelstijl. T' is allemaal wat minder generiek geworden..je komt een bepaald squad binnen en de 'hey mates' vliegen je tegemoet. Dat kan ik er wel in waarderen.

De 762 server is vaak sochtends het drukst, maar redelijk slecht gemodereerd en t' teamplay niveau is ook lager. De HSLAN server is drukker, beter gemodereerd, veel betere (mogelijkheid tot) teamplay. Zoek naar 'Lumberjack' of 'teamplay' of 'backguard' squads ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NTH
razorhead schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 22:22:
TS: ipv authenticatie bedoel je waarschijnlijk authenticiteit
Fixed. Ook dank aan Slayer voor de vele fixen :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• movo.
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-01 14:39
Yup goede mod. Net als FH1. Alleen erger ik mij helemaal dood aan het 'stotteren' met bijvoorbeeld ergens overheen lopen of springen. Als DICE of misschien het FH team dat zou kunnen fixen zou het helemaal top zijn..

[Voor 5% gewijzigd door movo. op 30-05-2010 20:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NTH
movo. schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:52:
Yup goede mod. Net als FH1. Alleen erger ik mij helemaal dood aan het 'stotteren' met bijvoorbeeld ergens overheen lopen of springen. Als DICE of misschien het FH team dat zou kunnen fixen zou het helemaal top zijn..
Ik herken het gevoel, had dit in heel erg in de map Sidi Rezegh. Daar lagen veel objecten op de grond.
Echter sinds patch 2.2 hebben ze voor de meeste objecten, zoals planken, de collision mesh zodanig aangepast, dat je niet meer stottert.

• ipazza
[b]
De 762 server is vaak sochtends het drukst, maar redelijk slecht gemodereerd en t' teamplay niveau is ook lager. De HSLAN server is drukker, beter gemodereerd, veel betere (mogelijkheid tot) teamplay. Zoek naar 'Lumberjack' of 'teamplay' of 'backguard' squads ;)
Ik heb wel een bloedhekel aan het kick systeem van BF2. Nog nooit een succesfull vote gezien, ram altijd direct op nee aangezien nog nooit iemand gekicked is via vote. TKing word maar bijzonder weinig gestraft vind ik, vaak genoeg rennend naar een Firefly/Achilles/Hellcat in de rug geschoten en dan klaag je en dan krijg je te horen next time mate next time....

En ik heb sinds kort last als ik in Arty zit dat die meters die je links en onderin in het beeld hebt soms random door mijn beeld heen zweven 8)7 aimen gaat dan ook geheel naar zijn kl O-) ten

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-03 16:45
Klink leuk. Zal bf2 weeres op me pc knallen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NTH
ipazza schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:25:
[...]

Ik heb wel een bloedhekel aan het kick systeem van BF2. Nog nooit een succesfull vote gezien, ram altijd direct op nee aangezien nog nooit iemand gekicked is via vote. TKing word maar bijzonder weinig gestraft vind ik, vaak genoeg rennend naar een Firefly/Achilles/Hellcat in de rug geschoten en dan klaag je en dan krijg je te horen next time mate next time....

En ik heb sinds kort last als ik in Arty zit dat die meters die je links en onderin in het beeld hebt soms random door mijn beeld heen zweven 8)7 aimen gaat dan ook geheel naar zijn kl O-) ten
Wat ik meestal doe met arty is op het scherm boat spotted roepen. Dan zie ik op de minimap waar het ongeveer gaat vallen.
Als er dan geen blauw pijltjes in de buurt zijn is het bombs away >:)

Dat tk'ing zal niet op vaak op HSLAN voorkomen. Als het gebeurdt gelijk een screenshot maken. Bijna alle server hebben wel een forum, waar je je teamkillers kan opgeven.

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Goed dat deze mod eens is aangekaart in het BF2 topic. Hierdoor ben ik hem ook wat gaan spelen. Deze gameplay is naar mijn mening echt stukken beter. Een stuk realistischer en veel betere teamplay. Het is voor een BF2 speler wel even wennen, het herkennen van de vijand moet je meer doen op basis van het uiterlijk van de persoon voor je in combinatie met je teamgenoten weergegeven op de kaart, dan dat er gelijk in het rood een naam oplicht. Verder is ook het spotten even wennen, door de gewoonte toch al een paar keer een verkeerde Arty aangevraagd... *schaam*
Maar, verder een stuk leuker om te spelen :)

Anoniem: 360729

Man man man, geweldige mod heel leuk. eindelijk aan de praat gekregen. Veel problemen met bf2 installs op windows 7 64 bit. maargoed lijkt nu na 4 keer installeren opgelost.

• ipazza
Ik draai hier ook 64bits, geen problemen gehad met installatie van beide games.

Krijg wel bij het opstarten nu een leuke error maar als je daar gewoon doorheen ramt dan start hij zonder problemen op. Beetje raar.

Nog een vraagje mensen die FH op 1942 gedaan hebben, hoe heet de map waar de Cruiser Comet in zit ? (kut vraag ik weet het, maar wil weten of er een remake van komt voor FH2)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-03 09:30

MsG

Forumzwerver

Ik speelde deze mod voor BF1942 vaak bij een vriend en heb zelf laatst ook FH2 eens gedaan, ik kwam echter aldoor alleen maar in infanterie maps, terwijl ik de charme van de BF reeks juist in de voertuigen zie. Is er ook een map met vliegtuigen e.d.?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• ipazza
Ja helaas te veel. Vliegtuigen vind ik echt jammer. Meeste maps vern**kt het de gameplay omdat er altijd wel een retard is het vliegen heeft geperfectioneerd en niet uit de lucht te knallen is. Ik vind dat ze in elke map met vliegtuigen minstens 1 AA unit in moeten doen.

Er zijn overigens zijn er genoeg tank maps in FH2. Operation goodwood, cobra en village boucages (typo geen idee hoe je het schrijft) hebben genoeg tanks.

• NTH
Mwah ik heb in FH2 niet gevoel van vliegtuig dominantie zoals in FH1. Vergeet niet dat er geen nosecam is en dat vliegtuigen echt moeten landen voor reload en repair.
En ik vind dat er zat AA aanwezig is of nog beter een 88 met timefused HE >:)

De cruiser comet, pff, da's lang geleden, geen idee meer.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Dit klinkt zó goed.

* Jejking overweegt opeens om BF2 te halen :)

• Voxyn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-03 11:29
Interesante mod is naar kijken als ik thuis kom heb je eigenlijk een uitbreiding van bc2 nodig om dit te spelen? ik heb alleen bf2 vanilla.

• NTH
BF2 vanila is voldoende.

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-03 10:31
ik heb bf2 via steam gekocht, ik kan bf2 zelf niet spelen online omdat mijn gamespy account het niet zou doen, maar dat erbuiten gelaten.

als ik dus fh2 opstart krijg ik in beeld dat ik fh2 direct moet opstarten. en niet bf2.exe.
nou fh2.exe opgezocht deze opgestart. en nog steeds het zelfde. hebben jullie dit ook met de steam versie?

• NTH
Je hebt twee oplossingen:

1) Veravng je bf2.exe met eentje van de retail DVD (http://drop.io/xebpyko#)
2) Of volg deze instructies:

install bf2 via steam
run the game once
create a gamespy account
load any map in bf2 (online or offline)
make your config
install FH2
now comes the tricky part.
make a backup (rename) of the shader_client.zip file in the steam/.../Battlefield 2/mods/bf2 folder
now copy the shader_client.zip form the battlefield2/mods/fh2 folder into the Battlefield 2/mods/bf2 folder. (this is basically what the FH2.exe does but the steam version cant run & handle this so you have to do this manually)

now the following is HOW TO START FH2 on STEAM (you need to do this every time until we find a better way)
now start BF2 via steam > open the community menu > select custom games an start FH2.
Bf2 will restart with FH2 running. now you can join the servers and the shader issues should be solved.

IF you ever want to play BF2 or any other mod besides FH2 you have to restore the original shader_client.zip file in the steam/.../battlefield2/mods/bf2 folder. !!!

[Voor 3% gewijzigd door NTH op 22-06-2010 23:19]

• JohnGalt
Mijn online nick is Beatrix[NL], ben veelal te vinden op HSLAN.

• NTH

Update 4&12 juli 2010

Rammel-Neuville aka Saving Private Ryan
In deze update is er aandacht voor Rammel-Neuville een map gebaseerd op de scene in SPR, met de Tiger tank, plakkerige sokken bommen en machine geweer in een kerktoren.

Geloven is zien:

Niewe voertuigen:

Wasp Mk IIC (Vlammenwerper)

Stug40 vroege versie

Lees alles over de update hier -> Update 4&17 juli 2010

• NTH
Forgotten Hope 2 Update 2.3 is aanstaande vrijdag uit

In deze patch zitten 3 nieuwe mappen:
- St.Lo breakthrough. 
Een map in, waarbij de the U.S 29th infantrie divisie, 
hill 108 moet veroveren. Het is een map met open ruimtes, 
schuttersputjes en loopgraven. 
De geallieerde kunnen hun borst alvast nat maken.

- Battle of Brest. 
De haven stad Brest is in puin gebombardeerd. 
MG nesten en zwaar beschutte posities maken het dodelijk 
om de straat over te steken. Huis aan huis gevechten 
vangen aan in de ruines van Brest.

- Ramelle Neuville.
De fictieve stad uit Saving Private Ryan. 
Deze map is een klassieker van Forgotten Hope 1 
en is een kopie van de all bekende locaties 
zoals je die in het eindgevecht van SPR hebt kunnen ervaren.

Voor de rest zijn er tweaks en allerlei 
andere mooie dingen toegevoegd (Mobiele artillerie ftw)

Lees alles over de update hier
Update 28 september 2010

• ipazza
Wel jammer dat rond updates opeens iedereen gaat spelen en de vaste spelers (zoals ik :P) niet meer in mijn favo server kan (762 of HSlan).

En wat is je bron dat er sticky bombs komen ? Volgens mij kwamen die er juist niet omdat ze de damage waardes ervan niet konden bedenken. Ik ga nog even zoeken naar het topic op het forum.

• NTH
Meer een hoop dat er plakkeringe sokken bommen kwamen in Rammele.
In de plaats daarvan hebben we Molotov cocktail.

Anoniem: 91868

De patcher zelf doet er wel lang over zeg.

• ipazza
Oh oh oh, wat een teleurstelling. Ik vind die nieuwe mappen zeker geen goede mappen in vergelijking met bijvoorbeeld Cobra, Goodwood of Alamein.

Brest is een linair geval dat weinig bied, ramelle is een walkover aangezien tiger tank onmogelijk te killen is met maar 2 raketten bij bazooka kit. Andere map nog te weinig gespeeld maar nog geen goed gevoel over.

Al met al mogen van mij alle servers weer de normale mappen gaan draaien.

Ah, brest bied wel wat, random nade whore gevechten! Toppie! 8)7

[Voor 7% gewijzigd door ipazza op 01-10-2010 22:14]

• NTH
Nou nou dat vind ik wel meevallen hoor. Iedereen is tegenwoordig zo snel met Bias dit, unbalance dat.
Waar zijn de tijden gebleven dat een goede uitdaging wordt gewaardeerd.

Even wat tegengeluid, niet dat ik je mening niet respecteer ipazza,.

Brest: Knetter harde actie bij de eerste vlag. Er gebeurd zoveel om je heen. Flamethrowers, tanks, rookgordijen, noem het maar op. Daarna de straatgevechten, waar de Duitser moeten leren om alle ingangen goed te verdedigen om niet overrompeld te worden.

Ramelle: De SPR sfeer druipt ervan, de gevechten bij de brug zijn oppermachtig. Eens met je dat Tiger moeilijk te killen is, maar de rush als dat eenmaal gelukt is des te groter. Bazooka kits moet je ff vinden, maar ze zijn er genoeg.

En St.Lo: Allejezus wat is deze map gaaf. Het vernieuwde trench systeem met schuttersputjes bij hill 108, echt geweldig als je deze eenmaal hebt ingenomen als US. Ik vind het goed dat er niet teveel tanks in deze map zitten, zodat er focus komt op infanterie die de vlagen verovert.

Kortom als je geen infanterie liefhebber bent zul je minder plezier hebben vinden deze mappen, maar voor mij is deze patch een welkome toevoeging. En vergeet niet, bye bye instant prone shooting, verbeterde animaties en de Wasp :-)

• ipazza
Meeste problemen nu nog met Brest. Het is en blijft een random nade whore gevecht. Gooi gewoon een granaat richting een vlag en gegarandeerd dat je er iemand mee hebt zoniet 3 of 4.

Ik vind de orginele mappen zoals Goodwood, Cobra enzovoorts echt meesterlijk geniaal. Als ik een van de nieuwe mappen op de server zie komen gaat mijn mood wel naar beneden.

@NTH St.Lo moet wel meer vervoer krijgen vind ik. Je staat gewoon uren te wachten totdat er een jeep/truck spawned als de frontlines nog niet gecapped zijn. Hoeveel tanks heeft St. Lo nou ? 2 allied M10 en Sherman 76w maar duitsers heb ik er nog niet op gespeeld. Zie altijd maar 1 stug verder niets.

• NTH
De StuG spawnt in de frontlinies. Volgens mij hebben ze ook een andere tank. in de Main Base.
Het is idd zeer irritant als iemand helemaal in zijn uppie weg rijdt met een jeep of truck.

Gisteren een meesterlijk gevecht gehad in Ramelle bij de brug. Cymro ging er een korte SPR clip van maken.

Is het rouwens niet dat je bij Brest maar één nade hebt om het nade whore te verminderen?

• JohnGalt
Ik vind alle nieuwe maps geweldig.

Brest biedt erg leuke gameplay, al heb ik de map alleen nog maar aan Amerikaanse zijde gespeeld.

Ramelle is pure chaos in positieve zin.

St. Lo doet me denken aan goodwood. Het wachten op een voertuig is onzin, je bent zo bij een vlag. Daarnaast is het aan te raden om gewoon in squads te spelen, zodat je dichtbij een vlag kunt spawnen.

Kijk alvast uit naar een aantal potjes vanavond!!

• NTH
Wat is je ingame nick JohnGalt?

• JohnGalt
Beatrix[NL]

• JohnGalt
Ramelle weer een aantal keer voorbij zien komen, net als Brest en St. Lo.

Verdomme zeg wat lekker. Ramelle gaat zo snel, maar biedt tegelijkertijd zoveel variatie. Echt een heerlijk gevoel om in een goede squad te spelen om vervolgens de brug te behouden.

• NTH
Oh hey Bea, ik zie net dat ff een paar berichtjes naar boven had kunnen kijken voor je nick 8)7

Ben jij dat :D jou zie ik echt vaak.

• ipazza
Anoniem: 91868 schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 16:08:
[...]

Ben jij dat :D jou zie ik echt vaak.
Gha en schijtirritant dattie is soms !

offtopic wie is dat op jou avatar, is dat dat meisje die een charizard pokemon kaart eet ?

• Mark.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-07-2018

Mark.

Defensor

Jejking schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:43:
Dit klinkt zó goed.

* Jejking overweegt opeens om BF2 te halen :)
Ik heb BF2 nog steeds op mijn pc staan en zelfs nog even gisteravond gespeeld en het verveelt niet.
Ik wacht met smart op BF 3

De mens wikt maar God beschikt.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-03 11:57

BaRF

bijna kerst

[quote]ipazza schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:41:
[...]

offtopic:
offtopic wie is dat op jou avatar, is dat dat meisje die een charizard pokemon kaart eet ?
[/quote]

wtf? :+

[Voor 18% gewijzigd door BaRF op 02-11-2010 08:38]

"The space between what's wrong and right, is where you'll find me hiding, waiting for you"

• NTH

De Russen komen en Bevriezen in de Bulge

De Russen komen
De nieuwe front is aangekondig waar de Developers de komende tijd mee aan de slag gaan.
Hier een artwork piciture van een echte map. De voertuigen, de layout van de map is echt, enkel het plaatje is gempimped:

Bevriezen in de Bulge
De Bulge is al eerder aangekondigd geweest en men is druk bezig om deze zo snel mogelijk af te krijgen. Verwacht een kou front binnenkort.

Lees alles over de update hier -> Not a Step Backwards

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Eglaerinion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-03 21:17
128 player server

http://www.game-monitor.c...8_EUFinland_100MBits.html

Believe!

Maar even serieus, hoe geweldig is dit wel niet. Als de devs het gaan ondersteunen (lijkt er wel op) en de bugs worden eruit gehaald dan kan dit echt nieuw leven inblazen in de mod.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren Battlefield 2 weer eens geïnstalleerd, gewoon om te zien of het nog veel gespeeld wordt en hoe het ook al weer aanvoelt en uitziet.

BF2 zelf wordt dus nog wel veel gespeeld, maar deze mod veel minder. Nu ik deze mod ook heb, is dit veel leuker.
Ik krijg er een Battlefield 1942 gevoel bij en soms vergeet ik dat ik Battlefield 2 aan het spelen ben.

Hopelijk komt deze mod ook naar Battlefield 3, ondanks dat het schijnbaar veel moeilijker wordt om het over te zetten.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0Henk 'm!

Eglaerinion schreef op zondag 06 maart 2011 @ 00:15:
128 player server

http://www.game-monitor.c...8_EUFinland_100MBits.html

Believe!

Maar even serieus, hoe geweldig is dit wel niet. Als de devs het gaan ondersteunen (lijkt er wel op) en de bugs worden eruit gehaald dan kan dit echt nieuw leven inblazen in de mod.
Ja die server is super. Geen lag.

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2022
Erg jammer dat ik het niet werkend zie te krijgen op Win 7 64 bit. Eerst was het constant crashen bij het laden van de maps maar tegenwoordig is het een zwart screen of death en direct weer op de desktop. Heb zo ongeveer al alles geprobeerd maar niets lijkt te werken.

[Voor 3% gewijzigd door -Mike- op 07-03-2011 13:54]

• JohnGalt
128 player server:

PURE AWESOMENESS!

Echt, dit is multiplayer waar alle console gamers geen benul van hebben.

Mike, dat probleem heb ik ook gehad en na heel veel zoeken op internet naar oplossingen was het mij uiteindelijk wel gelukt. Ik kan alleen niet meer goed herinneren wat het was dat het probleem oploste ik weet nog wel dat ik.

-Het als je meerdere partities hebt gewoon alsnog op de default plek moest laten installen, dus c:program files etc.

-Alles installeren via rechtsklik uitvoeren als admin

-In bf2 bij de sound opties iets uitschakelen weet niet meer wat.

Maar nu ik zie dat er een 128 player server is ga ik ook weer bf2 installeren vanavond dus indien ik het weer goed werkend krijg zal ik hier weer posten!

• NTH
Verdorie Eaglerion, you steelt mijn donder ;)
Maar serieus mensen, dit is zo kicken om te spelen met 128 spelers.
@Mike
Stuur me een dm als je problemen blijft houden.

Filmpje --> [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=7Fiuszwpyy4]

[Voor 12% gewijzigd door NTH op 07-03-2011 17:47]

@mike

mij is het op deze manier gelukt ik heb alleen niet special forces erbij geinstalled.

Edit: ik heb het ook gewoon op de default path laten installeren

1. Disable UAC if on Vista/7 and reboot your PC.
2. Insert BF2 DVD, close anything that auto runs and then view contents of DVD, right click Setup.exe and select Run as Admin. Notice you do not get prompted to confirm Admin Rights as UAC is turned off.
3. Follow installation instructions to install BF2, if our installation appears to hang after setting up the VoIP settings and before the installation of Gamespy, open the task manager->processes, find BF2VoiceSetup.exe, right click and select end process - NOT END PROCESS TREE!
4. Reboot to finish installation of BF2.
5. Once restarted patch to version 1.41 by right clicking the patch and select run as admin. Do not restart after patching.
6. Insert BF2 - Special Forces DVD, close anything that auto runs, view DVD contents, right click setup.exe and select run as admin.
7. Once Special Forces is installed re-run patch 1.41 by right clicking it and selecting Run as Admin.
8. Once BF2 and Special Forces are patched to 1.41 then patch to 1.5 by right clicking patch 1.5 and select run as admin.
9. Once you have finished patching to 1.5 then right click the shortcut within the start menu for BF2 and select run as admin.
10. Download PBSetup.exe from punkbuster to manually update BF2.
11. Once everything is installed and patched and Punkbuster is also updated right click on the BF2 shortcut and select properties. Open compatibility tab and then select run as admin. Click Ok.
12. Hopefully if you have followed these instructions you can now play BF2 with Special Forces patched to version 1.5 and it will not crash to desktop!!!

• -Mike-
Shark je bent een engel, het werkt.

Het enige verschil met wat ik hiervoor had gedaan was van 1.2 naar 1.5 inplaats van eerst naar 1.41 te gaan. Heel apart maar het werkt nu *O*

Tijd om FH2 in de download te zetten.

Fijn om te horen man!

ik zit nu ook lekker te knallen, jammere is dat de 128 speler server op dit moment er niet meer is, hopelijk binnenkort weer!

• NTH
Ze zijn even aan het testen met een Vanilla server om te kijken welke issues BF2 gerelateerd en welke FH2 met de 128 server.

• -Mike-
NTH schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:55:
Ze zijn even aan het testen met een Vanilla server om te kijken welke issues BF2 gerelateerd en welke FH2 met de 128 server.
Ben erg benieuwd, net een uurtje gespeeld op een volle 64 man server en het bevalt mij erg goed.

BF1942 dejavu met betere graphics en realism.

[Voor 6% gewijzigd door -Mike- op 08-03-2011 21:08]

Toch hoop ik dat die 128 speler server weer terug komt, op de wat grotere kaarten lijkt me dat ontichelijk vvet!

• JohnGalt
128 Player server back online, voor de gehele aankomende maand!
*Server is nu 15 minuten minuten offline, komt dan weer terug!*

*JOIN!*

[Voor 44% gewijzigd door JohnGalt op 12-03-2011 20:49]

Zag er een online inderdaad maar ik pingde er +-200 op

• NTH
Server staat in Finland met een 1GB verbinding. Ik zou het nog eens proberen. 128 spelers is wel erg leuk om te doen.

Ik heb er nu inderdaad op gespeeld. ping is inderdaad gewoon prima, alleen jammer dat de server zo vaak leeg is :(

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-03 09:41
*update*

zeer binnenkort krijgt forgottenhope een update naar 2.4
kleine teaser

dat wordt dus vechten in de sneeuw!
wie speelt dit nog trouwens? ben ik de enige nog die hier bijna wekelijks nog plezier uit haalt? :)

[Voor 32% gewijzigd door Rexcore op 18-06-2011 13:38]

• bello2185
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-03 10:08

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Ik heb dit vroeger eventjes gespeeld, maar als ik dit allemaal lees wordt het misschien weer tijd om BF2 weer eens te installeren. Voorlopig komen er toch geen andere games uit. :P En over die 128 players server, is die er nog steeds of was dat een tijdelijk iets? Lijkt mij namelijk vet gaaf om met zoveel mensen te spelen.. :D

(=´∀`)人(´∀`=) 500px | Flickr

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-03 09:41
Die duikt zo nu en dan weer eens op. maar zodra hij er is, dan zit hij ook binnen no-time tot de nok toe vol :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mark.
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-07-2018

Mark.

Defensor

Tja,iedereen zijn meug maar FH is een beetje ondergesneeuwd in aantrekkingskracht voor mij sedert AIX 2.0 het daglicht zag als alternatief voor BF2. :O Ik vind het spel daarom ook i.v.g wat gedateerd en beperkt.

De mens wikt maar God beschikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GjaltVK
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:13
Goh, ik hang al even rond op Tweakers maar ben dit topic toch nog nooit tegengekomen.
Kijk ik dan toch in de verkeerde subfora?

Ben als FH2 speler vooral zeer actief binnen het World at War toernooi (momenteel majoor aan de axis side).
Af en toe nog eens wat op de public servers rondknallen en heel af en toe mijn mening spuien op het forum.

FH2 is voor mij de ultieme ervaring van een WW2 game. Beter en gevarieerder dan een call of duty, brothers in arms of en vergelijkbare game.

Mijn ingame nick is trouwens Ltn.George. ;) (met varierende tags ervoor doordat ik dus in WaW speel)

[Voor 5% gewijzigd door GjaltVK op 20-06-2011 15:16]

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-03 10:01

Vuurvoske

Nunquam cede!

Yes, leuk dat er ook mensen deze mod spelen. Heb het een tijd terug al gespeeld. Door omstandigheden toen gestopt, maar doordat ik zie dat er mede GoTTers spelen ben ik hem nu alweer aan het downloaden! :D

Beroeps brabander

• NTH
Rexcore schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:36:
*update*

zeer binnenkort krijgt forgottenhope een update naar 2.4
kleine teaser

[video]

dat wordt dus vechten in de sneeuw!
wie speelt dit nog trouwens? ben ik de enige nog die hier bijna wekelijks nog plezier uit haalt? :)
Thank Rexcore voor de update. Zodra 2.4 uit is zal ik de post updaten. Hopelijk niet al te lang meer, want 2.4 zit vol met awesomesauce!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Hebben meer mensen hier last van (onregelmatige) crashes naar desktop? Ik heb Win7 64 bit.

En is het mogelijk om in singleplayer de dubbele spawntijd uit te zetten?

• bello2185

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Forgotten Hope 2.4 wordt aanstaande vrijdag gereleased! :D

http://forgottenhope.warumdarum.de/

• NTH
Wat screenshots voor de komende release van aanstaande vrijdag;

Grootste veranderingen zijn:
  • Nieuw Front - Battle of the Bulge
  • Award system en ranking system gebaseerd op authentieke WOII medailles
  • Nieuwe plane Physics
  • Verbeterde sounds, meer unieke geluiden voor voertuigen en wapens
  • Tanks schade wordt nu bepaald door de hoek van het schot
  • Verbeterde graphics
  • Geen crosshair meer. Favoriete change voor mij :)
  • Vijf nieuwe mappen
  • Veel goede bug fixes, Geforceerde AA op Nvidia kaarten geeft nu geen flikkeringen meer
  • Te veel om op te noemen
Download links:

Incremental patch 2.3 > 2.4

Full patch:
Part1
Part2
Part3

• NTH
En de officiële trailer is gereleased:

• JohnGalt
Geweldig, kijk er echt naar uit. De graphics hebben een flinke update gekregen zo te zien!

Heb inmiddels de files al binnen, wachten op de key morgenavond!

• NTH
Yep ik zie je morgen wel op HSLAN

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

NTH schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:07:
• Vijf nieuwe mappen
• Vijf nieuwe mappen
Dus tien nieuwe mappen in totaal? ;)

• NTH
Haha was het maar waar. Fixed.

• JohnGalt
Net de changelog doorgelezen, wat me opvalt:
- SquadLead kill is +5 ipv standaard +2
- Geen rifle grenades op PDH (jammer!!)
- Vallend sneeuw en bladeren.
- Veel nieuwe geluiden.
- Betere spawnpoints op veel bestaande maps
- Assist points voor het meenemen van passengers!

• NTH
Er is ook sneeuw dat van het dak afvalt, doet verder niks maar een grappig effect.
De geluiden zijn zeker beter geworden.
Ik denk sowieso dat het award en stat system aantrekkelijk zal zijn voor mensen, vraag me niet waarom, maar het trekt mensen aan om digitale badges te krijgen.

PDH met Rifle nades was irri omdat je vanuit het strand met die dingen werd bestookt.
Betere spawn point is bijvoorbeeld niet meer vanuit de kerktoren een vlag kunnen cappen bij Port En Bessin.

• NTH
Release avond is geweest. Veel intense momenten beleefd. Ik merkte dat de meeste mensen de verbeteringen erg positief hebben ervaren. Gelukkig.

Hier is een trailer die ik in elkaar heb gezet voor één map: Hurtgen Forest.

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-03 22:49

crizyz

ne.t.weaker

Ik zag FH2 net al tussen mijn updates staan op moddb.

Al lang niet meer gespeeld, zal em zo maar weer eens uit gaan proberen. :)

Crizyz op Steam

• bello2185

bello2185

(=゚ω゚)ノ

Heb 2.4 ook gedownload, kan alleen niet spelen omdat ik nu net op vakantie ga. :9

• JohnGalt
Damn wat een awesome update! Geweldige gameplay en die geluiden, ZOOO VET!

@NTH: mooie trailer, mij favoriete map tot nu toe!

Misschien dat je wat gameplay filmpjes kunt maken om de rest van de tweakers te laten realiseren wat ze missen met dit onbekende spel!

[Voor 56% gewijzigd door JohnGalt op 16-07-2011 08:44]

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 11:38
Had toevallige vorige week nog Forgotten Hope 2.3 gedownload omdat ik er weer eens zin in had en gisteravond ook maar gelijk 2.4 gedownload en geprobeerd. Hurtgen Forest is een leuke en erg sfeervolle map omdat je echt bijna alleen maar bos hebt. Helaas was het bij mij gisteravond wel zo dat het laatste axis-checkpoint zo goed als onmogelijk is om te veroveren. Laatste tien minuten van de map eigenlijk alleen maar 10 keer dood gegaan en dat was erg jammer. Een andere map, ik geloof dat die Meuse River heet, vond ik ook erg fijn. Leuk om te zien dat dit nog goed in leven wordt gehouden en inderdaad voor iedereen een aanrader :)

[Voor 3% gewijzigd door Stef.NL op 16-07-2011 10:27]

• NTH

Een stuk gameplay van de 128 player server. Te geweldig voor worden.

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:07
dat ziet er wel leuk uit moet ik zeggen :) heb vroeger echt TE VEEL bf2 en bf1942 gespeeld...denk het meest van alle spellen :P

heb je hiervoor een originele bf2 nodig? ik heb die wel, maar zou echt niet weten waar... en is het een beetje eenvoudig om medespelers te vinden?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-03 22:49

crizyz

ne.t.weaker

Euhm ja, lijkt me wel zo handig om een originele te hebben. Kost tegenwoordig ook geen drol meer volgens mij.

128 player map lijkt me ook wel vet. Al kost het me wel wat moeite om aan FH te wennen eerlijk gezegd.

Crizyz op Steam

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-03 19:10

Pykow

Pykow Gaming | BuG

FireFoz schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:34:
dat ziet er wel leuk uit moet ik zeggen :) heb vroeger echt TE VEEL bf2 en bf1942 gespeeld...denk het meest van alle spellen :P

heb je hiervoor een originele bf2 nodig? ik heb die wel, maar zou echt niet weten waar... en is het een beetje eenvoudig om medespelers te vinden?
lijkt me wel het is een mod

[Voor 24% gewijzigd door Pykow op 21-07-2011 15:45]

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:15
Is die 128 player server trouwens nog weleens online? Ik speel deze mod ook nog regelmatig, voornamelijk op hslan en 762 maar die 128 player server die zie ik echt nooit meer.
Ik heb er een paar keer op gespeeld en dat was idd wel gigantisch vet. Oorlog op een schaal die het spel een stuk realistischer maakt :) en dito cooler.

Btw de 2.24 is ook zeer cool, nieuwe tanks en maps die echt veel detail hebben. Eindelijk eens een beetje in King Tigers in het Ardennenoffensief rond kunnen rijden :P.

• rbnl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 18:33
Hij is gewoon online:
http://sisu.kompassi.com/

Hoop dat ie wel snel weer over gaat naar PR ;)

• NTH
@FireFoz
Het is heel simpel om spelers te vinden. FH2 komt met een eigen shortcut, als je daarme opstart komt je vanzelf in de server browser met alle FH2 server

@Crysiz
Wennen in vergelijking met wat?

@rbnl
NEIN :-P Volgens mij is die voor de komende weken geboekt.

• NTH
Laatste versie van Forgotten Hope 2 is uit.

- 3 Nieuwe mappen
- Nieuwe voertuigen
- Nieuwe eenheden
- Nieuwe gamemodes toegevoegd
- En een hele hoop meer ...

Download links:
http://forgottenhope.waru...month=7&selectedyear=2012

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-03 11:38
Kijk, mooi dat 2.45 er eindelijk is. Trailer ziet er goed uit. Binnenkort maar eens tijd zien te vinden om Forgotten Hope 2 weer op te starten en de updates uit te testen. Ik heb het spel van april t/m juni van dit jaar vrij intensief gespeeld en het blijft tof.

Zo jammer dat er geen WOII-shooters meer uit komen van dit kaliber en ook eeuwig zonde dat er van BF3 geen FH-mod gemaakt kan worden. De basis van de mod (Battlefield 2) is inmiddels toch wel aardig out of date aan het worden en dat is denk ik ook deels de reden dat er relatief weinig spelers zijn (op een goede dag in het weekend max. 100 in totaal tegelijkertijd). Niettemin kan ik iedereen die van realistische shooters en WOII-stijl houdt deze mod van harte aanraden.

[Voor 3% gewijzigd door Stef.NL op 25-07-2012 23:20]

• Cybr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-01-2022

Cybr

Het klopt allemaal

Er is nu een Ranked (test) server waar 200 personen tegelijkertijd een potje kunnen spelen.

• NTH
It still lives.

Omaha Beach.

• NTH
De Release trailer

• Anoniem: 382378
  • Niet online
Ik ben hem nu ook aan het downloaden! Ik ben benieuwd :D

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-03 19:10

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Battlefield draait toch op Gamespy ? dus 1 juni kan je de game niet meer spelen.

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• Anoniem: 382378
  • Niet online
Pykow schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 16:53:
Battlefield draait toch op Gamespy ? dus 1 juni kan je de game niet meer spelen.
Geen idee :O
Mijn installer van FH2 werkt niet mee, hij crashde en vind nergens de .exe om hem opnieuw te starten :/
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee