Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bordje in een systeem ingebouwd, de boxed cooler is gammel, lagers niet helemaal lekker. Is een 1156 socket. Ik had nog een 775 socket OEM cooler liggen van intel welke ik heb geprobeerd te monteren op het 1156 bord. Dit paste net niet met de push-pins.

Wat nu? Als ik bij alternate etc kijk dan zie ik overal leuk koelersetjes staan met de vermelding 775, 1156, maar wetende dat dat dus niet gaat werken vraag ik me af hoe ik te werk moet gaan? Er schijnen bolt thru kits te bestaan maar zit dat bij een koeler als ik die bestel? Ik zat te kijken naar de Arctic-Cooling Alpine 11 GT Rev. 2 maar op de site van AC staat bijvoorbeeld niets over pushpins of bolt-thru. Die doen alsof het spul gewoon in 1x past?

Help? :'(

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
als er bij staat socket 1156 past het, het staat er toch niets voor niets? er word dan een speciaal mounting mee geleverd waardoor het wel past.

gametag: estruqiarixs

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, was niet duidelijk genoeg geweest: ZONDER de hele zwik weer uit te hoeven bouwen.

Ik sta er verbaast van hoe moeilijk het is om een 1156 koeler te vinden die je gewoon in 1x erop kan prikken, los van de OEM die bij de boxed zit. En ook nog voor een normaal bedrag a 12,95 oid. Meer is een standaardkoeler gewoon niet waard. Als je in het hogere segment zou gaan zitten wordt het een ander verhaal.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 15:57 ]

• Harm30
zo moeilijk is dat niet hoor :

pricewatch: Cooler Master Hyper TX3

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-02 14:17
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:55:
Sorry, was niet duidelijk genoeg geweest: ZONDER de hele zwik weer uit te hoeven bouwen.

Ik sta er verbaast van hoe moeilijk het is om een 1156 koeler te vinden die je gewoon in 1x erop kan prikken, los van de OEM die bij de boxed zit. En ook nog voor een normaal bedrag a 12,95 oid. Meer is een standaardkoeler gewoon niet waard. Als je in het hogere segment zou gaan zitten wordt het een ander verhaal.
Komt omdat die pushpins echt een crap systeem is (vind ik).
Maar er is genoeg te vinden, Arctic Cooling, Cooler master, Asus etc.

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
ja jeetje hey... nou heb ik die andere al besteld. Had je niet ff wat sneller kunnen reageren :P ;)

• Harm30
je moet voortaan gewoon zelf een beetje beter zoeken hier in de pricewatch, is genoeg te vinden. maar pushpins zou ik ook niet aan raden. echt een slecht systeem

Verwijderd

Topicstarter
Moshe85 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:30:
[...]

Komt omdat die pushpins echt een crap systeem is (vind ik).
Maar er is genoeg te vinden, Arctic Cooling, Cooler master, Asus etc.
Ik ben er wel van gecharmeerd moet ik zeggen, maar inderdaad, echt degelijk is denk ik anders. Zelfde was zo bij S478, de plastic retention bracket droog vaak uit en dan barstte/scheurde een hoekje los en lag je koelertje een halve cm boven de cpu. Zeker met zwaardere koelers was dat irritant, en de beveiliging tegen doorbranden was toen ook nog niet zo geavanceerd bij elk mobo en cpu combo.

Ik vind het alleen weer typisch iets voor ons kapitalistisch ingestelde vrienden om elke keer met een andere koelervoet te komen, terwijl dat helemaal niet nodig is. Heel leuk hoor, diversiteit, maar vaak pas in het hogere segement (of het: hebben we niet op voorraad segment) dat dergelijke koelers er zijn. En dan nog, moet je de hele zwik weer uitbouwen om 1 of ander plaatje aan de achterkant in te bouwen.

Zelfs ASROCK heeft extra gaatjes in hun P55 mobo's geboord CCO (cooler combo option noemen ze dat ;) ) zodat je de koelers gewoon uit kan wisselen. Bizar...

Maar ja, ik hoop dat er inderdaad mounting brackets bijzitten in de retail versie, anders heb ik er nog niets aan. Als dat zo is, kom ik hier wel weer ff huilen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Harm30 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:32:
je moet voortaan gewoon zelf een beetje beter zoeken hier in de pricewatch, is genoeg te vinden. maar pushpins zou ik ook niet aan raden. echt een slecht systeem
Ik heb gezocht natuurlijk. En ook de Hyper is niet wat ik echt zocht. Ik zocht een koeler waarbij ik de boel niet uit hoefde te bouwen, voor een redelijke prijs. Maar ja, een socket 1156 koeler (ALLEEN daarvoor dus, en niet ouwe zooi 775 koelers die met een mounting bracket klaar gemaakt zijn voor een 1156 voetje) is geloof ik lastig om te maken ofzo...

En ik snap het hele uitbouwen ook niet. Als je dan toch een koeler levert die op beide borden moet passen, is het dan niet handiger om het koelblok los te halen van het frame waar het koelertje in gemonteerd is en waar de pushpins inzitten, en alleen het frame te vervangen zodat de pushpins iets van plaats veranderen. Hoef je niet het hele systeem open te slopen. Ontwerpen is ook een vak...

Hier... dit ook: nieuws: Intel introduceert unlocked Core-processors
Gaan ze weer met Extreme en K gooien, bovenop de toch al niet mis te verstane aantallen model en serie/type aanduidingen. Lekker handig. Noem unlocked cpu's dan gewoon: Unlocked. Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :Y En je kan het voor aaaaaaltijd doen met aaaalle huidige en toekomstige typen cpu's die een multiplier hebben. Nou? Nou? Nou? Goed idee heh?! Check... mijn idee. Nu ist wachten tot intel het jat en dan kan ik ze sue-en.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 16:52 ]

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-02 14:17
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:40:
[...]
En je kan het voor aaaaaaltijd doen met aaaalle huidige en toekomstige typen cpu's die een multiplier hebben. Nou? Nou? Nou? Goed idee heh?! Check... mijn idee. Nu ist wachten tot intel het jat en dan kan ik ze sue-en.
offtopic:
Waarom zou Intel iets gratis leveren, wanneer er ook mensen zijn die ervoor willen betalen? ;)

Computer says no

• Harm30
er zijn ook behuizingen met een gat achter de mounting holes van de CPU zodat je hem wel in kan bouwen, alleen dit komt ook niet veel voor. en dat uitbouewn voor een andere koeler vind ik ook altijd vervelend om te doen, zo onnodig veel werk.

Verwijderd

Topicstarter
Moshe85 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:53:
[...]

offtopic:
Waarom zou Intel iets gratis leveren, wanneer er ook mensen zijn die ervoor willen betalen? ;)
Ja nee, ja, nee... ja... wach ff. Niet intel levert nieuwe coolers in dit geval, maar AC. En nog een berg koelerboeren. Die kunnen er dus voor kiezen om een backplate en andere schroeven mee te geven OF alleen een lullig framepje waarbij je niet eens schroeven hoeft te leveren, maar gewoon tegen de klant zegt: schroef los, wissel frame, schroef vast. Druk pushpins op plaats. Klaar. _/-\o_

En wat de benaming betreft: intel hoeft niet alle cpu's unlocked te leveren, dat bedoel ik niet te zeggen, maar ik bedoel te zeggen: verander de benaming in vredesnaam toch eens naar iets wat structureel bruikbaar is zonder te klooien aan de K en Extreme enzo. Kost nog minder geld ook aan marketing etc ook. En het is eenduidig: Unlocked. Had met de p75 t/m de core i7873649865987976 Xtreme gekund. Waar ze nu weer met een K EN extreme komen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 17:22 ]

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:40:
[...]
En ik snap het hele uitbouwen ook niet. Als je dan toch een koeler levert die op beide borden moet passen, is het dan niet handiger om het koelblok los te halen van het frame waar het koelertje in gemonteerd is en waar de pushpins inzitten, en alleen het frame te vervangen zodat de pushpins iets van plaats veranderen. Hoef je niet het hele systeem open te slopen. Ontwerpen is ook een vak...
No offense, maar als je dat zo vind, koop lekker een kant en klaar systeem en ontwerp jij dan maar eens een koeler waarbij je alles kan laten zitten, kan je geld mee verdienen schijnbaar.

Je weet dat als je zelf een systeem bouwt dat je dit soort ongein tegenkomt.
Daarom altijd eerst op een stuk karton alles opbouwen en testen, nooit zomaar "ff"gauw inbouwen en maar hopen en bidden op een goede afloop.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:30:
ja jeetje hey... nou heb ik die andere al besteld. Had je niet ff wat sneller kunnen reageren :P ;)
En als je altijd zo lekker impulsief reageerd ga je nog meer problemen tegenkomen, zoals gezegd google en de pricewatch zijn je vrienden bij dit soort problemen ;)
Altijd eerst even onderzoek doen, reviews en tests lzen, om te voorkomen dat iets koopt waar je uiteindelijk niets aan hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door DaLoona op 28-05-2010 20:57 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Verwijderd

Topicstarter
DaLoona schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:55:
[...]

No offense, maar als je dat zo vind, koop lekker een kant en klaar systeem en ontwerp jij dan maar eens een koeler waarbij je alles kan laten zitten, kan je geld mee verdienen schijnbaar.
???????? Don't tempt me...
Maar de geleverde koeler zal waarschijnlijk volstaan. Ze hebben in de bracket die de fan en het blok vasthoudt namelijk exact hetzelfde systeem als bij de stock koeler gebruikt, echter met dit verschil: de gaatjes waar de "schroeven" in zitten, daar zit wat speling in. Waardoor je de schroeven dus iets meer naar buiten of naar binnen kan schuiven alvorens je ze vastzet. En dus kan zo'n koeler daardoor op beide sockets gebruikt worden. En dat was eigenlijk het antwoord waar ik naar zocht. Of iemand wist hoe dat precies zat met dit soort koelers. En bij deze is hier dus het antwoord voor anderen die ooit eens met die vraag mochten zitten. Geen dank.
Je weet dat als je zelf een systeem bouwt dat je dit soort ongein tegenkomt.
Daarom altijd eerst op een stuk karton alles opbouwen en testen, nooit zomaar "ff"gauw inbouwen en maar hopen en bidden op een goede afloop.
Was ook geen sprake van. Als ik me niet vergis heb ik dat ook uiteengezet in de OP. Indien dat niet het geval is: oemkoeler bleek niet oke, verschillende uitgeprobeerd, niet passen, niet op voorraad hier, dus toch afgebouwd en weggezet op locatie. Nu dus de koeler alleen ff vervangen. Ik heb nog NOOIT meegemaakt dat om een koeler te vervangen het hele board uitgebouwd moet worden, niet met stock spullen in elk geval. Wel met niet stock spul.
Maar goed, the bottom line = die troep moet gewoon simpel te vervangen zijn. Klaar. Als dat niet zo is, moet er op aangedrongen worden vanuit de community. Zo zijn al heel veel dingen binnen de pc wereld verder gevolueerd, met name op gebied van behuizingen, waaronder het feit dat we niet met zn allen nog in grote aantallen behuizingen zitten te emmeren waarin alles vlijmscherp is etc.

Nu alleen die rotte irq's nog weg.... ;)
En als je altijd zo lekker impulsief reageerd ga je nog meer problemen tegenkomen, zoals gezegd google en de pricewatch zijn je vrienden bij dit soort problemen ;)
Tuurlijk heb ik die gebruikt, maar kwam dus niets uit wat in de buurt en op voorraad was. En soms is het niet alleen een kwestie van impulsief maar van tijd of geld of andere dingen. Dus als je al die achtergrond informatie niet hebt, dan kan je 10000000000000000000000* quasi grappige/slimme/betweterige reacties posten, maar daar help je niet mee en ergert men zichzelf alleen maar aan zichzelf en anderen ergeren zich ook aan dat gedrag. Tenminste, bepaalde mensen dan... lang niet iedereen gelukkig.
Altijd eerst even onderzoek doen, reviews en tests lzen, om te voorkomen dat iets koopt waar je uiteindelijk niets aan hebt.
*zucht*
Pagina: 1