DaLoona schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:55:
[...]
No offense, maar als je dat zo vind, koop lekker een kant en klaar systeem en ontwerp jij dan maar eens een koeler waarbij je alles kan laten zitten, kan je geld mee verdienen schijnbaar.
???????? Don't tempt me...
Maar de geleverde koeler zal waarschijnlijk volstaan. Ze hebben in de bracket die de fan en het blok vasthoudt namelijk exact hetzelfde systeem als bij de stock koeler gebruikt, echter met dit verschil: de gaatjes waar de "schroeven" in zitten, daar zit wat speling in. Waardoor je de schroeven dus iets meer naar buiten of naar binnen kan schuiven alvorens je ze vastzet. En dus kan zo'n koeler daardoor op beide sockets gebruikt worden. En dat was eigenlijk het antwoord waar ik naar zocht. Of iemand wist hoe dat precies zat met dit soort koelers. En bij deze is hier dus het antwoord voor anderen die ooit eens met die vraag mochten zitten. Geen dank.
Je weet dat als je zelf een systeem bouwt dat je dit soort ongein tegenkomt.
Daarom altijd eerst op een stuk karton alles opbouwen en testen, nooit zomaar "ff"gauw inbouwen en maar hopen en bidden op een goede afloop.
Was ook geen sprake van. Als ik me niet vergis heb ik dat ook uiteengezet in de OP. Indien dat niet het geval is: oemkoeler bleek niet oke, verschillende uitgeprobeerd, niet passen, niet op voorraad hier, dus toch afgebouwd en weggezet op locatie. Nu dus de koeler alleen ff vervangen. Ik heb nog NOOIT meegemaakt dat om een koeler te vervangen het hele board uitgebouwd moet worden, niet met stock spullen in elk geval. Wel met niet stock spul.
Maar goed, the bottom line = die troep moet gewoon simpel te vervangen zijn. Klaar. Als dat niet zo is, moet er op aangedrongen worden vanuit de community. Zo zijn al heel veel dingen binnen de pc wereld verder gevolueerd, met name op gebied van behuizingen, waaronder het feit dat we niet met zn allen nog in grote aantallen behuizingen zitten te emmeren waarin alles vlijmscherp is etc.
Nu alleen die rotte irq's nog weg....

En als je altijd zo lekker impulsief reageerd ga je nog meer problemen tegenkomen, zoals gezegd google en de pricewatch zijn je vrienden bij dit soort problemen

Tuurlijk heb ik die gebruikt, maar kwam dus niets uit wat in de buurt en op voorraad was. En soms is het niet alleen een kwestie van impulsief maar van tijd of geld of andere dingen. Dus als je al die achtergrond informatie niet hebt, dan kan je 10000000000000000000000* quasi grappige/slimme/betweterige reacties posten, maar daar help je niet mee en ergert men zichzelf alleen maar aan zichzelf en anderen ergeren zich ook aan dat gedrag. Tenminste, bepaalde mensen dan... lang niet iedereen gelukkig.
Altijd eerst even onderzoek doen, reviews en tests lzen, om te voorkomen dat iets koopt waar je uiteindelijk niets aan hebt.
*zucht*