Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Analoog] Email wanneer bepaald nummer belt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie momenteel de bomen door het bos niet meer. :)

Een paar dagen geleden kwam ik op het idee dat het handig zou zijn als ik een email zou ontvangen als er iemand mij op mijn normale analoge telefoontoestel belt.

Dus ik googlen, daar bij kwam ik asterisk tegen, heel interessant, maar vrij uitgebreid met vele mogelijkheden.

M'n tijdelijke plan is nu om een 56k modem te kopen, deze in een pc te stoppen, linux te installeren, vervolgens asterisk en tenslotte met asterisk-java ( http://asterisk-java.org/ ) een programma te schrijven die indien iemand belt en er niet word opgenomen het telefoonnummer analyseerd en een email stuurt naar een bepaald email adres.

Alles installeren/configureren/programmeren is geen probleem, het probleem zit hem in de hardware.

Door de vele termen zoals POTS, FXS, FXO ports enzovoorts heb ik geen idee welke modem hardware/kaart ik moet kopen?

Kan iemand mij helpen?

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:01

Standeman

Prutser 1e klasse

Er zwerft op internet een hoop "antwoordapparaat" software rond. Zal er vast wel 1 inzitten die mails kan versturen (hoewel het vaak wel windows apps zijn). Tenzij je het gewoon zelf wilt programmeren natuurlijk :)

Ik zou gewoon een standaard 56K pots modem kopen die ondersteund word door linux. Zal nog wel lastig te vinden zijn, denk ik zo.
Pas ook op dat software modems (conexant) niet zomaar werken op linux.

[ Voor 24% gewijzigd door Standeman op 28-05-2010 15:39 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.