Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

probleem ik denk virus

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een probleem. Mijn computer geeft bij bijna alle programma's die ik opstart "windows security alert" en dan zegt die dat het bestand geinfecteerd is. Vervolgens gooit hij er met anti spyware soft een scan overheen en moet ik 50 euro betalen om het te laten reparen. Zijn er geen andere mogelijkheden

wie kan mij helpen?

mvg

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Heb je een virusscanner?
Om welke anti spyware software gaat het?

[ Voor 46% gewijzigd door DeeJee op 28-05-2010 15:17 ]

Money for nothin' and your chicks for free

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoek maar eens op "scareware". Je bent inderdaad besmet, maar met iets wat je probeert geld af te troggelen.

Echter, wat verwacht je nu? Je zegt niets over je computer, Windows versie, antivirus programma, updates etc etc. Wat heb je al geprobeerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb AVG. maar die ontdekte geen fouten. en ik heb ook nog Quad registry cleaner maar daarvoor heb ik geen key.

• smeetsmeister
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-07 15:19
Ik zou eusing eens proberen. is een goede registery cleaner en gratis! verder mbam en andere bekende anti spyware etc.

[ Voor 25% gewijzigd door smeetsmeister op 28-05-2010 15:20 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ben je met illegale software aan het spelen? Dan vraag je om problemen. Zoek nu maar eens op "scareware" en "anti spyware soft"

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-11 21:45

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:19:
ik heb AVG. maar die ontdekte geen fouten. en ik heb ook nog Quad registry cleaner maar daarvoor heb ik geen key.
Misschien ligt daar de bron wel van je virus probleem..... Het downloaden van illegale software!

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb dat niet net gedownload is denk ik een proefperiode geweest waarvoor ik nu een key nodig heb.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:55
Het is dus scareware. Een programma wat je ergens mee binnen hebt gehaald (niet jofele download sites e.d.) welke dus aangeeft dat je een virus hebt en je daarna geld probeert uit te kloppen.

Volgens mij moet je eens op die naam zoeken in google.
Daar staat vaak hoe je het kunt verwijderen.
Wanneer je googled op "windows security alert" dan krijg je ook plaatjes te zien van jouw probleem.
http://www.malwarehelp.or...sis-and-removal-2009.html
Probeer die eens en anders één van de opties die je op google tegenkomt met bovenstaande zoek mogelijkheid:
http://www.google.nl/sear...aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

De melding die je krijgt dat je computer geïnfecteerd is met een virus, en dat je € 50 moet betalen voor de volledige versie van het programma is het virus zelf. Download op een andere pc MalwareBytes Anti Malware, start vervolgens deze pc op in veilige modus, installeer dat programma en laat hem je pc helemaal scannen. Hij zal een hoop crap tegen komen.
Dit soort programma's zijn overigens over het algemeen lastig helemaal te verwijderen. Ik zou je ook aan willen raden om je pc opnieuw te installeren. Dat is over het algemeen sneller dan uren proberen alle zooi er af te krijgen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
shit man. dus op andere pc dat malwarebytes anti malware downloaden?

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 17:50

Redneckerz

A place to be.

indd Scareware/Rogue rotzooi.

nou moet ik er wel even bij vermelden dat je ook even een google kon doen.

maar goed, gooi er eens een Malwarebytes Anti Malware en Combofix er doorheen. let wel op: deze software kan als je niet weet wat je doet, ook je computer beschadigen.

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:55
Volgens de site die ik gaf (gebruiken ze andere programma's) is dat wel het verstandigste.

Via google vind je de gehele uitleg hoe je het weg krijgt.
Geen idee hoe goed je Engels is, maar vaak zijn dat de betere sites.

Verwijderd

Topicstarter
malwarebytes anti malware lijkt me het best. Maar als je dat niet goed doet kan je computer dan snel naar de ** gaan?

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-11 23:49
Nu even geen tijd voor uitgebreider antwoord. Maar lees aub Het algemeen beleid door voor het openen van een topic. Hij gaat nu op slot.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.