Toon posts:

[5970 mod] Sapphire 5970 2gb + Accelero XTREME koeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al aangeeft, ik zit te denken aan een standaard 5970 van Sapphire, maar dan upgrade ik die met zon Accelero XTREME koeler die op die exclusieve TOXIC uitvoering zit.

Bij Salland kom ik dan op zon 610 euro uit. Dat is neem ik aan een betere optie qua toekomstgerichtheid, herrie en hitte dan de Sapphire 2gb TOXIC 5870 in CF? Is ook 'iets' goedkoper. :)

Of is deze mod van de standaard videokaart onzinnig, en ben ik beter af met een enkele 5870? Ik upgrade niet vaak, ik heb liever alles in 1 keer goed.

Het komt allemaal in onderstaand systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 43,-€ 43,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (UK Retail)€ 145,-€ 145,-
1Lian Li Armorsuit PC-P50€ 130,09€ 130,09
1Lian Li C-02B€ 5,76€ 5,76
1Noctua NH-D14€ 70,66€ 70,66
1Samsung SH-B083L€ 75,40€ 75,40
1Seasonic X-750€ 145,78€ 145,78
2OCZ OCZ3BE1600LV4GK CL7€ 0,-€ 0,-
1AMD Phenom II X6 1090T€ 269,-€ 269,-
1Asus Crosshair IV Formula€ 184,14€ 184,14

Ik game op een Full HD tv, met Harman/Kardon versterker met HDMI ingang voor de audio. De 5970 heeft alleen DVI, maar het schijnt dat je via de DVI/HDMI adapter audio eruit kan krijgen? Als dat niet zo is, valt de gehele optie af, en blijft het de 5870. Dat heb ik al geresearched, en volgens alle officiele bronnen ondersteunt het monster Dolby TrueHD enzo.

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-12-2025
over Koeler:
let op dat de Accelero XTREME 3 sloten groot kan zijn. ik ben tevreden eigenaar van de HD4870x2 Accelero XTREME dus ik denk niet dat een CF bridge dat haalt maar dat moet iemand anders voor je bevestigen geen ervaring op dat vlak.

over de Audio:
De kaart die ik heb komt ook van Sapphire die heeft inderdaad een DVI->HMDI verloop er bij zitten daar kun je audio overheen sturen. ik zou eerst even kijken op internet of het werkt met je Harman/Kardon ik heb namelijk problemen met mijn onkyo SR507 dat die niet herkent wordt in win7 als speaker via hdmi. Geluid via mijn tv naar de receiver werkt wel prima(pc->tv->receiver) dus het is af te vangen eventueel.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle antwoord.

Als ik de 5970 ga doen, ga ik never nooit niet crossfiren. :P Dat is het hele punt achter die kaart, dat hoeft dan niet meer in mijn ogen. Dat ie 3-slots inneemt is dus geen probleem, aangezien ik verder geen extra geneuzel als audio-kaarten enzo erin ga doen. Ik hoop dan ook dat het geluid goed gaat werken...

Over de audio: mn versterker kan een hoop lezen, sowieso standaard Dolby Digital, dus ik maak me geen zorgen. Maar ik zal wel even kijken (tot nog toe ging het steeds goed met alle apparaten).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 15:10 ]

• ArgantosNL
de geluidskaart op het gemiddelde moederbord is zeker niet slecht zeker een duurder, ze komen meestal wel wat special zaken tekort maar de kwalitieit is niet slecht. tegenwoordig kun je ook vaak via optic Audio aansluiten. Moet ik eigenlijk nog steeds eens proberen, keer nog een een optische kabel halen.

Verwijderd

Topicstarter
ArgantosNL schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:00:
de geluidskaart op het gemiddelde moederbord is zeker niet slecht zeker een duurder, ze komen meestal wel wat special zaken tekort maar de kwalitieit is niet slecht. tegenwoordig kun je ook vaak via optic Audio aansluiten. Moet ik eigenlijk nog steeds eens proberen, keer nog een een optische kabel halen.
Het gaat hier om de videokaart, waar ik ook het geluid uit ga halen aangezien deze via HDMI Dolby TrueHD enzo ondersteund. Dus onboard ga ik sowieso niet gebruiken.

Weer ontopic:

Het is dus wel een goede optie? Stiller, neemt uiteindelijk minder ruimte in (is beter airflow) dan 2x 5870 in CF, en minder heet. Oudere games zullen echter maar de helft gebruiken, maar ik denk dat de prestaties die je dan hebt (een 5850), al die games op max kan draaien (denk aan UT3, Doom 3, Far Cry 1 wat oude games betreft). Nieuwe games als Crysis lusten crossfire/dual gpu wel.

Heb ik zo mijn eigen vraag goed beantwoord? Dat geluidsprobleem (als het al een probleem is) is bij beide kaarte hetzelfde, het gaat puur om de video-kracht.

• ArgantosNL
stiller is hij zeker, ik heb hem de fan op 50% draaien en ik hoor hem bijna niet echt idioot groot verschil. en over de zojuist genoemde games zou ik me geen zorgen maken, die hebt ik allemaal al getest op de mijne en liep prima

Verwijderd

Topicstarter
Wat is prima? Alles op zijn hoogst? Al mijn PC-games speel ik met alles op zn extreemst ingesteld, anders kan ik net zo goed mn pc verkopen, en alleen nog maar op de xbox spelen. Die heb ik voor het gros van de games. Alleen Crysis, Far Cry (behalve Far Cry Instincts Predator, een speciale console-editie) en alle Unreals (op championship na, ook speciale console-versie) speel ik op de pc. En niet te vergeten, StarCraft 1 en 2. Doe daar Doom 3 bij (de console versie van dat spel is echt te oud) en Pariah, en je hebt mn volledige collectie zo te zien. De rest is zo oud, toen speelde iedereen nog op de N64 en PS1. :P

Dus alle settings op zn max. Voor minder ga ik NIET akkoord. >:)

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Met de custom koeler zal het inderdaad koeler worden al moet je wel je VRM's in de gaten houden, deze worden namelijk erg heet bij de HD5970.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• ArgantosNL
HAHA het is weer even geleden maar ik geloof dat UT3 wel Multi-GPU is doom 3 kon ik al bijna vol draaien op een x800 pro. op dit moment kan ik zelfs de meeste games nog max draaien enkel de overkill spellen niet zoals metro33 die maakt het moeilijk voor mijn HD4870x2. reken er maar op dat je die spellen max kan draaien zonder problemen.

bij UT2004 was leuk alles op max, *door de speakers: "HOLY SHIT"* >:)

btw gratis geheugen??? bestel voor mijn ook een stapeltje :+

Verwijderd

Topicstarter
Xenomorphh schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:30:
... al moet je wel je VRM's in de gaten houden, deze worden namelijk erg heet bij de HD5970.
:S Ik volg je niet. Net even met wikipedia geresearched, maar mn VRMs worden te heet? Dus het apparaat dat het voltage in de gaten houdt van de processor van de videokaart (beide dan dus?) wordt te heet met deze speciale koeler die alles koeler maakt? :S

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:19

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:37:
[...]

:S Ik volg je niet. Net even met wikipedia geresearched, maar mn VRMs worden te heet? Dus het apparaat dat het voltage in de gaten houdt van de processor van de videokaart (beide dan dus?) wordt te heet met deze speciale koeler die alles koeler maakt? :S
Radeon 5970 Overclocking: The VRM Temperature Bottleneck

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Volgens mij worden die VRMs enkel te heet bij het gebruik van de 'power virussen' zoals Furmark etcetera. En dan ook nog eens bij de stock koeler..

Verwijderd

Topicstarter
Aha, dus als ik het goed begrijp ben ik van het VRM probleem af wanneer ik die Accelero erop knal? Dat ben ik dan sowieso van plan namelijk.

Maar goed, ik neig toch denk ik naar de enkele gpu optie. Die heeft 2gb voor zichzelf, terwijl de 5970 2gb verdeeld over beide gpus waardoor ik in 90% van de gevallen een 5850 1gb gebruik. Nou is dat natuurlijk ook geen ramp, aangezien de gebruike programmas/games als een tierelier zullen draaien op die kaart.

Hier kom ik nog op terug. Maar aangezien ik de toxic 2gb gewoon binnen heb morgen (volgens de tnt website), kan ik hem natuurlijk ook eerst gewoon testen. Mocht ik niet tevreden zijn, kan ik die alsnog verkopen en de 5970 nemen, of nog beter, crossfiren.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 00:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, gekozen voor 5870 2gb toxic. Toch iets verkeerd opgemeten (5970 is te lang) en die 5870 is crossfire schaalt wat beter dan de 5970. En de 5970 is crossfire werkt alleen bij selectieve games, en vraagt iets teveel van het stroomnet. Kan ik beter later een verbeterde videokaart in crossfire doen (we hebben het hier over jaren verder hoor), maar eerst die toxic in crossfire, zit ik voorlopig wel goed mee denk.

Bedankt allemaal. 8)
Pagina: 1