[dvb]Terratec cinergy t stick black + ubuntu 10.04

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06 12:34

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

Topicstarter
Ik heb gister de terratec stick gekocht bij de mycom. ik zag dat de t stick gesupport word met drivers maar toen ik thuiskwam kwam ik erachter dat de black een andere device id heeft en ik krijg deze dan ook niet aan de praat. met de howto van linuxtv. Is er iemand hier op het forum die ook deze stick gebruikt en deze werkend heeft onder ubuntu?

code:
1
2
lsusb geeft het volgende:
028:  ID 0ccd:00a9 Terratec Electronic GmbH

dmesg | grep -i usb geeft het volgende:

code:
1
2
[1910918.445060] usb 1-5: new high speed USB device using ehci_hcd and address 28
[1910918.589182] usb 1-5: configuration #1 chosen from 1 choice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Topicstarter
heeft iemand ervaring met ndiswrapper icm een tv kaart? ik meen het vroeger eens gebruikt te hebben voor een broadcom netwerkkaart. maar weet niet of dit ook gaat werken met een tv kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
ndiswrapper is alleen een wrapper voor windows wifi-drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

Ik heb geen ervaring met dit model dvb-t stick, maar het ziet eruit als een hele standaard USB stick, welke chip gebruikt deze? en wordt die ondersteund?

Ik weet niet zeker of Ubuntu alle firmwares standaard meelevert, maar Linux mint doet dat in ieder geval wel (als deze ondersteund wordt tenminste). Dus misschien moet je via een repository eerst firmwares installeren.

type eens "dmesg | grep dvb" , dan kan je zien of hij de juiste firmware kan vinden.

Mocht dat geen oplossing bieden, en je weet welke chip erin zit, kijk dan even naar de website van kernellabs. Die ontwikkelen ondersteuning voor sommige DVB producten onder linux.
http://www.kernellabs.com/blog/

De PCTV picostick wordt officieel nog niet ondersteund in ubuntu, maar kan je heel makkelijk werkend krijgen met de stappen op die site op die site bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Topicstarter
Anoniem: 3671 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:35:
Ik heb geen ervaring met dit model dvb-t stick, maar het ziet eruit als een hele standaard USB stick, welke chip gebruikt deze? en wordt die ondersteund?

Ik weet niet zeker of Ubuntu alle firmwares standaard meelevert, maar Linux mint doet dat in ieder geval wel (als deze ondersteund wordt tenminste). Dus misschien moet je via een repository eerst firmwares installeren.

type eens "dmesg | grep dvb" , dan kan je zien of hij de juiste firmware kan vinden.

Mocht dat geen oplossing bieden, en je weet welke chip erin zit, kijk dan even naar de website van kernellabs. Die ontwikkelen ondersteuning voor sommige DVB producten onder linux.
http://www.kernellabs.com/blog/

De PCTV picostick wordt officieel nog niet ondersteund in ubuntu, maar kan je heel makkelijk werkend krijgen met de stappen op die site op die site bijvoorbeeld.
Ik heb de stick nu even niet bij me maar ga dit thuis even direct proberen. ik heb de fabrikant al gemaild voor de chipset maar die zijn niet zo snel. het vorige model word wel ondersteund / zijn drivers voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meulugar

Meulugar

Topicstarter
dmesg | grep dvb leid helaas tot niets.

Hoe kan ik zelf achter de chipset fabrikant komen zonder hem open te maken?
Pagina: 1