acer travelmate 7520 met onbekend moederbord upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09-2025
Hallo,

Ik heb een acer Travelmate 7520, met een AMD athlon 64 x2 dual-core processor TK-55
(1,8 ghz, 2 x 256 kb l2 cache)

Voor nu 2 Gig geheugen maar dat kan/gaat naar 4 Gig

De vraag gaat over de processor, ik vind mijn computer wat traag in vergelijking met de desktop, wat extra geheugen zal wel helpen maar indien mogelijk wil ik er een snellere processor in prikken.
In de travelmate zit het moederbord: pomona-uma w/fp 06244-2, bij acer ook wel bekend onder partnr. 55.4t701.091g

Nu heb ik zelf wel wat met desktops gebouwd en geupgraded, maar wat dit voor moederbord is en wat ik er mee kan, geen idee!

Iemand enig idee hoe ik er achter kom wat voor processor hier in zou kunnen, acer geeft hier geen support op!!!

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De beste kans heb je om te kijken naar de chipset die erop zit en te kijken wat die aan cpu's ondersteunt. Dat geeft je nog geen garantie dat het werkt, maar dan weet je in elk geval wat de chipset kan. Je kunt kijken naar systemen met dezelfde config, maar andere cpu en kijken wat die er maximaal op hebben zitten. Op die manier kun je al voor een deel je mogelijkheden bepalen.

Verwijderd

ha ik heb de zelfde bord en gewoon een upgrade gedaan.

Er zit nu een amd turion x2 mobile tl-64 socket s1
Dit is een 65nm cpu

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09-2025
Terw_Dan schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:08:
De beste kans heb je om te kijken naar de chipset die erop zit en te kijken wat die aan cpu's ondersteunt. Dat geeft je nog geen garantie dat het werkt, maar dan weet je in elk geval wat de chipset kan. Je kunt kijken naar systemen met dezelfde config, maar andere cpu en kijken wat die er maximaal op hebben zitten. Op die manier kun je al voor een deel je mogelijkheden bepalen.
zoals gezegd heb ik wel eens een desktop gedaan (meerdere) maar laptop niet. Dit is gewoon openschroeven en dan moet ik het vinden?
Of is hier een progje voor?

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Verwijderd

Zoals ik al zij mijn cpu in de zelfde laptop is een cpu met code naam tyler.
Kijk of je die kan kopen met welke snelheid en klaar is kees.

Let wel op dat je moet oppasen dat je koeling van de laptop het wel aan kan .
EN moet zeggen dat mijn model het zelfde watt is als de ouwe model die er in zit,

De temperatuur loopt bij mij al op tot 60@67graden op de cpu tijdens een film kijken .

Hier een hele lijst van amd
Wikipedia: List of AMD Turion microprocessors

Turion 64 X2 TL-68 2400 MHz 2 x 512 KB 800 MHz 12x 1.075/1.10/1.125 V 35 W Socket S1 December 19, 2007 TMDTL68HAX5DM
snelst leverbaar wat ik zeker weet dat het wel zal werken in mijn laptop.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 21:00 ]