[VB.NET] Rapporten uitwerken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvds
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-06 20:16
Ik ben bezig met het leren van programmeren binnen .NET.
Nu was ik naar het uitwerken van rapporten aan het kijken.

Hiervoor zijn verschillende mogelijkheden:
- PDF (ik had er enkele gevonden als iText en PDFSharp welke ik gebruikte om te testen)
- Report (dit zit standaard in .NET)

Nu leek me PDF een zeer fijne oplossing, echter is het nadeel dat de rapporten uitgeprogrammeerd moeten worden zonder en visuele weergave. Daarnaast levert ook het printen een probleem, want je kan d.m.v. AcroRD32.exe printen, maar kunt hier helaas niet opgeven, welk printer vak en hoeveel kopies.

Het onderdeel Report binnen .NET kan dat daarin tegen weer wel, je kan eenvoudig aangeven welke printer, de kopies, etc. Echter kun je dit minder eenvoudig beschikbaar stellen voor download, dus zou je alsnog PDF moeten gebruiken voor die wens. Daarnaast kon ik ook niet printen zonder het dialoog "Print" te tonen.
Je kunt de instellingen van de printer doen, maar op afdrukken moet de gebruiker altijd zelf nog drukken.

Daarnaast heb je ook nog cristal reports, echter is dit een betaalde oplossing, en daar zijn wij niet naar op zoek. Kan iemand mij vertellen hoe jullie hier mee om gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Josvds schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:23:
Echter kun je dit minder eenvoudig beschikbaar stellen voor download, dus zou je alsnog PDF moeten gebruiken voor die wens.
Bij mijn weten kun je zo'n report gewoon "printen" (of "exporteren") naar PDF :?
Josvds schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:23:
Daarnaast kon ik ook niet printen zonder het dialoog "Print" te tonen.
Je kunt de instellingen van de printer doen, maar op afdrukken moet de gebruiker altijd zelf nog drukken.
Dat kan bij mijn weten wel, maar zul je even in de documentatie moeten nalezen. Of heb jij een bron die anders beweert?
Print a report from a console app
You can export and print a report without displaying a GUI. Download.
Ik weet niet of ze nu doelen met "without a GUI" op een GUI-loos project of juist op een GUI-loze print actie. Dat zul je even moeten bekijken.

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 28-05-2010 13:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvds
Ik had idd niet gezien dat binnen .NET dat automatisch zat, opslaan als PDF, echter creerd hij een afbeelding die helemaal veranderd is. Binnen word doet hij dat wel goed.

Ik heb gisteren middag een hele tijd gezocht, kwam wel sommige sites tegen waar iets stond maar dan moest je zelf een XML genereren, dan omzetten naar een rapport, dan printen.. Dat is ook niet meer de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josvds
Heeft er niemand een goede oplossing om een PDF te kunnen printen vanuit .NET en daarbij ook op te kunnen geven instellingen als bijvoorbeeld, kleur of zwart/wit, kopies, etc.
Het zou me heel erg helpen. Thnx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je http://www.gotreportviewer.com/ al eens goed bekeken? Ik kan me vergissen, maar volgens mij staat 't er gewoon op (desnoods in 1 van de voorbeeldprojecten ofzo).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij