Toon posts:

chello tcp/ip config op redhat 7.0??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 dagen redhat 7.0 draaien (dus ben nog een linux newbie) maar ik begrijp dus niet helemaal hoe je je tcp/ip moet installeren

in ifcfg-eth0 vraagt hij om broadcast en network en ik weet niet wat je daar moet invullen, als ik ifup eth0 doe zegt ie network unreachable ;(

btw ik woon in regio apeldoorn/arnhem dus ip is 212.187.*.*

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:57

Valium

- rustig maar -

Chello in arnhem. Gebruikt dat DHCP (dynamisch adres) of heb je een vast adres?
Waarschijnlijk DHCP aangezien je niet eens weet wat je moet invullen bij broadcast.

Wat je moet doen is het volgende:
Start Linuxconf
Networking
Host name and IP devices
Adapter 1 enabelen.
Config mode op DHCP zetten

Kernel module kiezen. (als je een realtek hebt of een NE2000 (ISA) moet je "ne"kiezen als module / driver. Als je een pci hebt moet je ne2k-pci kiezen. Als je een 3com hebt....ehh...kijk eens in de lijst met drivers in /lib/modules/kernelversie/net/.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

ifconfig eth0 inet 212.187.xxx.xxx netmask 255.255.25x.0

Hier (in Arnhem, com21 modem) heb ik geen DHCP.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel DHCP.. dus dat staat goed, ook de kernel module klopt.. maar hij doet het nog steeds niet, ik typ dus ifup eth0 in en hij gaat +/- 2 minuten laden, dan zegt ie operation failed |:(

het probleem is denk ik in die config files iets moest invullen bij NETWORK en BROADCAST en die waarden weet ik niet :(

is network soms hetzelfde als subnetmasker?? :?

of hoef ik die waarden helemaal niet in te vullen bij een chello com21 modem?

heeft iemand niet toevallig een werkende config die die ff kan sturen voor redhat, chello regio apeldoorn (212.187.x.x)