Chello traag, alleen op mijn pc

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
Hoi,

ik heb een vreemd probleem. ik heb sinds een paar dagen Chello. ik haal niet meer dan 7 kB/s tijdens downloads. in Napster kom ik soms tot 40 kB/s (!). de verbinding komt op mijn pc binnen en via WinRoute zit mijn huisgenoot er ook aan. Hij haalt makkelijk >100 kB/s.
hoe kan dit in 's hemelsnaam???

als ik in GoZilla download dan is het meestal rond de 5 kB/s per download. dus als ik 10 downloads heb, dan heb ik totaal 50 kB/s. errug vreemd. is er ergens een softwarematige setting die de bandbreedte per download instelt???

met de modemtester van coax.nl is het hetzelfde verhaal. op mijn pc 7.3 kB/s, op mijn huisgenoot's PC ~70 kB/s. wel vreemd omdat alles via mijn pc gaat.

ik heb een Cellie 400 MHz en 128 MB intern. dat moet dus niet de oorzaak zijn!

kent iemand dit probleem? kan iemand me helpen?

bvd

- Mo -

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Heb je een netwerkproggy dat alles begrensd?

• Molybdenum
nee. tenminste niet dat ik weet.
Op zaterdag 10 maart 2001 15:43 schreef HitmanWVU het volgende:
Heb je een netwerkproggy dat alles begrensd?

Verwijderd

haha jouw huisgenoot heeft het wel mooi geregeld hoor ik wel ;)
er zijn namelijk wel proggies voor

• Molybdenum
nou het zal wel meevallen hoor.
maarrehh.. kan je me dan nog verder helpen of niet???
Op zaterdag 10 maart 2001 17:46 schreef PowerUser het volgende:

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:39
Op zaterdag 10 maart 2001 17:46 schreef PowerUser het volgende:
Yup, anders moet je je winroute instellingen maar eens nakijken. of format c: en reinstall ?

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

Proxy uitdonderen op alle pc's en deze link eens volgen: www.speedguide.net 8-)

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Je weet dat je niet met 2 PC's met Chello tegelijk kan internetten. Chello kan dit nl detecteren en ervoor zorgen dat die 2e verbinding sloom gaat of helemaal niet. Lees de licentie overeenkomst maar is.

dikzak

Verwijderd

Op zaterdag 10 maart 2001 20:48 schreef Chello200 het volgende:
Je weet dat je niet met 2 PC's met Chello tegelijk kan internetten. Chello kan dit nl detecteren en ervoor zorgen dat die 2e verbinding sloom gaat of helemaal niet. Lees de licentie overeenkomst maar is.
Tuurlijk!! Ze kunnen misschien iets zien aan het dataverkeer wat je genereert maar je 2de connectie trager maken? Neuh, je werkt (ik iig) met NAT dus de buitenwereld ziet maar 1 IP adres en niet je interne IP's.

-- ik heb btw wel het id dat ik loop te happen nu maar goed, dat lolletje geef ik je maar :)

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 08:45
Op zaterdag 10 maart 2001 14:57 schreef Molybdenum het volgende:
Hoi,

ik heb een vreemd probleem. ik heb sinds een paar dagen Chello. ik haal niet meer dan 7 kB/s tijdens downloads. in Napster kom ik soms tot 40 kB/s (!). de verbinding komt op mijn pc binnen en via WinRoute zit mijn huisgenoot er ook aan. Hij haalt makkelijk >100 kB/s.
hoe kan dit in 's hemelsnaam???

als ik in GoZilla download dan is het meestal rond de 5 kB/s per download. dus als ik 10 downloads heb, dan heb ik totaal 50 kB/s. errug vreemd. is er ergens een softwarematige setting die de bandbreedte per download instelt???

met de modemtester van coax.nl is het hetzelfde verhaal. op mijn pc 7.3 kB/s, op mijn huisgenoot's PC ~70 kB/s. wel vreemd omdat alles via mijn pc gaat.

ik heb een Cellie 400 MHz en 128 MB intern. dat moet dus niet de oorzaak zijn!

kent iemand dit probleem? kan iemand me helpen?

bvd

- Mo -
Dat probleem had ik dus ook zo ongeveer.
Het werkte bij mij om een een scriptje te draaien wat enkele settings in het register bekijkt en evt. instelt op de optimaalste instelling. Als je het wilt hebben moet je het maar ff hier downen:
http://home.wanadoo.nl/soccer

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Chello doogt het delen van internet.

Verwijderd

heb de site bezocht om het register te optimaliseren en het werkt perfect.
heb zelf overguns Sonera.

Toppie!!
Op zaterdag 10 maart 2001 22:34 schreef djmartyn het volgende:

[..]

Het werkte bij mij om een een scriptje te draaien wat enkele settings in het register bekijkt en evt. instelt op de optimaalste instelling. Als je het wilt hebben moet je het maar ff hier downen:

Verwijderd

Ik heb ook iets heel vaags, met online gamen(like UnrealTOurnament) Ik heb ook chello op 2pcs en als we nu beide tegelijk spelen beide ping 1000+ als de niet server pc alleen speeld dan heeft die ping 80, als ik alleen speel(server) dan ping 80-1000+ gewoon zo vaag dat de andere pc wel goede pings haald en ik niet...

Hoe kan dit ooit ?
Ik run Win ME met ICS vroeger waren gewoon alle pings op alle pcs goed en had ik er geen problemen mee... maar nu sinds een paar dagen dus wel. Iemand enig idee hoe dit kan of hoe ik dit kan oplossen ?

Verwijderd

Op zaterdag 10 maart 2001 22:34 schreef djmartyn het volgende:

[..]

Ok, via dat script alles verwijderd, wat nu?

• Molybdenum
Ik heb al een vermoeden waar het door kwam. Ik heb namelijk windows opnieuw geinstalleerd (moest toch weer gebeuren) en nu haal ik ook 200 kB/s. ik denk dat MTUwin, dat ik ooit voor de telefoonmodem heb gebruikt de boosdoener is. de volgende keer ga ik die scriptjes proberen.

Bedankt voor jullie reacties!!

PS Wat is er in 's hemelsnaam met het forum aan de hand?????

- Mo -
Pagina: 1