Toon posts:

Jullie input gevraagd over 3G dekking

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gebruik van mobiel internet groeit de laatste tijd fors in Nederland. Daardoor komen er steeds meer klachten over de 3G dekking van de providers.
Een jaar geleden hebben wij van DeLaagsteRekening.nl al een onderzoek gehouden naar de verschillende prijzen die voor mobiel internet worden betaald, vergeleken met de snelheden die consumenten hiervoor terug kregen. Dit onderzoek hebben wij recent herhaald, zie:

http://www.mobilecowboys.nl/gprsumts/12260

Veel mensen wezen ons er echter op dat dekking ook een belangrijk onderdeel is.
Daar willen wij dan ook graag nu naar kijken. Om een beeld van de markt te krijgen hebben wij eerst drie korte vragen opgesteld.
Zouden jullie ons willen helpen door deze drie vragen in te vullen?

http://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dG4tLXBTQmpKS05TSEhFZHZmTzJydHc6MQ

Hebben jullie nog suggesties voor een dergelijk onderzoek in de toekomst?

PS: wij hebben toestemming gekregen van de Moderators van GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:46
Ik denk dat als je iets over de dekking wil weten dat je:
- Woonplaats/ postcode/ huisnummer moet vragen aan de personen
- Je kan dan een "dekkingskaart" maken bij providers.
- Vraag dan wel naar de dekking thuis "binnen" en ook meteen "buiten" je huisdeur.
- Dekking binnen is soms lastig wegens de muren/ vloeren e.d. die het signaal verzwakken, bijv iemand die midden onderin een flat woont, aan de verkeerde kant van de flat t.o.v. de zendmast kan binnen slecht ontvangst hebben, maar buiten weer aardig prima.

Maar een dekkingskaart is denk ik het meest reëel om daarop een onderzoek te gaan bouwen. Zo zullen een aantal providers in de randstad een 100% dekking hebben, maar hier (in Overijssel) bijvoorbeeld zijn er een aantal punten waar nauwelijks dekking is, en sommige providers juist helemaal geen dekking hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 12:51
Wat me vooral opvalt bij mijn abonnement (T-Mobile Web 'n Walk Plus, iPhone, Regio 's-Hertogenbosch) is dat de 3G dekking best goed kan zijn, maar dat de internetsnelheid op dat moment nog steeds tergend traag kan zijn. Dat is voor zover ik kan zien vooral iets van de laatste tijd.

Voorbeeld: www.nu.nl openen: 5 minuten
Mail checken: idem
www.google.nl openen: 2 minuten

En dat bij volledig bereik op 3G (5 streepjes).

Belachelijk langzaam natuurlijk. Ik begin me af te vragen of het Plus abonnement nog wel meerwaarde biedt, want zelfs de snelheid van het basisabonnement lijkt vaak niet eens haalbaar. Via wifi gaat het natuurlijk wel snel.

Dit probleem is vergelijkbaar met wat hier wordt gemeld:
http://www.onemorething.n...nternet-op-iphone-nu-echt

[ Voor 16% gewijzigd door pinockio op 28-05-2010 10:20 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is inderdaad ontzettend traag!

Wat ik als enige kan bedenken is dat je misschien "geknepen" bent door je provider.
Dit gebeurd als je ruimschoots over de "Fair use Policy" (FUP) heen bent gegaan.

Ik zou gewoon is bellen naar de klantenservice met de vraag waarom je internet zo traag gaat, terwijl je wel gewoon vol bereik hebt...

Nummer klantenservice T-Mobile: 1200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 12:51
Heb ze net gebeld.
Er zijn hier storingen geweest de laatste tijd zegt men.. De belasting van het 3G-netwerk neemt natuurlijk steeds meer toe.

Ik gebruik het data-abonnement bijna nooit (3G staat meestal uit) dus FUP-overschrijding lijkt me niet mogelijk.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
Het is toch algemeen bekend dat T-Mobile problemen heeft met het datanetwerk? Komt misschien doordat er zoveel IPhones flat fee staan te lurken?

Daarnaast is zoals al eerder gezegd dekking niet alles. Het gaat om de algemene kwaliteit van de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke, ja het 3G netwerk van T-Mobile is inderdaad flink overbelast. Je bent zeker niet de eerste die hierover klaagt, maar 5 minuten om je mail te openen slaat natuurlijk nergens op. Dat zal inderdaad met de storingen te maken moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:53
Heb hem even ingevuld.

Meer gegevens zouden inderdaad veel handiger zijn, gewoon postcode en huisnummer, dan weet je het al precies, en heb je op het eind er een veel beter beeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:40:
oke, ja het 3G netwerk van T-Mobile is inderdaad flink overbelast. Je bent zeker niet de eerste die hierover klaagt, maar 5 minuten om je mail te openen slaat natuurlijk nergens op. Dat zal inderdaad met de storingen te maken moeten hebben.
:? Euuh nee? Overbelasting misschien?

*knip* dat handje hoef je niet te plaatsen.

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 28-05-2010 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem voor je ingevuld! 3G Dekking is erg goed in mijn omgeving! Gebruik vodafone prepaid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arnout schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:49:
[...]

:? Euuh nee? Overbelasting misschien?

[afbeelding]
Als dit een geval is van overbelasting is het nu wel heel erg slecht gesteld met het 3G netwerk van T-Mobile. Wel zijn ze druk bezig met het vergroten van hun capaciteiten.

http://www.delaagsterekening.nl/blog/2010/05/t-mobile-vergroot-capaciteit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:52:
Heb hem voor je ingevuld! 3G Dekking is erg goed in mijn omgeving! Gebruik vodafone prepaid!
Dit soort replies zijn dus niet de bedoeling. Graag ietwat uitgebreider neerzetten dan "het is goed en ik heb $provider". Dit is een discussietopic, geen opsomtopic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
diabolofan schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:49:
Heb hem even ingevuld.

Meer gegevens zouden inderdaad veel handiger zijn, gewoon postcode en huisnummer, dan weet je het al precies, en heb je op het eind er een veel beter beeld van.
Dit onderzoek is gebasseerd op een algemene indruk van consumenten over hun 3G dekking. Het heeft voor ons vooralsnog geen toegevoegde waarde om te weten waar deze mensen vandaan komen. Ook hebben wij express voor "maar" drie korte vragen gekozen omdat wij hier voldoende informatie uit kunnen halen en een kleiner percentage mensen zal het vragenlijstje invullen als er meer vragen bij betrokken waren.
Pagina: 1