Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Na het herstarten van een Windowsxp sp2 pro machine is er continue een cpu belasting van 50-70%. Echter er is geen proces verantwoordelijk voor. De system-idle geeft 99% aan dus de pc is niets aan het doen maar ik merk wel vertraging en de oorzaak daarvan is volgens mij de 50% processor belasting (geconstateerd via Taakbeheer Prestaties tab).

Ook process explorer ziet geen proces die het systeem voor 50% belast.

2 spyware scanners gedraaid maar geen spyware geconstateerd.
Programma's die draaien:
Mcafee Enterprise 8.5i
Exchange monitor
Snag-it

Wat kan hier nog meer oorzaak van zijn?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1994
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-09 09:55
Kun je enkele specificaties van je computer geven?
Makkelijkste is CPU, RAM geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Post eens een screenshot van Process Explorer? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Het is een core2duo met 2 250 gb harde schijven in striping.
4 gb geheugen.

Screenshot van proces explorer lukt me niet, als ik op het afbeeldingsicoontje kies hierboven krijg ik een sciptvenster te zien..

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Gewoon de knop Printscreen indrukken op je toetsenbord en dan plakken in bijv paint. En dan hier hosten bijv. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Hierbij de printscreen:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/30djiwm.jpg

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

DPCs dus. Ik vermoedde al zoiets. ;)
Harddisk in PIO-modus kan dit bijvoorbeeld veroorzaken. In de DeviceManager kan je zien of bijvoorbeeld de harddisk-controllers op PIO-mode staan ipv DMA. Als dat het geval is, moet je dat wijzigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Nu ziek ik ook dit in apparaatbeheer (wellicht sinds ik de image teruggeplaatst heb:

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/30djiwm.jpg

Harde schijven worden normaliter toch gewoon herkend?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Hij wordt ook gewoon herkend. Maar PIO-modus is gewoon een andere manier van de harddisk aanspreken. Om het even kort door de bocht en in jip&janneke-taal te brengen. DMA-modus is de minst systeembelastende instelling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Sorry, verkeerde plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2djujau.jpg

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Bij mij staat er een kopje 'IDE ATA/ATAPI controllers'. Maar sowieso zou ik wat aan die onbekende apparaten doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Dat kopje had ik op andere pc's ook. Even in het BIOS gekeken maar alles staat volgens mij goed. Het zijn twee SATA schijven in RAID. Dit moet volgens mij wel goed zijn.

Ik heb de chipset drivers opnieuw geinstalleerd alsmede de SATA drivers, alhoewel die niet geinstalleerd werd maar dat waren enkele inf bestanden en nog wat andere bestanden.
De onbekende apparaten zijn echter uitgeschakeld en zijn misschien wel virtuele zaken van software? Ook virtual machine is geinstalleerd.
Wat zijn dan die DPC's?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Je kan in het BIOS kijken, maar in het BIOS zal je die specifieke instelling die ik bedoelde niet zien. Gewoon de eigenschappen van de controller bekijken. Daar moet het staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Nog steeds last van de 50 % belasting door de DPC's. Echter heb ik nu een aantal drivers geupdate zoals netwerkkaart, chipset enz.

De instelling voor de harde schijfcontroller kan ik echter niet vinden.

Nog andere suggesties?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Kijk eens bij de eigenschappen van de RAID controller(s). Mogelijk vind je daar dezelfde instelling terug. Heb je onlangs hardware vervangen of bijgestoken? Kijk dan ook eens naar die drivers, of steek de toegevoegde kaart in een ander slot.

[ Voor 38% gewijzigd door Admiral Freebee op 01-06-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Die instellingen kan ik niet vinden ook niet bij de RAID controllers.

Wat wel raar is dat de belasting niet continue is maar pas na verloop van tijd optreed en niet meer stopt.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Is er wellicht nog een manier om te achterhalen wat die DPC's veroorzaakt?

Ik heb intussen de Intel controllers ook geupdate maar geen verschil naar verloop van tijd gaat die processor 40-80% belasten zonder dat er processen zijn die dit veroorzaken, ja die DPC's..

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Had je nu nog recent hardware gewijzigd? Andere videokaartdriver geprobeerd? Probeer eens te booten met zo weinig mogelijk hardware (alleen één reepje geheugen, onboard videokaart als je dat hebt, harde schijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Recent geen hardware geinstalleerd. In Veilige modus is het niet.

monta

Pagina: 1