Netbook licht / snel / stabiel

Pagina: 1
Acties:
  • 682 views

• snifrrr
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-12 03:46
Ben al enige tijd aan het speuren naar een goed netbook Echter zie door de bomen het bos niet meer.

Ga een jaar op reis en ben op zoek naar een licht netbook, maar deze moet wel lekker snel zijn, stabiel en prettig om mee te werken.

Mijn budget is redelijk hoog voor een netbook max 800 euro ongeveer.

Welk netbook is te adviseren?

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Een netbook voor €800,-? Bedoel je niet een ultra-portable notebook? Want netbooks (met intel atom/via-processor) zijn vaak tot ~€400,- en niet heel krachtig. Maar vertel eens wat je ermee wilt doen anders. :)

[ Voor 6% gewijzigd door _the_crow_ op 28-05-2010 09:48 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:07

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als je een jaar op reis gaat, denk ik aan backpacken. Persoonlijk zou ik dan kiezen voor de goedkoopst mogelijke netbook die je kan vinden, simpelweg omdat het 1 hele zorg minder is, om een jaar lang op te moeten letten of-ie niet gejat wordt!
Ik heb in december voor 199,95 euro een MSI Wind U100 gekocht, momenteel in de pricewatch is zelfs de goedkoopste duurder... Deze doet 5 uur met z'n accu, weegt 1 kg, heeft de niet al te snelle Atom-processor, maar werkt prima met Ubuntu er op :)

• snifrrr
Ga inderdaad een jaar op reis, maar tijdens mijn reis moet ik ook af en toe werken voor mijn oude werkgever.
Mijn budget is 800 euro maar liever een goedkopere inderdaad, vorige keer heb ik een samsung NC20 meegenomen, echter wil nu eigenlijk een iets nieuwe / snellere.
Zat zelf te kijken naar de Asus 1201HA en 1201N, echter weet niet zo goed wat de verschillen zijn.
daarbij heb ik ook zit kijke naar een nieuwe samsung echter die hebben zo veel modellen tegenwoordig dat ik niet meer weet hoe of wat.
Tevens zou het prettig zijn als er een internationale garantie opzit, als er iets is dat ik ook gewoon daar terecht kan met het product.

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:42
Heb afgelopen maart een toshiba NB200z (demo model. 1 jaar garantie eventueel nog uit te breiden naar 2 jaar) voor €185 gekocht. Helaas had de moederboard en hardeschijf gelijk al kuren. Gelijk opgestuurd en nu zit er een nieuwe moederboard en hardeschijf in. Prima netbook. Heb zelf nog een tegoedbon gekregen van de winkel waar ik de toshiba NB200z heb gekocht. Dit vonden hun heel erg en er was toen geen ander exemplaar. Dus ik heb voor weinig nu een heel leuk netbook voor mijn zoon.

oeps ik zie dat je een betere wil.

Voor €800 heb je een snelle (denk ik) dell alienware voor.

[ Voor 9% gewijzigd door pinokkia op 28-05-2010 14:30 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Verwijderd

pinokkia schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:28:
Heb afgelopen maart een toshiba NB200z (demo model. 1 jaar garantie eventueel nog uit te breiden naar 2 jaar) voor €185 gekocht.
eventueel uit te breiden naar 2 jaar? Neem aan dat je gewoon twee jaar garantie hebt.

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:42
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:31:
[...]

eventueel uit te breiden naar 2 jaar? Neem aan dat je gewoon twee jaar garantie hebt.
Bij toshiba netbook zit er helaas maar 1 jaar garantie op.

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Maar volgens de Europese wet heb je wel standaard 2 jaar garantie ;)

The devil is in the details.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

pinokkia schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:41:
[...]

Bij toshiba netbook zit er helaas maar 1 jaar garantie op.
klopt, maar wettelijk moet het product net zo lang meegaan als dat er kan worden verwacht. Als je laptop na een jaar een grafsteen legt dan ga ik wel even verhaal halen hoor, ook al valt het niet binnen de garantie.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:07
We gaan weer offtopic, maar bedenk dat er veel verschil zit tussen het recht hebben en het krijgen. Dat getouwtrek kan zo een paar maanden duren. Zo lang zit je wel mooi zonder laptop. Je hebt het recht, maar het is de vraag of je ook het risico te lopen maanden later pas je recht te krijgen.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
GENETX schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:45:
We gaan weer offtopic, maar bedenk dat er veel verschil zit tussen het recht hebben en het krijgen. Dat getouwtrek kan zo een paar maanden duren. Zo lang zit je wel mooi zonder laptop. Je hebt het recht, maar het is de vraag of je ook het risico te lopen maanden later pas je recht te krijgen.
Plus het risico om ervoor naar de rechter te moeten, wat je als consument niet snel doet.
Om die reden koop ik nu simpelweg alleen nog laptops bij merken die bewoon 2 jaar garantie geven, MSI en Asus bijvoorbeeld. Als genoeg consumenten hun keuze daarop baseren, gaan winkeliers zich vanzelf beter aan de regels houden.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

RemcoDelft schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:53:
[...]

Plus het risico om ervoor naar de rechter te moeten, wat je als consument niet snel doet.
Om die reden koop ik nu simpelweg alleen nog laptops bij merken die bewoon 2 jaar garantie geven, MSI en Asus bijvoorbeeld. Als genoeg consumenten hun keuze daarop baseren, gaan winkeliers zich vanzelf beter aan de regels houden.
Heb je de reactie van een winkelier wel eens gezien als hij/zij een schriftelijke brief van een advocaat binnen krijgt? Heb je niet per direct een rechter voor nodig en als je iemand kent die advocaat is en even een brief opstelt voor 5 euro ben je er ook.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• snifrrr
Offtopic, geen concreet antwoord

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica