Toon posts:

Laptop voor 5 jaar

Pagina: 1
Acties:
  • 1.117 views

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik heel vaak mis is de aanschaf van laptops voor de langere termijn. Het meedoen met de continue veranderingen in de 'steeds betere laptops' is duur. Het liefts zou ik gewoon 1x een goede laptop willen kopen en elke 5 jaar wisselen van laptop.

De meeste aangegeven laptops hebben goede reviews, maar die zijn echter voor korte termijn. Op langere termijn zijn de effecten meestal onduidelijk. Zo heb ik bv een dv6 al 3 jaar en de eerste twee jaar was hij gewoon geweldig, maar nu begint de ventilator veel lawaai (hoog piepend geluid) te maken, wordt hij warmer, is hij langzamer (zelfs na onderhoud), warmte productie, etc.
Ik vind blizzard spellen wel leuk (world of warcraft, starcraft 2, diablo 3), die vragen relatief niet zo veel. En je kan 5 jaar uit de voeten, want met de snelheid waarmee blizzard werkt komt starcraft 3 waarschijnlijk pas over 5 jaar uit , tegen die tijd koop ik wel weer een nieuwe laptop.

Wat is jullie laptop ervaring voor de echt lange termijn (5 jaar). Welke laptops zijn aan te raden voor deze termijnen? Of zijn er bepaalde onderhouds zaken die je kan doen om de negatieve effecten van het ouderdom te bestrijden?

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

Wat zijn je eisen?
Behalve dit:
Ik vind blizzard spellen wel leuk (world of warcraft, starcraft 2, diablo 3), die vragen relatief niet zo veel. En je kan 5 jaar uit de voeten, want met de snelheid waarmee blizzard werkt komt starcraft 3 waarschijnlijk pas over 5 jaar uit , tegen die tijd koop ik wel weer een nieuwe laptop.
Merk: ?
Prijs: ? (wat wil je er aan uitgeven?)
Hoeveel inch: ? (scherm grote)
Wat ga je er allemaal mee doen: ?
Gewicht: ?
Verplaats je het vaak: ? (neem je hem mee naar dingen?)
Kleur: ?
Welke aansluitingen: ? (HDMI of wat wil je allemaal)

Enzovoort, eerst wat info zou handig zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door T-Rhidon op 28-05-2010 09:32 ]

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:45
Mocht een laptop 5 jaar blijven werken, is het toch raadzaam om hem naar 2/3 jaar te vervangen. Anders werk je toch wel met een HEEL verouderd systeem imo. Maar goed, mocht je dan toch een laptop willen die ~5 jaar meegaat zou ik eentje nemen met een i7 oid.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Is wel info waar ik ook naar opzoek ben.

Ik ken verschillende mensen met laptops, de meeste beginnen na een paar jaar kuren te vertonen waarbij mijn desktop nog gewoon vrolijk doorloopt zonder problemen.

Of er zijn accuproblemen of de laptop wordt trager of hij gaat meer herrie maken.

Met een laptop wordt natuurlijk ook wel weer meer mee gezeuld open dicht etc gedaan.

Burp

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:54
Clavis schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:32:
Mocht een laptop 5 jaar blijven werken, is het toch raadzaam om hem naar 2/3 jaar te vervangen. Anders werk je toch wel met een HEEL verouderd systeem imo. Maar goed, mocht je dan toch een laptop willen die ~5 jaar meegaat zou ik eentje nemen met een i7 oid.
Dat slaat nergens op, ik heb een dell inspiron 640m, deze is 4 jaar oud en is echt niet HEEL verouderd hoor. :')

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
5 jaar is gewoon te lang voor een particulier model.
Als je een HP Elitebook neemt dan ga je 5 jaar wel redden, echter die zijn voor zakelijk gebruik, en niet voor het spelen van spellen.

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:25:
Zo heb ik bv een dv6 al 3 jaar en de eerste twee jaar was hij gewoon geweldig, maar nu begint de ventilator veel lawaai (hoog piepend geluid) te maken, wordt hij warmer, is hij langzamer (zelfs na onderhoud), warmte productie, etc.
Dat een ventilator begint te slijten na een aantal jaar intensief gebruik (reken er maar op dat die ventilator bovengemiddeld hard en lang draait als je de laptop vaak voor games gebruikt) lijkt mij normaal. Ventilators slijten nou eenmaal, zelfs in duurdere laptops kom je dit probleem tegen. Even vervangen van de ventilator is een oplossing :)

Dit hangt natuurlijk ook onmiddelijk samen met de warmteproductie: een slecht werkende ventilator zorgt voor meer hitte. Door die hitte gaat de ventilator nog harder werken en slijt hij dus alleen maar harder terwijl het meer geluid maakt.

Als de laptop trager is geworden moet je even Windows opnieuw installeren. Na 3 jaar mag dat ook wel eens denk ik :)

Mijn conclusie: je kan best een kwalitatief goede laptop kopen die 5 jaar mee gaat, maar ik weet bijna zeker dat de fans na een aantal jaar ook minder beginnen te worden als je de laptop voor gaming gebruikt. Je komt er dus niet onderuit.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-12 20:24
Clavis schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:32:
:? Onzin.
Ik gebruik al 7 jaar bijna dagelijks een Dell Inspiron 510m. Hoezo verouderd? Het is maar net waar je hem voor gebruikt. Voor internet is een oudere laptop ook prima.

Wat betreft onderhoud: de fan goed schoonhouden. En computers worden door ouderdom niet trager. Misschien Windows wel, maar ook weer net wat je ermee doet.

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:08

mjl

Ugh

Als je 'm veel gebruikt is de accu na 2-3 jaar wel op z'n eind of in ieder geval behoorlijk in capaciteit terug gelopen.

k zou zeggen: niet te moeilijk doen. Een laptop voor 5 jaar aanschaffen is een grote investering, reken op 1500-3000 afhankelijk van je initiele eisen (een goede 3D kaart is al duur) om 'm 5 jaar mee te laten lopen moet je tenslotte een topodel kopen met de snelste processor, eventueel later ook nog eens nieuw geheugen plaatsen en de HDD vervangen zodra die te klein wordt.

Ik zou eerder zeggen koop dan 2 of 3x een laptop van 500-700 euro, ben je meer up to date en ben je minder geld kwijt.
Arnout schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:36:
[...]

:? Onzin.
Ik gebruik al 7 jaar bijna dagelijks een Dell Inspiron 510m. Hoezo verouderd? Het is maar net waar je hem voor gebruikt. Voor internet is een oudere laptop ook prima.

Wat betreft onderhoud: de fan goed schoonhouden. En computers worden door ouderdom niet trager. Misschien Windows wel, maar ook weer net wat je ermee doet.
Ben ik het mee eens, mar de TS geeft aan games te willen doen, dus dat zal in de toekomst ook meegroeien naar games die meer eisen van de PC... En zoals je zegt: voor internetten nog te gebruiken, maar toen je 'm kocht was de PC state of the art en kon je er alles mee wat je er destijds mee wilde doen. Nu alleen maar geschikt voor Internet? Het is vaak ook een perceptie probleem. Als je op je werk een snellere PC hebt ga je merken hoe vlotter een systeem kan werken, daar wen je aan. Dan is de PC thuis opeens traag. Bijv. Office 2003 voeldoet prima, maar je merkt dat (na wat wennen) dat Office 2007 (of 2010) wel veel fijner werkt en nieuwe functionaliteit biedt die je graag wil gebruiken. Ook wil je van Windows XP af omdat dat gewoonweg niet meer onderstend wordt op een bepaald moment en wil je toch over gaat Windows 7. Tja en dan is je laptop van 4-5 jaar oud toch niet snel genoeg om daar soepel mee te werken...

[ Voor 56% gewijzigd door mjl op 28-05-2010 09:46 ]

-------

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Accu's kun je meestal wel goedkoop uit China halen. Ook scheelt het veel de accu er uit te halen als hij opgeladen is en je accu hangt aan de netstroom. Als een laptop de hele dag aan staat slijten die inderdaad hard. Bij pc's gaan fannetjes trouwens ook meer geluid maken, maar die zijn vrij simpel te vervangen. Bij een laptop is dat toch moeilijker en wat je er aan kan doen is meestal beperkt tot het stof er af en toe uitblazen.

Open en dichtgaan wordt denk ik minder een probleem omdat de trend is dat laptops weer kleiner worden (ook de niet netbooks) en dan zijn ze automatisch steviger bij gelijke dikte.
mjl schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:37:
Ik zou eerder zeggen koop dan 2 of 3x een laptop van 500-700 euro, ben je meer up to date en ben je minder geld kwijt.
Dat zou ik ook eerder doen. Laptops die over 2,5 jaar 700 euro kosten zijn waarschijnlijk sneller ook als laptops die nu 1500 euro kosten.

[ Voor 22% gewijzigd door Marzman op 28-05-2010 09:40 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:42
Ik heb zelf in 2008 een dell inspiron 1720 laptop aangeschaft met 4 jaar garantie. Deze is (bijna helemaal) naar wens samengesteld. Het is bij mij nml ook de bedoeling om met een laptop zo`n 5 jaar mee te doen. Ik speel alleen geen zware spellen erop. Wel word deze laptop zo`n 16 uur per dag gebruikt voor internetten, simpele spelletjes spelen en muziek luisteren. Tot nu toe heb ik helemaal geen klachten en daarbij deze laptop wordt niet ontzettend heet en hoor je deze nauwelijks. Dat betreft kom ik met deze laptop wel 5 jaar mee vooruit.

Wel 1 klacht: de batterij gaat nog maar een uurtje mee. Dit is voornamelijk aan mezelf te danken, omdat ik altijd op het stroom werk. Maar de accu er ook in. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door pinokkia op 28-05-2010 09:44 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• SeatRider
  • Laatst online: 22-12 09:38

SeatRider

Hips don't lie

SCIxX schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:35:
[...]

Dat slaat nergens op, ik heb een dell inspiron 640m, deze is 4 jaar oud en is echt niet HEEL verouderd hoor. :')
Ja, daar tik ik dit bericht ook nog op. Perfect ding, hoge resolutie scherm, recent nog 2Gb geheugen in geprikt. En thuis een Dell D830, ook al dik 3 jaar oud. Gaat nog wel ff mee ook.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• daandegoeiste
  • Niet online
mjl schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:37:
Als je 'm veel gebruikt is de accu na 2-3 jaar wel op z'n eind of in ieder geval behoorlijk in capaciteit terug gelopen.

k zou zeggen: niet te moeilijk doen. Een laptop voor 5 jaar aanschaffen is een grote investering, reken op 1500-3000 afhankelijk van je initiele eisen (een goede 3D kaart is al duur) om 'm 5 jaar mee te laten lopen moet je tenslotte een topodel kopen met de snelste processor, eventueel later ook nog eens nieuw geheugen plaatsen en de HDD vervangen zodra die te klein wordt.

Dit doe ik persoonlijk ook altijd. De terugloop van de capaciteit van de accu is een goed punt. Volgens mij kun je al goede game-laptops rond de 800 euro kopen waar je makkelijk 2-3 jaar mee kan doen. Als je dan je laptop na 2,5 jaar omruilt voor een nieuwe, heb je weer een nieuwe accu, snellere laptop, potentiele technologievoordelen als USB 3.0, garantie, enz. Uiteindelijk ben je niet eens meer kwijt :)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijn netbook van 200 euro staat ook 16 uur per dag aan en is nu 2 jaar oud. De accu is voor 60 procent versleten maar voor de rest is hij nog prima en werkt hij nog als nieuw zonder bijgeluiden. Een nieuwe (9cell) accu kost geloof ik 35 euro inclusief verzenden dus ik denk dat ik dat binnenkort maar eens doe.

/▌

• mjl

mjl

Ugh

Marzman schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:43:
Mijn netbook van 200 euro staat ook 16 uur per dag aan en is nu 2 jaar oud. De accu is voor 60 procent versleten maar voor de rest is hij nog prima en werkt hij nog als nieuw zonder bijgeluiden. Een nieuwe (9cell) accu kost geloof ik 35 euro inclusief verzenden dus ik denk dat ik dat binnenkort maar eens doe.
Enige kanttekening is dat de accu van 35 euro waarschijnlijk een nepperd uit china is en minder lang goed blijft dan het origineel. Vaak is de geadverteerde cappaciteit ook niet de daadwerkelijke. Maar goed 5x een nieuwe nepperd is vaak wel weer voordeliger dan 1x een "echte".

-------

Verwijderd

Topicstarter
@pinokkia

2 jaar werkt hij al ben benieuwd of hij over 1 jaar ook zo werkt (bij mij werkte hij tot 2 jaar ook geweldig).

@T-Rhidon
Merk: Maakt niet uit
Prijs: 900 max
Hoeveel inch: 15 inch regio
Wat ga je er allemaal mee doen: Desktopvervanging en Blizzard spellen
Gewicht: maakt niet veel uit
Verplaats je het vaak: Soms, 1 keer per week (dus moet wel mobiel zijn, vandaar 15 inch)
Kleur: Liefts zwart
Welke aansluitingen: HDMI is een must (wil TV erop aansluiten en HD kijken)

@ All
Wat zeer irritant is, is dat het draadloost netwerk soms uitvalt en het dan een maand niet doet (vind het zelfs niet bij apparaatbeheer). En deze discussie is wel waar ik naar toe wil, ben benieuwd wat het beste is, want 10 jaar 3 laptop van 800 euro = 2400 euro en 10 jaar 2 laptops van 1000 =2000 euro. Of moet hier nog wat bij? Wat is het optimum?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

mjl schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:48:
[...]

Enige kanttekening is dat de accu van 35 euro waarschijnlijk een nepperd uit china is en minder lang goed blijft dan het origineel. Vaak is de geadverteerde cappaciteit ook niet de daadwerkelijke. Maar goed 5x een nieuwe nepperd is vaak wel weer voordeliger dan 1x een "echte".
Klopt, maar de reviews op dealextreme zijn wel echt (slechte laten ze ook staan, daar bestaan ze van want ze weten zelf ook dat er veel crap bij zit) en daar worden tijden van 6 uur aangegeven en accu's die het na 3 maanden ook nog goed doen. Dus dat klopt wel redelijk, de kans op slechte cellen in de accu zal natuurlijk wel groter zijn.

/▌

• daandegoeiste
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:50:
Wat zeer irritant is, is dat het draadloost netwerk soms uitvalt en het dan een maand niet doet (vind het zelfs niet bij apparaatbeheer). En deze discussie is wel waar ik naar toe wil, ben benieuwd wat het beste is, want 10 jaar 3 laptop van 800 euro = 2400 euro en 10 jaar 2 laptops van 1000 =2000 euro. Of moet hier nog wat bij? Wat is het optimum?
Wat jij eigenlijk wil is een laptop van 900 euro waar je zonder een enkel probleem 5 jaar mee kan werken. Of je moet je budget omhoog schroeven, of je moet er mee leren leven dat niemand je kan garanderen dat een game-laptop van 900 euro nog na 5 jaar probleemloos werkt zonder mankementen. Dit gaat je gewoonweg niet lukken ;)

• mjl

mjl

Ugh

@pinokkia

2 jaar werkt hij al ben benieuwd of hij over 1 jaar ook zo werkt (bij mij werkte hij tot 2 jaar ook geweldig).

@T-Rhidon
Verplaats je het vaak: Soms, 1 keer per week (dus moet wel mobiel zijn, vandaar 15 inch)

@ All
Voorbeeld:
pricewatch: Compaq Presario CQ61-405ED (VY549EA) kost 389 (HDMI en 15")
pricewatch: Dell Alienware M15X (N00W1501) (i7 maar nog niet eens de snelste) 1199

Dus 10 jaar 4 laptops = 1556
10 jaar 2 laptops = 2398

Andere optie:
pricewatch: Sony Vaio VPCF11M1E/H 895 euro (16,4"HDMI i5)

Dus 1790 euro voor 10 jaar 2 laptops

Beide senarios kunnen dus, wat mij een voordeel lijkt is dat als je nu goedkoper instapt je over 2,5-3 jaar een "betere" laptop kunt kopen voor hetzelfde kleine bedrag dan dat je nu voor 5 jaar zou kopen, gemiddeld zul je dus een "couranter" model hebben. Reken tenslotte ook om de 3 jaar een accu vervanging van zeg 35-100 euro (indien nog leverbaar op dt moment), dat hoeft niet als je een hele nieuwe laptop koopt.

Oja; en garantie natuurlijk, na 1-3 jaar loopt deze af (afhankelijk van model/merk). Als je na 4 jaar een probleem hebt is dat voor eigen kosten, je koopt dus ook een stukje service/zekerheid bij elke nieuwe laptop.

Oja 2; en een simplele laptop van 2,5 jaar oud is nog best te verpatsen voor 100 euro op marktplaats ... een top laptop na 5 jaar voor mischien wel minder. Een relatief dure laptop heeft ook meer afschrijving...

Maar goed zo zou ik het aanpakken (hoewel mezelf kennende zou ik net zo lang doorzeuren naar mezelf om om de 2 jaar een topmodel te kopen ;) ), een beslissing moet je zelf nemen!

[ Voor 30% gewijzigd door mjl op 28-05-2010 10:10 ]

-------

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als ik zie dat nieuwe laptops nu nog niet de helft kosten van wat het een paar jaar geleden kostte, zou ik me niet zo'n zorgen maken over de levensduur... Over 2-3 jaar koop je voor de helft van de prijs een nieuwe, die sneller is, met een betere accuduur. Dan kan je NU wel de duurste kopen die je kan vinden, maar als je nu een iets goedkopere neemt, en over 2-3 jaar een nieuwe koopt, ben je netto goedkoper en sneller uit!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

daandegoeiste schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:55:
[...]

Wat jij eigenlijk wil is een laptop van 900 euro waar je zonder een enkel probleem 5 jaar mee kan werken. Of je moet je budget omhoog schroeven, of je moet er mee leren leven dat niemand je kan garanderen dat een game-laptop van 900 euro nog na 5 jaar probleemloos werkt zonder mankementen. Dit gaat je gewoonweg niet lukken ;)
Of je neemt gewoon zo'n dell met 4 jaar garantie die genoemd is. Als het 4 jaar heel blijft dan zal dat jaartje extra ook nog wel lukken en als het geen 4 jaar heel blijft heb je garantie. Als je laptop veel aan staat dan zal het de harddisk, de koeling of de accu zijn die het begeeft. Harddisk en accu kun je vrij simpel zelf vervangen dat koeling wat meer geluid gaat maken na 28000 uur (iemand gaf als voorbeeld 16 uur per dag, dat haal ik ook wel) is ook niet heel vreemd.

/▌

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:07
Marzman schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:43:
In jaar 3 begint dan ook de ware slijtageslag :+

Ik ben het eens met een aantal anderen hier: Notebooks gaan niet makkelijk 5 jaar mee. Het is leuk voor die laptops die die leeftijd wel halen, maar het is absoluut geen zekerheidje. Daarop vertrouwen, zelfs met een HP Elitebook, is niet aan te raden. Beter koop je gewoon 2x een laptop die wat minder kost door de tijd heen.

Een HP dv6 is al geen slechte notebook en toch houdt die het bij jou geen 3 jaar vol. De meeste laptops zijn na 3 jaar ook behoorlijk aan hun eind bij zwaar gebruik. Als student heb ik er genoeg voorbij zien komen die na 3 jaar nog wel werken, maar om nou te zeggen dat het een volwaardig notebook is? Nee, doorgaans is het behelpen en missen de financiele middelen om een nieuwe te kopen.

Wil niet zeggen dat er laptops wel lang goed blijven. Tuurlijk zijn er modellen die het beter doorstaan en waar wellicht iets voorzichtiger mee is omgesprongen. Maar dat kun je pas achteraf zeggen en niet vooraf.

Voor 900 euro is een snelle laptop die ook nog 5 jaar gegarandeerd meegaat een utopie.

• pinokkia
@pinokkia

2 jaar werkt hij al ben benieuwd of hij over 1 jaar ook zo werkt (bij mij werkte hij tot 2 jaar ook geweldig)
Momenteel bijna 2,5 jaar. Oke daar kan jij wel overspreken. Ik momenteel nog niet. Maar op dit moment heb ik totaal geen problemen ermee. Mocht dat het geval wel zijn. valt het gewoon onder garantie van 4 jaar.(in home garantie) Na die 4 jaar is het eigenkosten. Maar tegenwoordig heb je bij dell 6 jaar garantie (collect & return hardwaresupport)

• mjl

mjl

Ugh

pinokkia schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:08:
[...]

Momenteel bijna 2,5 jaar. Oke daar kan jij wel overspreken. Ik momenteel nog niet. Maar op dit moment heb ik totaal geen problemen ermee. Mocht dat het geval wel zijn. valt het gewoon onder garantie van 4 jaar.(in home garantie) Na die 4 jaar is het eigenkosten. Maar tegenwoordig heb je bij dell 6 jaar garantie (collect & return hardwaresupport)
Tja, maar als ik de prijzen op de Dell website vergelijk met wat ik als bedrijf als offerte krijg zou ik prive nooit een Dell kopen....

-------

• T-Rhidon
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-09 17:52

T-Rhidon

Move IT ;)

@T-Rhidon
Als voorbeeld:
Kijk eens bij Dell, daar kan je een systeem zelf samenstellen. Zou ik minimaal voor i5 of i7 gaan met 4Gb RAM minimaal als dat in je budget valt. Een goede "grafische kaart / grafische chip".

Wat ik wel zou aan raden is een soort van laptop standaar, zodat je systeem extra gekoeld word. Deze zijn er in veel verschillende soorten te vinden met koelers en dergelijke en extra USB poortjes. Deze staan in de pricewatch http://tweakers.net/pricewatch/cat/684/laptopstandaard.html.

Misschien dat je zelf een Windows 7 licentie of van een andere OS hebt, kun je een refound bij Dell aanvragen en kan je al weer een prijs klas hoger kijken (als je snapt wat ik bedoel).

(Zijn ook altijd kortings code's, voor extra korting + als je met mastercard betaald kun je ook nog eens korting krijgen.)

"Al zou je dit doen wil het natuurlijk niet zeggen dat hij ook echt 5 jaar mee gaat, want misschien begeven onderdelen het en dergelijke. En misschien heb je er misschien nog wel een aantal jaar langer plezier van. Maar dit is niet zomaar vast te stellen omdat het allemaal zo snel kan veranderen"

[ Voor 4% gewijzigd door T-Rhidon op 28-05-2010 10:32 ]

"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"

• pinokkia
mjl schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:11:
[...]

Tja, maar als ik de prijzen op de Dell website vergelijk met wat ik als bedrijf als offerte krijg zou ik prive nooit een Dell kopen....
Toen koste me de laptop prive zo`n €1600. Via het bedrijf waar mijn man werkt. Heb ik mijn laptop gekocht. Dat scheelde mij zo`n €500 a €600

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica