Witte auto: de meningen?!?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
Ik sta op het punt een nieuwe leasebak uit te zoeken. Altijd weer een mooi proces met bezoekjes aan de dealer, proefritjes en veel meningen van collega's :P Nu heb ik me beperkt tot een tweetal auto's waar ik uit kan kiezen:
  • VW Golf VI GTI 5 deurs
  • BMW 320D Sedan Efficient Dynamics Business Line
Waarom deze 2? Simpel, ik heb een actieve rijstijl, hou van een beetje vermogen maar wil toch een auto waar ik met vrouw en 2 kleine (<4 jaar) kids me normaal in kan vervoeren. Daarbij geldt dat de nettokosten (bijtelling en eigen bijdrage) van beide auto's ongeveer vergelijkbaar zijn; de Golf kost iets van 475 euro per maand en de BMW 500 (dankzij de 20% bijtelling). Ik heb geen verplichting om diesel te rijden, dus beide auto's kunnen gewoon.

Op zowel de site van VW al die van BMW kun je de auto's mooi configureren. Nu wil ik eigenlijk van een aantal onafhankelijken (nouja...) de mening horen over de kleur. Ik vind voor sommige auto's wit een fantastisch mooie kleur, bijvoorbeeld voor de Golf GTI. Helemaal in combinatie met donkergetinte ramen. De BMW vind ik in het zwart (met chrome line) ook nog wel te doen. Metallic lak kost bij BMW meer dan 1000 euro, dat gaat nergens meer over. En oja, ik rijd nu in de Golf V GTI en die bevalt me uitstekend :P

Ik ben benieuwd naar de meningen. Tips over andere auto's hoef ik niet, ik mag maar een beperkt aantal merken leasen en ik wil de keus niet nog moeilijker maken voor mezelf ;)

Afbeeldingslocatie: http://huizen.dds.nl/~rdgf/auto/golfwit1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://huizen.dds.nl/~rdgf/auto/golfwit2.jpg

En de BMW in het wit:
Afbeeldingslocatie: http://ecom.bmw.nl/ecom40/NL/cosyservlet?cosyUrl=QUALITY%3D85%26UPHOLSTERY%3DFEBAT%26NSC_COUNTRY%3DNL%26SUBTYPE%3DTEMPL%26IMAGE_TYPE%3DPRODUCT_IMAGE%26WIDTH%3D510%26tcutformat%3DSTANDARD%26COLOR%3DP0300%26LANGUAGE%3Dnl%26FEATURES%3DS0761,S0606,S0540,S0534,S0522,S0521,S0520,S0507,S0502,S04CG,S0493,S0481,S0441,S0320,S0302,S0255%26tpov%3DFRONTSIDE%26HEIGHT%3D306%26MODEL%3DPP51%26tpovattr%3D%26POOL%3DVCO%26SUBJECT%3DVEHICLE%26BACKGROUND%3DBLUEWHITE%26BRAND_NAME%3DBMW

Afbeeldingslocatie: http://ecom.bmw.nl/ecom40/NL/cosyservlet?cosyUrl=QUALITY%3D85%26UPHOLSTERY%3DFEBAT%26NSC_COUNTRY%3DNL%26SUBTYPE%3DTEMPL%26IMAGE_TYPE%3DPRODUCT_IMAGE%26WIDTH%3D510%26tcutformat%3DSTANDARD%26COLOR%3DP0300%26LANGUAGE%3Dnl%26FEATURES%3DS0761%2CS0606%2CS0540%2CS0534%2CS0522%2CS0521%2CS0520%2CS0507%2CS0502%2CS04CG%2CS0493%2CS0481%2CS0441%2CS0320%2CS0302%2CS0255%26tpov%3DREARSIDE%26HEIGHT%3D306%26MODEL%3DPP51%26tpovattr%3D%26POOL%3DVCO%26SUBJECT%3DVEHICLE%26BACKGROUND%3DBLUEWHITE%26BRAND_NAME%3DBMW

De BMW in het zwart:

Afbeeldingslocatie: http://ecom.bmw.nl/ecom40/NL/cosyservlet?cosyUrl=QUALITY%3D85%26UPHOLSTERY%3DFEBAT%26NSC_COUNTRY%3DNL%26SUBTYPE%3DTEMPL%26IMAGE_TYPE%3DPRODUCT_IMAGE%26WIDTH%3D510%26tcutformat%3DSTANDARD%26COLOR%3DP0668%26LANGUAGE%3Dnl%26FEATURES%3DS0710%2CS0606%2CS0540%2CS0534%2CS0522%2CS0521%2CS0520%2CS0507%2CS0502%2CS04CG%2CS0493%2CS0481%2CS0441%2CS0346%2CS0320%2CS0302%26tpov%3DFRONTSIDE%26HEIGHT%3D306%26MODEL%3DPP51%26tpovattr%3D%26POOL%3DVCO%26SUBJECT%3DVEHICLE%26BACKGROUND%3DBLUEWHITE%26BRAND_NAME%3DBMW

Let niet op de velgen, die zijn verplicht bij deze uitvoering ivm de 20% bijtelling....

[ Voor 4% gewijzigd door Frank Martin op 28-05-2010 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Hmmm, de BMW zou ik in het zwart kiezen. Qua tijd voor auto wassen maakt wit en/of zwart niet heel veel uit. Je ziet er _ALLES_ op. Wit is trouwens voor mij eerder Rolls / Bentley etc. Doet mij wat meer aan trouw auto's denken. Het is zeker niet mijn favo kleur voor een dagelijkse auto, ondanks dat ik het best erg leuk vind om auto's te poetsen, gaat dit mij iets te ver.

Wat denk je van bv. donkergrijs? (beetje standaard, klopt :+ ) of iets als diepblauw/kobalt? Dat zijn imho erg mooie kleuren op de Golf.

Nou ik er nog es over nadenk denk ik dat zwart op de BMW wellicht ook een tikkeltje too much wordt. Wellicht heel donkerblauw of heel donkergrijs een optie...?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaiBork
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2023
Golf plaatjes werken niet. Maar even opgezocht en ik zou duidelijk de witte BMW kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wit wordt eerder vies in de winter, zwart in de zomer. Dat maakt weinig uit denk ik. Op zwart zie je krasjes eerder (ik weet niet hoe je zit met parkeren?), maar die zijn ook weer simpeler te verhullen (zwarte marker). Het is maar wat je mooier vindt. Ik zou ook voor de BMW gaan als ze hetzelfde kosten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Matzwart is het nieuwe wit! Oftewel, wit was een modekleur en wordt nu langzaam aan vervangen door matzwart als nieuwe modekleur. Zag zelfs een C30 staan in matzwart :S

Persoonlijk zou ik geen witte en geen zwarte nemen, worden beide erg snel vies en je ziet er alles op. Heb nu ook een zwarte auto en heb daar achteraf spijt van, 3 dagen na de wasstraat ziet hij er al weer vies uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:44
Ik zou denk ik voor een echte kleur gaan, zwart is een beetje standaard en wit is zo'n modegrill.
Verder vreemd dat je zowel een zuinige diesel als een zuipende GTI kan kiezen?

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ik zou ook voor de BMW gaan ondanks dat men hierzo met de laatste 2 BMW wat problemen heeft gehad.

waarom geen audi ;)

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-07 05:20

TommyGun

Stik er maar in!

Met een witte blijf je zitten...

Afbeeldingslocatie: http://images.drive.com.au/drive_images/Editorial/2009/03/16/bmw_m_m.jpg

_/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://image.europeancarweb.com/f/24773023+w750+st0/epcp_0908_01_z+bmw_320d_sedan+front_view.jpg

_/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 28-05-2010 08:36 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Overigens zag ik vandaag een BMW in donkerblauw, erg mooi. Zal wel niet gewoon donkerblauw zijn geweest.

Ik heb zelf trouwens ook een witte auto gehad, een Celica uit begin jaren 90. Daarna had ik een brutere versie van hetzelfde model in het rood, en die leek kleiner :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
!null schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:32:
Ik zou denk ik voor een echte kleur gaan, zwart is een beetje standaard en wit is zo'n modegrill.
Verder vreemd dat je zowel een zuinige diesel als een zuipende GTI kan kiezen?
Ja leuk he, die keus. Overigens heeft de Golf volgens mij een C-label dus is ie ook groen O-) Trouwens, er is nog een derde optie: de Renault Laguna Estate T205. Verdorie, nu begint het toch een 'help-mij-een-leaseauto-uitzoeken-topic' te worden ;)

Maar om eerlijk te zijn vind ik bij de BMW een meerprijs van meer dan 1000 euro voor metallic lak echt bespottelijk. Nu weet ik dat BMW wat opties betreft niet de goedkoopste is, maar kom op, 1000 euro... 8)7
Wii4all schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:33:
ik zou ook voor de BMW gaan ondanks dat men hierzo met de laatste 2 BMW wat problemen heeft gehad.

waarom geen audi ;)
Omdat het hele bedrijf al in Audi's rijdt. Het lijkt hier wel een Audi-dealer op de parkeerplaats. En ik vind een Audi gewoon een te dure VW, terwijl VW zelf al een te dure Skoda is.

[ Voor 21% gewijzigd door Frank Martin op 28-05-2010 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Sander schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:29:
Matzwart is het nieuwe wit! Oftewel, wit was een modekleur en wordt nu langzaam aan vervangen door matzwart als nieuwe modekleur. Zag zelfs een C30 staan in matzwart :S

Persoonlijk zou ik geen witte en geen zwarte nemen, worden beide erg snel vies en je ziet er alles op. Heb nu ook een zwarte auto en heb daar achteraf spijt van, 3 dagen na de wasstraat ziet hij er al weer vies uit.
Ik heb op schiphol een matzwarte Audi S5 coupé zien staan... :9~
Veel mooier dan wit.
Het zijn echt modekleuren. Over een tijdje is het weer uit en zie je het veel minder.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
DeeJee schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:48:
[...]

Ik heb op schiphol een matzwarte Audi S5 coupé zien staan... :9~
Veel mooier dan wit.
Het zijn echt modekleuren. Over een tijdje is het weer uit en zie je het veel minder.
Haha, die optie staat op de lijst voor 3800e, "Kleur naar klantwens". Mag wat kosten dus om een beetje hip te zijn bij Audi ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:24

vhal

ಠ_ಠ

Voor z'n klasse bevat de BMW nou niet echt een riante kofferbak, de ruimte valt mij echt tegen. Je geeft aan dat je ook kinderen meeneemt. Wellicht iets om mee te laten wegen.

Wit vind ik persoonlijk mooi maar het is wel afhankelijk van het merk auto en model. Een witte Chevrolet Matiz vind ik nou echt passen, een witte Aygo met leuke wielen daarentegen ;)

Als ik echt moet kiezen, dan een witte VW Golf GTI. Een BMW 3-serie vind ik persoonlijk mooier in het blauw (Le Mans) of anders donkergrijs (tegen het zwarte aan).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ondanks dat ik bmw fan ben zou ik voor de golf gti gaan.
De bmw 3 heeft een hele goede dieselmotor (destijds verreweg de beste in z'n soort), maar die loopt nu al een beetje op z'n einde.
De golf is qua uiterlijk een stuk sportiever, en qua motorprestaties ook. Hij zal standaard denk ik ook beter uitgerust zijn (en zoals je al aangaf, bij bmw betaal je daar (zoals bij eigenlijk alle premium merken) de hoofdprijs voor).
En wit of zwart? Op zwart zie je veel, maar op wit nog veel meer. En wit is natuurlijk een complete modekleur. Hoe lang moet je erin rondrijden? Ik denk dat ie in het 3e jaar (omstreeks 2013) een beetje gedateerd gaat aandoen.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Frank Martin schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:48:
[...]
Omdat het hele bedrijf al in Audi's rijdt. Het lijkt hier wel een Audi-dealer op de parkeerplaats. En ik vind een Audi gewoon een te dure VW, terwijl VW zelf al een te dure Skoda is.
Waarom neem je dan een VW ipv een Skoda als je het toch maar als te dure Skoda ziet? :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
Met mijn kilometrage ben ik denk ik na 3 jaar wel klaar met die auto, ik rij 50k per jaar. Overigens durven ze bij BMW nog eens 300 euro te vragen voor de navigatiesoftware. Die zit blijkbaar niet standaard bij het navigatiesysteem inbegrepen. OMG....

Ik begin naar de Golf te neigen, goedkoper en beter uitgerust. United grey is ook wel een mooie kleur voor de Golf:

Afbeeldingslocatie: http://huizen.dds.nl/~rdgf/auto/vwgolftgtigrey.jpg

Afbeeldingslocatie: http://huizen.dds.nl/~rdgf/auto/vwgolftgtigrey2.jpg
dion_b schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:18:
[...]

Waarom neem je dan een VW ipv een Skoda als je het toch maar als te dure Skoda ziet? :z
Tips over andere auto's hoef ik niet, ik mag maar een beperkt aantal merken leasen
En Skoda is één van de merken die ik niet mag leasen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

dion_b schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:18:
[...]

Neem je een RS... rijdt minstens net zo goed ;)

Ik zou de BMW in zwart nemen de Golf in wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:34

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, uh, hij mag er maar één he!

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Golf in het wit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Laatst online: 11:37
Ik zou voor de Golf in het wit gaan. Zeker ook gezien het prijsverschil wat je zojuist meldt. Verder vind ik die velgen er ook erg puik bij passen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-07 12:14
Mijn huidige auto is wit. Sneeuw-wit. Mijn ervaringen en mening over een witte auto:

Een hatchback zoals een golf staat erg mooi in wit. Het is een sportieve kleur en het houd de auto behoorlijk koel na een dag in de zon staan op het parkeerterrein. Tot zover de voordelen.

In de winter is de auto vuil van de pekel en het vuil op de weg, in de zomer is de auto vuil van de vliegjes. Je moet bereid zijn je auto elke week schoon te maken, anders rijd je voor joker vind ik. Daarnaast zitten er veel verontreinigingen in de lucht, waaronder vliegroest van remmende auto's en spoorwegen. Op een witte auto zie je alles, dus je moet accepteren dat hij na het wassen binnen enkele uren weer sporen van vuil vertoond.

Voor veel mensen geen probleem, maar ik houd er van in een net uitziende auto te rijden en zou zelf nooit meer een witte nemen. Zwart is ook niet alles, maar eigenlijk is elke kleur beter netjes te houden dan wit.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249002

Ik zou een witte golf nemen :) Ik vind witte auto's echt geweldig, het is een erg sportieve kleur. Het mooiste blijf ik witte auto's met zwarte velgen vinden. Een paar voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/50m5g.jpg

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/SzD550XtQaI/AAAAAAACXcg/bFEL4siKVpk/s800/Irmscher-2010-Opel-Astra-0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-07 20:09
Het kan trouwens wel zo zijn dat de afweging voor een witte je nog iets duurder komt te staan.
M'n vader is nu bezig voor een insignia, en daar is de witte in de lease per maand 15 euro duurder.
En dat ondanks dat een witte E750,- goedkoper is qua catalogus prijs dan een metallic.

Blijkbaar ziet de lease maatschappij hem dus ook als minder courant.

Mijn mening over je auto's. De zwarte (of grijze) bmw.

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-07 21:24
Vergeet qua uitrusting ook niet het niveau waarmee alles is afgewerkt en dergelijke. Qua specs kan een Dacia over dezelfde uitrusting beschikken als een Audi. Toch is de beleving in beide auto's totaal anders. Dat de Golf qua specs beter uitgerust is dan de 3-serie geloof ik graag, maar ik denk dat de 3-serie in bepaald mate een premium-uitstraling heeft die de Golf mist. Dat is ook een stukje uitrusting wat mij betreft.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

De BMW in het zwart. :)

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Met ^
Ik vind die BMW echt een veel beter uitstraling hebben.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:44

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou voor de Golf GTI gaan, in het wit. De keuze lijkt me niet heel moeilijk, of een vrij standaard BMW, of een dikke GTI.

Psst, "premium" is een echte paarsebroekenterm

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Achterwielaandrijving daarentegen is geen loze term. De BMW zal lekkerder rijden. Maarja, ze zijn ook heel anders. Lekkerder rijden is over het algemeen wat anders dan harder rijden.

Overigens, waarom is een GTi geen probleem bij 50dkm? lijkt me dat het verbruik dan negatief uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

-tom-562 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:47:
Psst, "premium" is een echte paarsebroekenterm
niet qua prijzen (of eigenlijk juist wel wat ze zijn buitensporig hoog) en daar doelde ik een beetje op :P

[ Voor 10% gewijzigd door mr_petit op 28-05-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:39
!null schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:51:
Overigens, waarom is een GTi geen probleem bij 50dkm? lijkt me dat het verbruik dan negatief uitpakt.
Golf 6 GTI rijdt in de praktijk 1 op 11 a 12. Echt zuinig is hij inderdaad niet vergeleken met die BMW.

Wit is wel erg besmettelijk net als zwart (zwart ook qua krasjes en dergelijke na een keer wasstraat). De BMW zou voor mij afvallen vanwege het model, dus ik zou de GTI nemen maar niet in het wit maar in de kleur carbon steel grey metallic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:05

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een 3-serie is mooi met een M-pakket en dikke velgen. In een witte uitvoering met een zwarte diffuser, carbon opzetdingetjes voor de voorspoiler, 19 inch velgen en spoorverbreders kan het best mooi zijn. Een 3-serie met kleine velgen is gewoon geen spannende auto en dan slaat wit als een tang op een varken.

De GTI is daarentegen wel erg gaaf in wit.
Sander schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:29:
Ik zie mat niet snel populair worden. Lakbeschadigingen kunnen niet hersteld worden door te polijsten, het onderdeel zal altijd opnieuw gespoten moeten worden.
deadsy33 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:13:
Voor z'n klasse bevat de BMW nou niet echt een riante kofferbak, de ruimte valt mij echt tegen. Je geeft aan dat je ook kinderen meeneemt. Wellicht iets om mee te laten wegen.
Ik vond het groot zat, maar ik heb er nooit kinderwagens en dergelijke in hoeven te vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 15:26
Frank Martin schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:13:

Waarom deze 2? Simpel, ik heb een actieve rijstijl...
De witte Golf GTI dus.
Een diesel (320d) is wel snel maar lang niet zo dynamisch. En een standaard 3-serie is toch best wel een beetje een jammerlijke auto zonder mooie kleur, juiste opties en fatsoenlijke wielen. Witte 1-serie evt. een mogelijkheid?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou zeer zeker geen witte auto nemen.

je ziet er alles op! Het enige voordeel: in de zomer is hij minder warm.

Kies: groen, blauw of rood. Of grijs - daar zie je bijna niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
Nou, net proefgereden in een Golf GTI. Ik vond hem zo verdacht snel. Toch maar even geinformeerd bij de dealer. 'Oh, ja, deze was gechiptuned, 260 pk. Waren we u vergeten te vertellen.' :')

Okay dan.... Volgens mij mag chiptuning bij ons bedrijf niet, maar ze wilden de chiptuning (ABT, officieel VW) wel op een andere manier op de offerte zetten. 'Trekhaak+dakrails' ofzo. Right... Eens even kijken wat er nu wel en niet mag van de leaseafdeling, want f*cking hell, wat reed dat lekker, die 260 pk'tjes :9~
!null schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:51:
Tja, geen idee waarom het mag, maar het kan gewoon. Enige nadeel is wel dat ik om de 4 dagen bij de pomp sta.

Al die dingen die Femme noemt zijn natuurlijk erg smakelijk, maar helaas niet mogelijk op een 320D Efficient Dynamics. En andere modellen worden me gewoon te duur helaas. Als mijn leasebudget richting de 1300 euro gaat wist ik het wel :9

[ Voor 41% gewijzigd door Frank Martin op 28-05-2010 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Blasterxp schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:07:
Ik zou zeer zeker geen witte auto nemen.

je ziet er alles op! Het enige voordeel: in de zomer is hij minder warm.

Kies: groen, blauw of rood. Of grijs - daar zie je bijna niets op.
Een kleur niet kiezen omdat je er veel op ziet lijkt me een non-argument.
Een wasstraatje pakken om de 1 a 2 weken lijkt me een hele kleine moeite toch? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Overigens valt dat besmettelijke van wit ook wel mee. Ik denk dat 80% van de auto's hier in de UAE wit zijn, en ik vind ze er nooit echt heel smerig uit zien. M'n bedrijfswagen hier is ook wit (Volvo V70), en die heb ik al 4 of 5 weken niet gewassen :P met al dat zand enzo is hij alleen wat stoffig, maar niet smerig (alleen bij de ruiten dan, door het sproeien en ruitenwissen).
Mss in Nederland wat sneller vies in de winter met al die pekel, maarja, dan zijn alle auto's smerig.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Als ik puur moet kiezen uit de twee auto's in de TS, doe mij dan de Golf maar. Dikke uitvoering + opvallende kleur staat leuk.

Als je trouwens niet van schoonmaken houd, ik heb een donkergrijze auto, echt asfalt grijs. Daar zie je na verloop van tijd alleen van dat ie wat minder glimt, maar viezigheid zie je er niet op.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
BMW is gewoon meer klasse. Bij een Golf heb ik te snel neiging om te kijken of het een petje is of niet. Een Golf doet mij gewoon te veel associëren met sjonnievolk. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:05

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Frank Martin schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:51:

Al die dingen die Femme noemt zijn natuurlijk erg smakelijk, maar helaas niet mogelijk op een 320D Efficient Dynamics. En andere modellen worden me gewoon te duur helaas. Als mijn leasebudget richting de 1300 euro gaat wist ik het wel :9
BMW is inderdaad erg duur.

Een kameraad van mij heeft een witte Golf VI GTI en dat is een auto die gewoon helemaal klopt. Om een 3-serie kloppend te krijgen moet je er nog flink wat geld bij leggen. Bij de mijne had voor 15K aan opties en ik had er geen gekke dingen opzitten, alleen Dynamic/High Executive (de opties die er eigenlijk op hadden moeten zitten maar niet standaard waren), leer, Professional audiosysteem, alu interieurlijsten en 19 inch velgen. Geen satnav, bluetooth en fratsen zoals active steering en active cruise control. Ik vond de mijne tot de dag dat ik hem inleverde een erg mooie auto maar dat was te danken aan de velgen, spoorverbreders en de Hartge spoilerlip.
Arsenius schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:36:
BMW is gewoon meer klasse. Bij een Golf heb ik te snel neiging om te kijken of het een petje is of niet. Een Golf doet mij gewoon te veel associëren met sjonnievolk. :/
Sjonnies kopen over het algemeen geen nieuwe Golfjes en gebruikt kopen ze net zo graag BMW's als Volkswagens dus ik snap je argument niet nog afgezien van het feit dat ik het sowieso flauwekul vind. Een auto koop je voor jezelf, niet voor de buurman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Alsof er geen sjonnies in BMW's rijden :')
Zoals hierboven aangegeven, sjonnies kopen geen nieuwe Golf GTI, maar een afgetrapte Golf 2 of 3 GTI, die niet eens snel zijn

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144949

Gaat het puur om uiterlijk en uitstraling? Die united grey golf vind ik wel mooi. Maar dat is allemaal persoonlijk natuurlijk.

Gaat het ook om functionele verschillen?

- Diesel versus benzine, verschillende motorkarakteristiek. Diesel staat een meer luie rijstijl toe, waarbij benzine toch een wat actievere rijstijl vraagt.

- Uitrustig. Vergelijk ook de uitrusting/opties die je in beide gevallen voor je budget kan krijgen.

- Achtertractie versus voortractie. Niet onbelangrijk als je op sneeuwvakantie gaat

- Zitruimte en kofferruimte. Zeker met 2 kleine kinderen is elk beetje extra ruimte welkom. Naar mate ze een paar jaren ouder worden, weegt dat alleen maar zwaarder door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Goddank is het maar associatie die nergens op slaat :)

Ik zou onmiddelijk voor de Golf gaan. Stukken makkelijker in het verkeer qua parkeren. Gisteren ging ik even met mijn A4 sedan in de stad een late night shoarma halen. Top Gear met shoarma is gewoon leuker :P Ik zag een parkeerplek recht voor de deur maar daar ging mijn A4 niet in, met de Golf zou ik er direct in geparkeerd zijn geweest. Met de Tata Nano zelfs nog wat sneller :P

Ik zou eerst en vooral kijken naar praktisch want goed rijden zullen ze beiden doen. Daarnaast zou ik maar zorgen dat de Golf is uitgerust met Cruise Control, met een toerenjager zoals de GTI wil je snel actief te hard gaan aangezien die uitnodigt tot gassen. Iets wat je met de BMW ook doet maar eerder passief.

En de kleur zou ik nimmer in het wit / grijs / zwart nemen. Doe dan gek neem rood of champagne / creme kleur of blauw. Groen is fout :+

[ Voor 23% gewijzigd door Chevy454 op 29-05-2010 09:06 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

BMW heeft een paar prachtige kleuren voor de 3 serie

http://www.bmw.nl/nl/nl/n...edan/2008/visualizer.html

Tasman Metallic
Platinbronze
Montegoblau

Als ik een BMW mocht kiezen ging ik voor 1 van die kleuren!

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 13:29
Wit is inderdaad een mode kleur, ik weet niet of deze inmiddels al weer over is, maar dat ter zijde.

Ik heb een half jaar geleden ook een "nieuwe" auto gekocht, een witte! Ik wist dat toen "de kleur" wit was. Dus deze stond er heel netjes bij, het was ook echt mooi wit (echt wit, netjes in de lak), dus tjah, dat moest hem worden.

Nou is wit toch best een mooie kleur, op veel auto's. Maar er zijn nadelen, welke ik ondervonden heb, maar die ik ook al wist!

- Snel vies, logisch, op wit zie je alles. Maar je ziet dus ook heel goed de aangereden vliegen en overige aan flora & fauna.
- Met een witte, blijf je zitten. ;) Dat zeggen ze. Ik vind kleur ook belangrijk. Ik zal niet snel een donkergroene of donkerblauwe auto kopen, is gewoon niet mooi imho. Ik zou dus best nog een witte willen.

Als ik een nieuwe auto zou kopen, zou ik ook wel even nadenken of dat ik wel een witte wil. Tweedehands wel, maar nieuw is qua prijs dan toch iets te duur, een witte heeft toch meer na als voordelen.
Dus ik zou geen nieuwe witte nemen in jouw geval, maar wellicht zwart of zilver?
Matzwart is "nieuw", ik weet niet of dat een goede lak is, en of deze lang ook mooi blijft, volgens mij is dat nog niet bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De opmerking dat je blijft zitten met een witte komt wegens de kleur wit en type lak die ze gebruikte op de auto's ook het model auto doet er bij wit veel toe.
Als je 10 jaar geleden een witte auto zag rijden was deze vaak smoezig of was het een oud barrel. Tegenwoordig zijn er veel meer tinten wit te vinden voor auto's waardoor het er ook al beter uitziet.
Matzwart zal wel stukken moeilijker te zijn verkopen op een normale auto (lambo's en andere super wagens uitgezonderd).

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
Anoniem: 144949 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 08:53:
Gaat het puur om uiterlijk en uitstraling? Die united grey golf vind ik wel mooi. Maar dat is allemaal persoonlijk natuurlijk.

Gaat het ook om functionele verschillen?

- Diesel versus benzine, verschillende motorkarakteristiek. Diesel staat een meer luie rijstijl toe, waarbij benzine toch een wat actievere rijstijl vraagt.
Kijk, ik rij nu in een Golf V GTI en heb ook vaak genoeg in diesels gereden, dus ik weet wel hoe ze rijden. Zo'n Golf GTI heeft een zeer aangename motorkarakteristiek, dat heb ik ondertussen wel ondervonden. Koppel is lekker vroeg beschikbaar dus lui rijden is geen probleem. Maar je kan hem hoog in de toeren rijden als je dat wil. Heerlijke motor, die 2.0 TFSI.
- Uitrustig. Vergelijk ook de uitrusting/opties die je in beide gevallen voor je budget kan krijgen.
Vergelijkbaar. Op de BMW wil ik als opties in ieder geval de sportstoelen, sportstuur, USB-aansluiting, voor de rest is alles wel zo'n beetje standaard (navi, xenon, ecc). De Golf krijgt een Executive pakket. Die RNS510's uit het High Executive pakket zijn fantastisch, maar bij iedereen die zo'n ding heeft is er wel een keer eentje gejat. De RNS310 is ook goed genoeg. Daarnaast krijgt ie nog een Advance pakketje met xenon en pdc. En uiteraard getint glas achter. Of ik 18 inch velgen doe weet ik nog niet, mijn ervaring is dat ie dan wel erg stuiterig wordt. En ik wil uiteraard die chiptuning, 260 pk. Maarja, ik weet niet wat de leaseafdeling daarvan gaat vinden...
- Achtertractie versus voortractie. Niet onbelangrijk als je op sneeuwvakantie gaat
Ik ben niet zo'n sneeuwfanaticus. Maar rwd is voor mij geen must, die Golf stuurt goed genoeg is mijn ervaring.
- Zitruimte en kofferruimte. Zeker met 2 kleine kinderen is elk beetje extra ruimte welkom. Naar mate ze een paar jaren ouder worden, weegt dat alleen maar zwaarder door.
Dan wordt het definitely de Golf, de BMW is krap, erg krap. En 603 euro voor een neerklapbare achterbank... Come on...

En dat ik met een witte zou blijven zitten: het is een leasebak, dus ik heb dat probleem niet. Er zit ook geen meerprijs op de leaseprijs voor witte auto's bij mijn weten.

Enige nadeel is dat de Golf VI eigenlijk gewoon een gefacelifte Golf V is voor mijn gevoel. En tja, daar rijd ik nu al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Frank Martin schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:03:

[...]

En 603 euro voor een neerklapbare achterbank... Come on...
WTF, 603 euro voor een neerklapbare achterbank? omg.. Zoiets is toch al sinds het stenentijdperk standaard bij elk ander merk? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 09:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

G-PHREAK schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:15:
[...]

WTF, 603 euro voor een neerklapbare achterbank? omg.. Zoiets is toch al sinds het stenentijdperk standaard bij elk ander merk? :D
Och bij bmw betaal je ook nog extra voor een sigarette aansteker.
Ik had echt zo iets van, erm....... dat had mijn opa's oude opel al standaard.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
heuveltje schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:25:
Och bij bmw betaal je ook nog extra voor een sigarette aansteker.
Ik had echt zo iets van, erm....... dat had mijn opa's oude opel al standaard.
Je vergeet dat BMW het imago van duur maar bereikbaar wenst te blijven. Bijvoorbeeld de BMW 1 moest concurreren met de Audi A3 maar de A3 was qua basismodel duurder. Dus wat deed Audi? Sloop de airco eruit en breng zo de basisprijs naar beneden.

Bij BMW doet men precies hetzelfde maar met andere onderdelen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-07 15:52
En deze :P

Afbeeldingslocatie: http://allworldcars.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/09/vw-golf-r-270hp-1.jpg

Maar ff serieus, ik heb een Carbon steel grey GTD en die kleur is er ook voor de GTI, echt aan te raden!

Afbeeldingslocatie: http://i1022.photobucket.com/albums/af346/raymankapeens/IMG_1133s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1022.photobucket.com/albums/af346/raymankapeens/IMG_1140s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1022.photobucket.com/albums/af346/raymankapeens/IMG_1141s.jpg
GTI velgen eronder denken en klaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-07 11:38
Had je dit topic niet beter als volgt kunnen noemen: "Welke kleur auto zou jij kiezen?"

Je vraagt nu gewoon naar een mening van een ander. Het lijkt nu alsof je een auto alleen voor anderen koopt om gezien te worden. Kies gewoon de kleur uit die je zelf mooi vindt, simpel toch? Het lijkt me duidelijk dat je vuil snel ziet op zowel wit als zwart.

[ Voor 10% gewijzigd door flo_ op 30-05-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Chevy454 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 08:58:
[...]

Goddank is het maar associatie die nergens op slaat :)

Ik zou onmiddelijk voor de Golf gaan. Stukken makkelijker in het verkeer qua parkeren. Gisteren ging ik even met mijn A4 sedan in de stad een late night shoarma halen. Top Gear met shoarma is gewoon leuker :P Ik zag een parkeerplek recht voor de deur maar daar ging mijn A4 niet in, met de Golf zou ik er direct in geparkeerd zijn geweest. Met de Tata Nano zelfs nog wat sneller :P

Ik zou eerst en vooral kijken naar praktisch want goed rijden zullen ze beiden doen. Daarnaast zou ik maar zorgen dat de Golf is uitgerust met Cruise Control, met een toerenjager zoals de GTI wil je snel actief te hard gaan aangezien die uitnodigt tot gassen. Iets wat je met de BMW ook doet maar eerder passief.

En de kleur zou ik nimmer in het wit / grijs / zwart nemen. Doe dan gek neem rood of champagne / creme kleur of blauw. Groen is fout :+
Dus even resumerend.

Als je niet kan parkeren neem een golf. :)

eeej chevy :w

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-07 08:04
Ik zou altijd voor een hatchback gaan omdat dit veel praktischer is om spullen in te vervoeren.

Voor mij als racefietser nogal belangrijk ;)

Wit vind ik overigens vreselijk lelijk, maar dat blijft een smaak issue.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:35
Witte auto's <3

In Leeuwarden op een stukje waar ik wel eens langsloop staat een mooie Witte Audi TT 'kwijl icoon'.

Afbeeldingslocatie: http://images22.fotki.com/v811/photos/2/282664/4794237/IbisWhiteCoupe-vi.jpg

Vind wit dan ook wel een stijlvolle kleur voor veel dingen.

[ Voor 12% gewijzigd door ZpAz op 03-06-2010 21:15 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 20:26
Chevy454 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 08:58:
[...]

Je kiest toch geen auto uit omdat die makkelijker parkeert? Ben je een vrouw ofzo :')

Persoonlijk vind ik de 3-serie sedan wat saai en een Golfje met dikke velgen ziet er altijd wel cool uit. Toch is de BMW wel weer meer auto, maar de Golf GTI is gewoon een perfecte lease bak. Lekker aftrappen >:)

[ Voor 15% gewijzigd door YoshiBignose op 03-06-2010 21:20 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Wit O+ Mijn wagen is parelwit, en wanneer de volle zon erop zit lijkt het net een banaan (een soort geel, erg prachtig). In de winter is 'ie echt vies, zeker met sneeuw erop (dat smelt, laat een vieze brij achter). Maar in de zomer is het andersom: ik heb hem nu al een maand niet gewassen en hij lijkt nog steeds netjes. Je moet echt van dichtbij kijken om wat te zien. Bij zwarte valt een grijs laagje stof al direct op. Ohja: krassen zijn kut, verf weg = zwarte plekken en die zie je van ver.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=123734&format=full&ext=.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
YoshiBignose schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 21:19:
Je kiest toch geen auto uit omdat die makkelijker parkeert?
Jawel. Wat heb ik aan een auto welke ik niet kwijt kan in de stad? Met de Tata nano ben ik sneller in de stad als mijn baas met zijn 730. Bij mij moet het praktisch wezen en gemakkelijk parkeren staat heel hoog bij mij, ik haat het zoeken naar een parkeer plaats. Ik kies mijn gereedschap naargelang de klus en zo ook een auto die aan mijn noden voldoet.
Ben je een vrouw ofzo :')
Ik ben professioneel testrijder welke met handgemaakte prototypes rijdt ter waarde van 150 000 euro (de hardware, dat is dan nog zonder het ontwikkelingswerk) en verantwoordelijk voor projecten van 20 miljoen per jaar. Als we toch moeten pochen, ik heb gewerkt aan een wagen prototype waarvan er maar 3 op de wereld zijn. Wat is jouw meerwaarde in de autowereld :? :z

[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 03-06-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Chevy454 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 23:00:
[...]

Jawel. Wat heb ik aan een auto welke ik niet kwijt kan in de stad? Met de Tata nano ben ik sneller in de stad als mijn baas met zijn 730. Bij mij moet het praktisch wezen en gemakkelijk parkeren staat heel hoog bij mij, ik haat het zoeken naar een parkeer plaats. Ik kies mijn gereedschap naargelang de klus en zo ook een auto die aan mijn noden voldoet.
Maar in een Tata nano wil je dan weer geen 50k per jaar rijden ;)
Point taken however; ik zou zelf ook zo voor de Golf gaan.

Wat ik me wel afvraag: met 50k per jaar wil je een goede zit hebben. De Golf GTI heeft volgens mij wat harder zittende racekuipen - daar moet je tegen kunnen en van houden, 50k op een plak zitten. Van de Focus RS weet ik iig zeker dat dat het geval is.

Aangezien TS een stel kids heeft: Doe jezelf een lol en kijk eens wat een Seat Altea XL kost met die zelfde 2.0 TFSI motor. Desnoods bestel je hem in de Cupra uitvoering :P Gewicht is ongeveer even groot, maar een bult meer ruimte en door de hogere instap hoef je niet eens echt te bukken als je je kids in wilt laden op de achterbank :)
Voor een normale Altea zou ik niet gaan; die heb ik zelf 1 in de lease gereden (140pk 2.0 TDI, heerlijke wagen), maar die komt voor jou zeker te weten bagageruimte te kort :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Die Carbon grijze GTD is wel heel erg vet, al moet ik zeggen dat ik geen Golf fan ben. Blijft naar mijn mening toch maar gewoon een Golf ook al hang je het hele optiepakket eraan. Dan zou ik persoonlijk eerder een BMW kiezen in het donker grijs.

Wit vind ik echt een kleur van niets voor een auto. Als je dat graag wilt, moet je maar bij de politie gaan :P Krijg je er ook nog zwaailichten bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-07 23:48

CeesKees

I rest my Kees

En waarom geen Jetta? Meest luxe versie met het 2.0 blok er in?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
Mooi hoor, dat wit!

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwism.com/all_bmw/bmw_2002_turbo_bmw_ag.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 15:32
Sja.. Ik ben een echte BMW man, maar een Golf GTI rijdt ook wel erg lekker en die 320d ED is natuurlijk niet echt sportief...

Over de kleur; dat is smaak. Strak wit of parelmoer kan erg mooi zijn. Maar pianolakzwart is ook errug lekker.. Toch een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Laatst online: 11-07 20:26
[...]

Ja, nu vergelijk je zo'n invalide auto met een 7-serie. Het gaat om een Golf t.o.v. de 3-serie en als je toevallig een parkeerplaats tegenkomt waar de Golf wel in past en de 3-serie (die ongveer 30 cm langer is) niet in past dan mag je van een wonder spreken.
Ik ben professioneel testrijder welke met handgemaakte prototypes rijdt ter waarde van 150 000 euro (de hardware, dat is dan nog zonder het ontwikkelingswerk) en verantwoordelijk voor projecten van 20 miljoen per jaar. Als we toch moeten pochen, ik heb gewerkt aan een wagen prototype waarvan er maar 3 op de wereld zijn. Wat is jouw meerwaarde in de autowereld :? :z
We hoeven helemaal niet te pochen daar begin jij mee, maar dat zegt al genoeg over jezelf. :O

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 15:56

[...]

Los van de hoge opschepwaarde van de gequote alinea ben ik toch nieuwsgierig geworden. Voor welk(e) merk(en) rij je zoal? Als ik je nick zie wil ik wel een gokje wagen maar dat kan uiteraard ook een andere reden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Laatst online: 09:54

Zewatanejo

Fine Thanks!

/me Met 'n witte blijf je zitten......

Maar goed het is een leasebak dus dat geldt voor de TS niet. Overigens vind ik witte auto's echt oerlelijk, ongeacht welk merk of model. Het is natuurlijk mijn persoonlijke smaak, dus niet als kritiek bedoeld richting TS.

Wat ik wel mooie kleuren vind zijn zwart, grijs, antraciet en soms blauw. (beetje saai, dat besef ik me wel)

Overigens van de twee auto's in de TS vind ik de golf in et wit dan nog het mooiste.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 23:18:
Maar in een Tata nano wil je dan weer geen 50k per jaar rijden ;)
50kcm zou nog wel gaan _o- De Nano is echt geinig en een reus van 2m past er gemakkelijk in maar comfortabel, je kan niet alles hebben in dat ding. Maar degelijk, gemakkelijk en manoeuvreerbaar is die zeker. Hij straalt natuurlijk geen klasse uit maar dat maakt mij ook niets uit, ik hoef geen materialistisch verlengstuk. Voor een snelle boodschap in de stad is dat toch wel ideaal maar ik neem dan mijn projectwagen (met de nodige voor/nadelen) om real life testen te doen.
EQJim schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 12:29:
Los van de hoge opschepwaarde van de gequote alinea ben ik toch nieuwsgierig geworden. Voor welk(e) merk(en) rij je zoal? Als ik je nick zie wil ik wel een gokje wagen maar dat kan uiteraard ook een andere reden hebben.
Het is niet GM als je het wilt weten. Ik werk aan de voertuigen welke me voorgeschoteld worden en het merk, is dat belangrijk? Waar mij het omgaat is met wie ik moet samenwerken en welke targets er gehaald moeten worden. De constructeur die erachter schuilt maakt geen reet uit: of het nu een BMW, een FIAT, een BYD of een ander vaag ander merk is maakt niets uit. Het gaat om de partners waar je mee moet werken en dat is veel belangrijker (Lucas, Bosch, Continental, Delphi, Siemens, Jatco, LuK, SKF,...) dan het merk. Want in deze wereld kent iedereen elkaar en zijn constructeurs enkel precies wat de naam zegt:bouwers van componenten.

Ik heb zelf nog nooit met een Zonda of een Ferrari gereden, dat zegt me ook weinig. Het werken voor Ferrari zegt me eigenlijk ook niets, zijn genoeg idioten die dat voor een appel en een ei doen. Een project voor een grote constructeur is vele malen leuker dan die exoten.
joopv schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 21:30:
Klant. De belangrijkste persoon die er is.
Een koper van het product is iemand die zich in de visie van de keurmeester en de sales afdeling kan vinden. Maar hij is absoluut niet de klant voor mij. De belangrijkste persoon voor mij is diegene die zijn handtekening op de productie vrijgave. Die belichaamt de doelgroep van de sales afdeling.

De doelgroep is het belangrijkste. En daar vallen sommigen gewoon buiten en personen als een YoshiBignose zijn gewoon niet interessant. Dat is slechts 1 persoon uit een paar miljard. Dat is juist het allermooiste in de (auto)wereld: je hoeft namelijk niet iedereen tevreden te houden.

Ik ken iemand die aan een heel bekende exotische sportwagen heeft gewerkt en nu zit hij aan een project van een compacte stadswagen. Heel ander soort doelgroep maar het werk blijft hetzelfde voor hem: luisteren naar de sales afdeling, naar de project ingenieur en de testrijders.

Ik vind het persoonlijk leuker om te weten dat er straks 250 000 mensen in de wagen gaan rijden waar ik aan heb gewerkt dan die andere 20 exotische wagens.

Ik heb nu een witte auto mee maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen: wat een ongelofelijke schijtkleur zeg. Letterlijk... Het grootste voordeel is dat je duivenstront niet ziet liggen. Maar wit en zwart zijn gewoon vuilmagneten.

[ Voor 46% gewijzigd door Chevy454 op 04-06-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
[...]. Wat is jouw meerwaarde in de autowereld :? :z
Klant. De belangrijkste persoon die er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-07 15:56
Chevy454 schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 21:24:
[...]

Het is niet GM als je het wilt weten. Ik werk aan de voertuigen welke me voorgeschoteld worden en het merk, is dat belangrijk?
Belangrijk? Neen. Interessant? Ja. Het blijft een vervoersforum dus het lijkt me logisch dat het interessant is om daar over te praten. Daarnaast: ik weet uit eigen ervaring dat het interessanter kan zijn om voor grote klinkende 'namen' te werken dan voor wat obscure (maar ondertussen veel belangrijkere/machtigere) partijen, zelfs als de opdrachten net wat minder interessant zijn. Als jij dat niet hebt: fair enough.
[...] Want in deze wereld kent iedereen elkaar en zijn constructeurs enkel precies wat de naam zegt:bouwers van componenten.
Zonder te willen muggenziften: constructeurs zijn toch juist de partijen die de componenten niet bouwen maar verschillende componenten combineren tot een finaal product (assemblage)?
Ik vind het persoonlijk leuker om te weten dat er straks 250 000 mensen in de wagen gaan rijden waar ik aan heb gewerkt dan die andere 20 exotische wagens.
Kan ik me goed voorstellen - meer eer naar werk - al blijft een TVR mijns inziens spannender dan een VW Golf.

In ieder geval leuk dat er mensen zoals jij actief zijn op dit forum, het blijft interessant om visies te horen vanaf 'de andere kant' van het proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Het komt m.i. ook niet veel spannender dan een TVR :D
(doet u mij maar een Cerbera V8, 400+ pk, 1100 kilo en geen stabiliteitsysteempjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
De discussie loopt nog steeds zie ik, mooi zo :P Inmiddels is de offerte binnen voor een VW Golf GTI 5 deurs, Executive pakket, getint glas achter, neerklapbare trekhaak (jawel...) en nog wat andere frutsels zoals opbergpakket, licht/zichpakket (????) etc. In de kleur Candywit uiteraard :9 Ik denk toch dat die het gaat worden, die BMW wordt me gewoon te duur. En 50k in GTI-zetels: heerlijk, in m'n huidige GTI zitten ze fantastisch

Overigens is er een derde alternatief opgedoken: een Citroën C5 Tourer. Ik weet het, volstreks niet te vergelijken met een GTI maar.... die is extreem goedkoop als actiemodel en dat geeft meer mogelijkheden voor een leuk fun-autootje d'r bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Als je dan voor die fun-auto erbij voor een ECHTE sportieve wagen gaat kijken, en niet dat die opgevoerde burgerlijke karretjes, dan zeg ik doen. Maar misschien is het sportieve niet persee je doel als je het over fun hebt, misschien valt er bij jou ook een cabrio onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:43

BeaM-R

Powerrrrr

Ik snap eerlijk gezegd dit hele vergelijk niet. Zijn 2 totaal verschillende auto's. diesel vs benzine.
Daarnaast vind ik het ook vreemd dat je niet gebonden bent aan diesel of benzine.

Maar als je 50k per jaar rijd lijkt me de BMW de beste keus. Zo'n GTI'tje begint ook snel te vervelen en neem aan dat je veel snelweg rijdt dan rijdt die diesel veel relaxter en de BMW ook comfortabeler

[ Voor 35% gewijzigd door BeaM-R op 06-06-2010 22:20 ]

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Frank Martin schreef op zondag 06 juni 2010 @ 19:56:

Overigens is er een derde alternatief opgedoken: een Citroën C5 Tourer. Ik weet het, volstreks niet te vergelijken met een GTI maar.... die is extreem goedkoop als actiemodel en dat geeft meer mogelijkheden voor een leuk fun-autootje d'r bij :P
Ben je nu serieus?!?
Niet dat ik iets tegen de C5 heb (ik rij zelf in 1tje, welliswaar een ouder model), maar die is toch absoluut niet te vergelijken met een GTI (of zelfs een 320).
Wat voor fun autotje neem je er dan bij, en is dat dan prive of lease?
Als je een c5 overweegt, kan je nog beter een instap golf overwegen. Net zo groot als de gti, net zo snel als de c5 (maakt niet uit welke motor, ze zijn allemaal traag), en veel goedkoper.
Het enige wat ik kan bedenken voor de C5 tourer is als je je fun autotje binnen wilt zetten... achter in de tourer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145259

Wat ik heel opmerklijk vind in dit soort discussies is dat er nooit wordt gesproken over het imago, visie en presence van het bedrijf. Staat daar niemand dan ooit bij stil? dit is uiteindelijk een bedrijfswagen die in hoofdzaak dient voor te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

of om te forenzen en dan maakt het voor het bedrijf geen drol uit waarin je rijdt en wat voor imago je daarmee uitstraalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-07 22:10

painkill

Pain(k)(ill)

Haal gewoon de witte Golf GTI :)
Iedereen heeft al een zwarte bak, en ik vind wit op een golf gti erg mooi staan!

En aangezien het een leasebak is raak je hem altijd weer kwijt, dus daar hoef je ook niet over na te denken.
Ik zou gewoon eens een keer naar een dealer gaan, en gewoon gaan kijken in het echt.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 00:26

Gnermo

All about that bass!

[...]
ik heb gewerkt aan een wagen prototype waarvan er maar 3 op de wereld zijn.
Zeg dan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
Anoniem: 145259 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 21:03:
Wat ik heel opmerklijk vind in dit soort discussies is dat er nooit wordt gesproken over het imago, visie en presence van het bedrijf. Staat daar niemand dan ooit bij stil? dit is uiteindelijk een bedrijfswagen die in hoofdzaak dient voor te werken.
Ehm, wat maakt dat uit? Mijn werkgever heeft een lijst met merken waar we uit kunnen kiezen en daarbinnen mag je alles leasen wat in de database staat. Het maakt mijn werkgever -in een wat behoudende sector- niet uit wat je least, net alsof de klant op staat te letten waarin je aan komt rijden. Zolang je als junior maar niet in een BMW 5 serie rijdt is er veel mogelijk :P En binnen het bedrijf heb ik toch al een soort van tegendraads imago O-)

En natuurlijk weet ik dat die C5 niet vergelijkbaar is met een Golf GTI, maar ik rijd nu al in een Golf V GTI en die Golf VI GTI, tja, dan rijd je toch 2 x achter elkaar in dezelfde auto. Heb vroeger 2 jaar in een C4 gereden en dat reed eigenlijk best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Laatst online: 09-07 10:57
Doe dan ook even een plaatje van de C5, vergeleken met een C5 is zo'n golf een gedrocht kwa uiterlijk,
daar is geen twijfel over mogelijk. De C5 zal alleen geen 260 pk hebben :P
Afbeeldingslocatie: http://www.e-transport.ro/_files/newscustom/Citroen%20C5%20Tourer%20LATERAL.jpg
Maar hij is er ook met 3.0 HDI, 240 pk & 450 Nm :9
Zal wel iets te duur zijn in de lease, maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als ik alleen naar de kleur kijk kan ik zeggen dat ik liever een witte dan een zwarte auto heb. (spreek uit ervaring heb beide)

Op zwart zie je elke beschadiging veel eerder.
Auto niet goed gewassen en je ziet het op zwart meteen, op zwart zie je ook veel eerder krasjes en vegen.

Wit word wel vies maar in verhouding tot zwart zie je veel minder.

Ik heb zelf een witte integra type R en een zwarte civic hatchback.
zwart hoe mooi het soms ook kan zijn kies ik iig niet meer in de toekomst.

[ Voor 3% gewijzigd door PBloem op 12-06-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-03 17:12

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Wat is het uiteindelijk geworden dan? Ik ben momenteel ook een auto aan het uitzoeken en overweeg ook de 320 EDE. Gezien je opmerkingen heb ik zelfs het vermoeden dat we bij dezelfde werkgever werken :-)

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin

Frank Martin

Vervoert alles

Topicstarter
Uiligheid schreef op zondag 05 december 2010 @ 11:59:
Wat is het uiteindelijk geworden dan? Ik ben momenteel ook een auto aan het uitzoeken en overweeg ook de 320 EDE. Gezien je opmerkingen heb ik zelfs het vermoeden dat we bij dezelfde werkgever werken :-)
Het is toch een C5 Tourer geworden. Een zwarte. Volgend jaar kopen we een leuk autootje voor d'r bij. Overigens hebben wij niet dezelfde werkgever. Ander Big 4 kantoor ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Frank Martin op 05-12-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Heb je in ieder geval genoeg ruimte om die 2 kids te vervoeren.
En je kan er nog een heel familie Von Trapp bijfokken ;)

Wel een rare wending in je keuzetraject :)

[ Voor 15% gewijzigd door mr_petit op 05-12-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:16

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Klein schopje ;) Ik ben benieuwd waarom de TS uiteindelijk heeft gekozen voor zwart.

Ik zit namelijk ook met het kleurendilemma... en vind 'm best mooi in het wit, maar je komt toch overal het 'je ziet er alles op' argument tegen. Ook dat het een modegril is (die al verrassend lang aanhoudt) blijft voorbij komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.carmagazine.co.uk/upload/22436/images/9RenaultMeganeHatchGTLine.jpg

Normaliter zou ik voor een zakelijke grijs gaan, maar dan vallen bij bovenstaande alle grijze accenten weg en wordt het effect van de grijze velgen (donkerder dan op deze foto) wel heel minimaal. Vandaar dat wit nu als optie voorbij komt.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Kaastosti schreef op zondag 09 januari 2011 @ 15:48:
Klein schopje ;) Ik ben benieuwd waarom de TS uiteindelijk heeft gekozen voor zwart.

Ik zit namelijk ook met het kleurendilemma... en vind 'm best mooi in het wit, maar je komt toch overal het 'je ziet er alles op' argument tegen. Ook dat het een modegril is (die al verrassend lang aanhoudt) blijft voorbij komen.

[afbeelding]

Normaliter zou ik voor een zakelijke grijs gaan, maar dan vallen bij bovenstaande alle grijze accenten weg en wordt het effect van de grijze velgen (donkerder dan op deze foto) wel heel minimaal. Vandaar dat wit nu als optie voorbij komt.
Zwart is net als wit ook een kleur waar je alles op ziet, dus dat is niet echt een argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Hij heeft in allebei een proefrit gemaakt en daarna uiteraard voor de BMW gekozen... toch.. ja toch??? :p

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Pagina: 1