Toon posts:

Acer Aspire 5684 Videokaart problemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

een tijdje geleden probeerde ik mijn laptop te starten, maar helaas krijg ik geen normaal beeld meer te zien. Het is namelijk dat het beeld helemaal wit blijft, en er langzaam verticale lijnen van alle kleuren van de regenboog door heen komen. Na enkele reboots bleef het probleem nog steeds bestaan, dus ik dacht gelijk aan een defect beeldscherm, met als oplossing dat ik een extern beeldscherm aansluit om dit te testen, enkel lost dit het probleem niet op.

De volgende situaties kunnen zich in willekeurige volgorde voordoen bij het opstarten:
1. Het witte scherm met de gekleurde lijnen.
2. ik zie windows (bijna, startup repair) opstarten, enkel zitten er allemaal geblokte groene lijnen door het beeld (soort van Matrix-stijl). Tevens is de resolutie minimaal rond de 640x480 (gokje).
3. Windows start normaal op, normale resolutie, enkel wel met het geblokte groene scherm, en daarna een zwart scherm.

De laptop is kwestie is een Acer Aspire 5684WLMIB ongeveer 3 jaar oud, en Windows 7 draaiende.

Is dit een doorgebrande videokaart oid? Wie weet hier meer raad voor? Wie kan me helpen? :|

Alvast ontzettend bedankt!
Robbert

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-02 19:50
Even voor de duidelijkheid:
5684 of 5864?

Verwijderd

jip videokaart is dood
kijk even of het een losse vga kaart is
zo ja kan je deze vervangen
op ebay kan je een anderen kopen

Verwijderd

Topicstarter
Zandpad schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 04:10:
Even voor de duidelijkheid:
5684 of 5864?
Thanks, aangepast! :)
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 05:47:
jip videokaart is dood
kijk even of het een losse vga kaart is
zo ja kan je deze vervangen
op ebay kan je een anderen kopen
Ik heb net m'n hele laptop tot op de laatste schroef uit elkaar gehaald, en m'n 7600 Go zit dus vast op het moederbord, is hier dan compleet niets meer aan te redden? ;w

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 02:08:
[...]

Thanks, aangepast! :)

[...]

Ik heb net m'n hele laptop tot op de laatste schroef uit elkaar gehaald, en m'n 7600 Go zit dus vast op het moederbord, is hier dan compleet niets meer aan te redden? ;w
natuurlijk wel

complete moederbord in de oven . (hete lucht oven niet de magnatron)
Alles wat plastic is er af halen en dan bidde .
Kapot is het dus het maakt niet zo veel meer uit.

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-02 19:50

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 00:44
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 20:53:
[...]

natuurlijk wel

complete moederbord in de oven . (hete lucht oven niet de magnatron)
Alles wat plastic is er af halen en dan bidde .
Kapot is het dus het maakt niet zo veel meer uit.
Niet doen, de kans dat je je complete moederbord sloopt is te groot. Laat hem reflowen door iemand of koop zelf apparatuur. Ik heb hier ervaring mee, ik kan het ook voor je doen met eigen spullen.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 18:38

Nemesizz

Untouchable

Leolinedance schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:57:
[...]

Niet doen, de kans dat je je complete moederbord sloopt is te groot. Laat hem reflowen door iemand of koop zelf apparatuur. Ik heb hier ervaring mee, ik kan het ook voor je doen met eigen spullen.
Zelf al meerdere malen een compleet (Acer) laptop moederbord in de oven gehad, niks geen problemen mee.
Die andere onderdelen kunnen ook heus wel tegen zulke temperaturen (wel batterij even loshalen, die vind een oven niet leuk).

Ding "kapot" > geen garantie > gewoon de oven in :P

• Leolinedance
Nemesizz schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:15:
[...]

Zelf al meerdere malen een compleet (Acer) laptop moederbord in de oven gehad, niks geen problemen mee.
Die andere onderdelen kunnen ook heus wel tegen zulke temperaturen (wel batterij even loshalen, die vind een oven niet leuk).

Ding "kapot" > geen garantie > gewoon de oven in :P
Tsja, kun je proberen maar dit is zeker niet de juiste manier. Je hebt waarschijnlijk geluk gehad. De kans op het verpesten van je moederbord is groot, dit kun je op internet lezen en ik spreek ook uit ervaring ;)
Reflowen dmv. hetelucht soldeerbout is al een stuk beter en zeker minder gevaarlijk, maar het beste is reballen. Hier is echter weer wat geavanceerdere apparatuur voor nodig.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Ik weet niet waar je woont, maar ik heb hier hetelucht (Aoyue 968) en heb deze al een aantal malen gerepareerd, je mag 'm langsbrengen ;) DM me even voor details.

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Leolinedance schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 11:20:
[...]

Tsja, kun je proberen maar dit is zeker niet de juiste manier. Je hebt waarschijnlijk geluk gehad. De kans op het verpesten van je moederbord is groot, dit kun je op internet lezen en ik spreek ook uit ervaring ;)
Reflowen dmv. hetelucht soldeerbout is al een stuk beter en zeker minder gevaarlijk, maar het beste is reballen. Hier is echter weer wat geavanceerdere apparatuur voor nodig.
En, meestal werkt het maar een paar maanden, en dan issie volledig defect, echt heel tijdelijk dus. :|

• Leolinedance
natasdiamon schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:17:
[...]

En, meestal werkt het maar een paar maanden, en dan issie volledig defect, echt heel tijdelijk dus. :|
Dat hoeft helemaal niet. Ik heb tot op heden geen berichten gehad dat er weer fouten opgetreden zijn, en ik heb er toch ook al verschillende gefixt. Ik gebruik overigens ook een Aoyue 968, prima apparaat. Mocht je iemand zoeken in de regio Arnhem / Achterhoek kun je dus bij mij terecht.

[ Voor 5% gewijzigd door Leolinedance op 06-06-2010 22:01 ]

Pagina: 1