Toon posts:

Nvidia problemen sinds aanschaf SSD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet.

Hierbij mijn systeem:
  • Voeding: 850W van Tagan
  • Moederbord: MSI P7N 750i (Nforce chip)
  • Processor: Intel E8400
  • Geheugen: 2X2GB OCZ DDR2-800
  • Grafische kaarten :2x8800GTS 512 G92 (=hetzelfde als de GTS250 vandaag)
  • Harddisks: 1TB en 750GB WD Caviar Black
  • SSD: Kingston 64GB V-serie
Schoon systeem, voldoende gekoeld, voeding ook prima in orde. Het ligt niet aan de standaard dingen die dit meestal veroorzaken. Hiervoor draaide alles inmiddels meer dan 2 jaar prima. Niets aan het handje, nooit driver problemen. Sinds ik de SSD heb, gaat het af en toe flink fout (OS staat uiteraard op de SSD).

Sinds ik de SSD heb, worden na het opstarten mijn Nvidia drivers steeds niet herkend (device driver error code 39 of 52. Niet digitaal ondertekend of beschadigd). Als ik dan bij apparaatbeheer opnieuw de drivers installeer en reboot, doen ze het weer wel. Ik had het probleem met 197.13, 197.42 en de drivers van Microsoft die via Windows Update naar binnen worden slurpt. Dit probleem heb ik vooral als ik SLI aan heb staan (SLI werkt voor de rest prima). Soms krijg ik ook uit het niets BSOD's. Deze zelfde drivers gaven me overigens geen problemen toen Windows nog op de 750GB HDD stond.

Ik heb de SSD op de 2e SATA controller aangesloten op het moederbord. Dit is een aparte chipset, de Jmicron JMB26X. Waarom niet gewoon de Nvidia Nforce chipset vraagt u? Welnu, deze ondersteunt geen ACHI, wat nodig is om het TRIM command te laten werken op de SSD. Ik weet niet of dit er mee te maken kan hebben.

Ik ben vrij handig en problemen kan ik doorgaans makkelijk vinden en oplossen. Maar hierbij sta ik echt voor een raadsel.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand kan mij helpen?