Beste tweakers,
Toch even de vraag hier met betrekking tot mijn temps van de cpu.
Dit keer niet iets met te hoge temps, maar misschien ''goede'' lage temps.
Wil toch even graag jullie mening hierover.
Ben laatst namelijk over gestapt op een Corsair H50 waterkoelings set voor me cpu.
Bijbehorende CPU is de amd Phenom 2 955 BE nu nog op stock settings/speeds.
Het geheel gemonteerd met push pull montage, als intace, dus ''koude'' luch naar binnen.
Alles verliep flot en binnen no time zat die goed en zoals het hoort op zijn plek.
Pc weer mee naar zolder en aansluiten die hap.
Nu , kleine week later valt me toch 1 (iets goeds) ding op.
Temps zijn goed laag.
Zal even een opsomming geven van de realtime temps nu.
Kast/ mobo temp sensor 1: 28
Kast / mobo temp sensor 2: 32
Idle cpu temp : min 23 max 25 (op alles cores gelijke temperaturen)
Maxed out cpu: min 42 max 46
Deze temps uitgemeten met 2 programma's, te noemen HW monitor en Speedfan en beide geven nagenoeg dezelfde temps aan. (klein verschil van max 1 a 2 graden)
Mijn vraag is nu, zijn dit/kunnen dit correcte meetingen zijn of staar ik mijn nu blind op alleen die 2 programmatje's en bijbehorende temps.
Was wel mijn uiteindelijke doel om een goede koele pc te krijgen om is mee te gaan OC'en .
Kan ik nu concluderen dat ik goed uitgangstemeraturen heb om te beginnen met OC'en of zijn er zoals jullie weten nog betrouwbare proggies voor het uitlezen van temps.
Graag jullie mening hierover.
Greets Gumbal
Toch even de vraag hier met betrekking tot mijn temps van de cpu.
Dit keer niet iets met te hoge temps, maar misschien ''goede'' lage temps.
Wil toch even graag jullie mening hierover.
Ben laatst namelijk over gestapt op een Corsair H50 waterkoelings set voor me cpu.
Bijbehorende CPU is de amd Phenom 2 955 BE nu nog op stock settings/speeds.
Het geheel gemonteerd met push pull montage, als intace, dus ''koude'' luch naar binnen.
Alles verliep flot en binnen no time zat die goed en zoals het hoort op zijn plek.
Pc weer mee naar zolder en aansluiten die hap.
Nu , kleine week later valt me toch 1 (iets goeds) ding op.
Temps zijn goed laag.
Zal even een opsomming geven van de realtime temps nu.
Kast/ mobo temp sensor 1: 28
Kast / mobo temp sensor 2: 32
Idle cpu temp : min 23 max 25 (op alles cores gelijke temperaturen)
Maxed out cpu: min 42 max 46
Deze temps uitgemeten met 2 programma's, te noemen HW monitor en Speedfan en beide geven nagenoeg dezelfde temps aan. (klein verschil van max 1 a 2 graden)
Mijn vraag is nu, zijn dit/kunnen dit correcte meetingen zijn of staar ik mijn nu blind op alleen die 2 programmatje's en bijbehorende temps.
Was wel mijn uiteindelijke doel om een goede koele pc te krijgen om is mee te gaan OC'en .
Kan ik nu concluderen dat ik goed uitgangstemeraturen heb om te beginnen met OC'en of zijn er zoals jullie weten nog betrouwbare proggies voor het uitlezen van temps.
Graag jullie mening hierover.
Greets Gumbal
win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████