[Reactie nieuwspost] Racisme

Pagina: 1
Acties:
  • 533 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanwijk
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-08 00:26
In een reactie op RET doet proef met gezichtsherkennende camera's in tram postte madmaxnl het volgende:
Ik hoop niet dat het werkt zoals de HP manier van gezicht herkennen want dan zul je maar weinig mensen die je moet herken met het systeem herkennen.
Die Youtube clip gaat erover dat HP gezichtherkenning alleen blanke gezichten herkent; "dan zul je maar weinig mensen die je moet herken met het systeem herkennen" is dus lang niet zo onschuldig als het misschien lijkt.

Ik weet niet of dit ernstig genoeg is voor SeM; mocht het ergens anders thuishoren zou iemand me dan kunnen zeggen waar precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik heb hem maar alvast op -1, ongewenst, gezet en ik denk dat dat wel voldoende is. Al is eventueel een edit ook mogelijk.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik ben het eens dat deze reactie zeker een -1 zou moeten krijgen vanwege verkapte beschuldiging/racisme, maar twijfel of het ernstig genoeg is voor andere acties. Het probleem is dat als je naar de cijfers kijkt van incidenten er wel een kern van waarheid in kan zitten, dus is misschien niet op een dergelijke manier bedoeld. Zonder beargumentatie is het imho in dit geval zeker niet hoger dan een -1, maar dat lijkt me genoeg in dit geval.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het is te verkapt om er meer mee te doen dan een -1, dus ik ben het eens met Kixtart. Wel vind ik het niets meer dan een reactie voor het afvalputje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nu enige die hier niets racistisch in ziet :? Het is maar net hoe je het een en ander interpreteert, maar volgens mij schieten jullie een beetje door 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tja racisme. Vraag het eens aan een paar buschauffeurs. Het is niet heel tactvol, maar de reactie heeft wel een punt.

Het is trouwens maar hoe je het leest. Je kan het ook lezen als racisme tegen blanken (youtube filmpje niet gezien, maar als ik uitga van de TS)

[ Voor 38% gewijzigd door Marzman op 28-05-2010 12:32 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De praktijk hoeft niet perse racisme te zijn. En ik bedoel daarmee niet de percentages criminaliteit maar gewoon de hitkansen van een systeem. De motivatie van de youtube-film maakt het IMO niet perse racisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:26:
Ben ik nu enige die hier niets racistisch in ziet :? Het is maar net hoe je het een en ander interpreteert, maar volgens mij schieten jullie een beetje door 8)7
Ik lees het simpel:
criminaliteit komt voor onder/door elke bevolkingsgroep, als het systeem van HP enkel 'blanke' mensen kan herkenning, kan je dus een deel van de criminelen niet herkennen en dat is een kwalijke zaak.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zou je dit in vredesnaam als 'racistisch' zien? Zijn stelling gaat namelijk ook op als het systeem alleen maar donkere mensen zou herkennen.

Dit topic is dus gewoon zeuren om het zeuren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is hier racistisch aan?
A)Het herkent alleen blanke gezichten?
B)De verwijzing dat biculturelen ook herkent moeten worden?

Ik ga niet met percentages komen over de hoeveelheid incidenten met welke kleur/groep of wat dan ook wat we hier in Rotterdam hebben.
Dit is een duidelijk gevalletje: persoonlijke opvatting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Zo te zien zijn we het allemaal met elkaar eens en is de keuze al gemaakt dat er geen actie ondernomen hoeft te worden. Dit kan gewoon door middel van normale moderatie opgelost worden en is aan de lezen om te kijken welke beoordeling hij/zij geeft.

Toch bedankt voor het melden :)

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.