geen VoIP/SIP in Fritz!Box door setting provider.....

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ik heb een ADSL abo inclusief pinnen over ADSL. Hiertoe heb ik een Fritz!box 5124 van de provider ontvangen, deze is door hen dusdanig ingesteld dat er ook mee gepind kan worden.

Er zijn providers waar verder niets speciaals ingesteld hoeft te worden om te kunnen pinnen over ADSL, deze provider heeft (mijn inziens) een beetje kromme methode/omweg gekozen.

Bij hun moet er ahw een extra SIP instelling gemaakt worden om pinnen mogelijk te maken.
in de Fritzbox dien je hiervoor bij Internet Telephony, bij het tabblad Advanced Settings, kiezen voor: "Use additional connection for Internet telephony via DSL (PVC)" (Er dient een aparte PVC voor pinnen (en evt. hun SIP telefonie) aangemaakt te worden (fyi: het is een gewone bbned lijn: RFC1483, VPI/VCI: 0/35, bij die advanced/additional (pin/sip) settings is het: PPPoA/VC-Mux, VPI/VCI: 0/37)

Dit betekent echter dat ik niet een andere SIP account kan instellen, want hij kan maar 1 extra PVC aan en deze heb ik dus nodig om te kunnen pinnen. Het is dus óf kunnen pinnen óf via andere/derde SIP providers kunnen telefoneren, sucks! :(

Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen? Dus dat ik toch gewoon kan pinnen maar ook nog andere SIP providers/accounts kan toevoegen/gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Sip maakt gewoon gebruik van je normale verbinding. Ik ken geen adsl provider die VOIP levert over een apart vci.

Solcon is een vd providers die een apart VC gebruikt voor pin. Dit is een gescheiden netwerk (waarop je ook het macadres van je pin moet doorgeven aan Solcon). Andere providers leveren gewoon pin over hun eigen IP range, waardoor je geen aparte VCs nodig hebt.

Maar dat staat los van je voip. Afaik kun je gewoon het gebruiken en configuren, die aparte VC is OPTIONEEL. (maar dus niet in NL gebruikt voor voip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Nee, ik kan geen ander Voip/SIP gegevns/account gebruiken (dat zeg ik toch?).
Het klopt ook wel, want door die additionele settings is er een andere 'verbinding' (oa. VPI/VCI: 0/37), Deze settings heb ik per se nodig om te kunnen pinnen; als ik deze settings uit klik, werkt de pin niet meer. Als de settings aanstaan werkt m'n pin, maar kunnen de SIP account niet registreren).
Dus het is óf pinnen óf voipen, maar niet tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
kaajee schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:25:
Nee, ik kan geen ander Voip/SIP gegevns/account gebruiken (dat zeg ik toch?).
Het klopt ook wel, want door die additionele settings is er een andere 'verbinding' (oa. VPI/VCI: 0/37), Deze settings heb ik per se nodig om te kunnen pinnen; als ik deze settings uit klik, werkt de pin niet meer. Als de settings aanstaan werkt m'n pin, maar kunnen de SIP account niet registreren).
Dus het is óf pinnen óf voipen, maar niet tegelijk.
ok? dus die optie MOET actief zijn voor de vci tbv pin, maar daardoor gaat je sip dus ook daarlangs (wat je dus niet wilt). Lekker dan, er zou dus eigenlijk gewoon de keuze moeten zijn om sip te binden aan een specifiek vci, zodat je dus je sip ook via je 1e verbinding kunt gooien.

Dan zijn er 2 opties: Een losse ata of een andere modem. Ik weet dat SMC ook modems heeft die multiple vci ondersteunen (Die levert Solcon namelijk) en hun gebruiken ook voip, dus ik denk dat die het wel kunnen (daar kun je gewoon 1 lan assignen aan het aparte VCI)
Ik meen dat Zyxels het ook kunnen maar die heb ik zelf nooit in de praktijk gebruikt.

edit: zo'n SMC kost je ongeveer 25 eur @ marktplaats. Dat is dus het proberen waard. Ik gok (90% zeker) dat het daarmee wel kan. Je hebt alleen dan maar 2 analoge uitgangen, terwijl je fritzbox vermoedelijk ook een S0 (ISDN) bus heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 27-05-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ja dat zijn opties natuurlijk, maar dan heb je een 'geavanceerde' ATA (Frtitz!) en dan moet je nog gaan lopen klooien. Met andere ATA's of idd een heel ander modem (als dat al gaat werken met m'n provider).
Bovendien heb ik 4 filialen, en moet ik dus 4 modems vervangen en wil ik idd graag ook de ISDN mogelijkheden van het modem gebruiken.......
Tja.....iemand die wellicht nog een andere suggestie heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ok blijkbaar geen andere suggesties.....

Iets anders dan: is dit een geldige reden om mijn abo/contract op te zeggen? Ik heb een modem gekocht bij de provider, dit is mijn eigendom. Ik kan echter niet met het modem doen wat ik er van mag verwachten (en wat tot de std. mogelijkheden van het modem behoort). Een ander modem wordt niet ge-support door hun en dus krijg ik het pinnen niet voor elkaar. Ik krijg bijv. niet eens inlog gegevens voor deze (pin) account.
(het gaat om een zakelijk contract; per jaar verlengt, 3 mnd. opzeg termijn :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
kaajee schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:25:
Ok blijkbaar geen andere suggesties.....

Iets anders dan: is dit een geldige reden om mijn abo/contract op te zeggen? Ik heb een modem gekocht bij de provider, dit is mijn eigendom. Ik kan echter niet met het modem doen wat ik er van mag verwachten (en wat tot de std. mogelijkheden van het modem behoort). Een ander modem wordt niet ge-support door hun en dus krijg ik het pinnen niet voor elkaar. Ik krijg bijv. niet eens inlog gegevens voor deze (pin) account.
(het gaat om een zakelijk contract; per jaar verlengt, 3 mnd. opzeg termijn :( )
Ik betwijfel het of je het kan opzeggen, ligt eraan hoe het verkocht is. Als je internet+pinnen afnam, dan voldoen ze, pin werkt, internet werkt. Dat voip niet werkt is niet hun probleem, dat neem je ook niet af.

Als hun OOK voip leveren, dan is het een ander verhaal: Dan kunnen ze niet leveren wat ze beloven, en zullen ze dus een oplossing moeten bieden. Wat wel weer in je voordeel werkt is dat je de modem gekocht hebt. Het is dus jouw eigendom, dus je moet ook de vrijheid hebben om 'm zelf te configureren.

Bij (bv) een UPC Mediabox werkt de netwerkpoort ook niet, ding kan meer dan UPC je toelaat, maar daar is de box hun eigendom, en koop je 'm niet. Nu ligt het net iets anders.. Maar als ze ook geen PPPoA settings geven zetten ze je eigenlijk voor het blok. Zonder die gegevens krijg je natuurlijk nooit een andere modem werkend. Dat ze een eigen oplossing niet ondersteunen is logisch, maar nu kun je nieteens anders (ik gok dat het met een andere modem wel kan werken...)

Kan XS4All je geen andere oplossing aanbieden? Vroeger waren ze flexibel en kon je nog eens wat bereiken. (gezien de fritzbox gok ik dat je nl xs4all hebt)

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 31-05-2010 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
kaajee schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:11:
Bovendien heb ik 4 filialen, en moet ik dus 4 modems vervangen en wil ik idd graag ook de ISDN mogelijkheden van het modem gebruiken.......
Tja.....iemand die wellicht nog een andere suggestie heeft?
Had je dan je wensen/eisen niet beter vooraf helder kunnen hebben ?

Je bent, mag ik hopen, toch ook niet op een blauwe maandag met 4 filialen begonnen ?
Dat zal ook wel gegroeid zijn, nadat je ondervonden had wat wel en wat niet werkte.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
True, alhoewel ik niets aan dit antwoord heb.......

Toen we dit abo namen was er nog geen sprake van VoIP/SIP. Nu wel; ik wil dit ook in de filialen kunnen implementeren en dat gaat dus niet niet. Ik had 1,5/2 jaar geleden nog niet die glazen bol (nu nog steeds niet trouwens).......... :P

Zij bieden ook wel een VoIP product, maar dan alleen via hun eigen settings/servers. Dat gaat dan dus ook via die 'geavanceerde settings' net als bij pinnen. En nee het is geen Xs4all.......
En wellicht krijg ik het wel werkend met aan ander modem, maar als er dan wat is met bijv. pinnen krijg ik geen support van hun, en daar is pinnen nou weer net te belangrijk voor.
Eigenlijk wil ik om oa. deze reden gewoon van ze af, alleen nog een geldige reden vinden...... :)

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 31-05-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
8)
Now we're talking.

Succes met het vinden van een oplossing.
Ben niet thuis in de materie van SIP/Voip. Kan je daar dus niet mee helpen.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
kaajee schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:49:
True, alhoewel ik niets aan dit antwoord heb.......

Toen we dit abo namen was er nog geen sprake van VoIP/SIP. Nu wel; ik wil dit ook in de filialen kunnen implementeren en dat gaat dus niet niet. Ik had 1,5/2 jaar geleden nog niet die glazen bol (nu nog steeds niet trouwens).......... :P

Zij bieden ook wel een VoIP product, maar dan alleen via hun eigen settings/servers. Dat gaat dan dus ook via die 'geavanceerde settings' net als bij pinnen. En nee het is geen Xs4all.......
En wellicht krijg ik het wel werkend met aan ander modem, maar als er dan wat is met bijv. pinnen krijg ik geen support van hun, en daar is pinnen nou weer net te belangrijk voor.
Eigenlijk wil ik om oa. deze reden gewoon van ze af, alleen nog een geldige reden vinden...... :)
Heb je je ISP al gebeld en het verhaal aan ze voorgelegd? Wellicht kunnen zij je verder hebben met de instellingen. Het lijkt me immers vrij aan jou om een eigen SIP provider naar keuze te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ja heb ik al gedaan. Ze zeggen dat ze dit niet ondersteunen en er dus geen support op geven. Ze willen we ook niet helpen met he doorgeven van settings en dergelijke........
Mijn repliek was dat SIP gewoon een dienst is op het internet/adsl, net als FTP oid. Het modem biedt hiervoor mogelijkheden maar die werken niet (naar behoren) en dat dan dus het modem niet goed is. Daarop zeiden ze dat het modem prima werkte aangezien ADSL en pinnen het gewoon doet.
Tja, soort pat stelling.........

Ook als ik zeg dat ik dan een ander modem wil gebruiken/installeren willen ze me geen meter helpen. Ik heb al een ander modem geprobeerd; een zelfde eigenlijk alleen dan wat geavanceerder; Fritz!Box 7270. Exact dezelfde settings hier ingesteld, ook mbt die extra settings tbv het pinnen, maar pinnen lukt dan meteen niet. Internet doet het wel gewoon. Dus blijkbaar doen ze nog iets anders in die 5124 van ze.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 14:30
kaajee schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:33:
Ja heb ik al gedaan. Ze zeggen dat ze dit niet ondersteunen en er dus geen support op geven. Ze willen we ook niet helpen met he doorgeven van settings en dergelijke........
Mijn repliek was dat SIP gewoon een dienst is op het internet/adsl, net als FTP oid. Het modem biedt hiervoor mogelijkheden maar die werken niet (naar behoren) en dat dan dus het modem niet goed is. Daarop zeiden ze dat het modem prima werkte aangezien ADSL en pinnen het gewoon doet.
Tja, soort pat stelling.........

Ook als ik zeg dat ik dan een ander modem wil gebruiken/installeren willen ze me geen meter helpen. Ik heb al een ander modem geprobeerd; een zelfde eigenlijk alleen dan wat geavanceerder; Fritz!Box 7270. Exact dezelfde settings hier ingesteld, ook mbt die extra settings tbv het pinnen, maar pinnen lukt dan meteen niet. Internet doet het wel gewoon. Dus blijkbaar doen ze nog iets anders in die 5124 van ze.......
Wat je ook nog kunt doen is AVM bellen en ze het probleeem voorleggen. Wellicht dat je in het modem aan kunt geven over welk VPC SIP gaat. Zo kon ik voor DSL niet de optie vinden om het WAN MAC te veranderen, bleek dat ik daar ook een wazige handeling voor moest doen die niet in de handleiding stond! Mijn ervaringen met de helpdesk zijn uitstekend. Wel apart om iemand die met een Duits accent Nederlands spreekt te praten... :)
Pagina: 1