• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-10-2025
Beste tweakers,

Zoals jullie allemaal gemerkt hebben, zit het forum voor Mediaspelers en HTPC's vol geavanceerde spul voor HD films etc etc. Allemaal zeer mooi spul met vaak ook een wat duurdere prijskaartje.

Maar aan de andere kant valt het me op dat er voor mij weinig bekend is wat betreft cheap mediaspelers die goed zijn in het afspelen van xvid, divx, avi etc. Hardeschijf etc is totaal niet nodig. Een usb-stick voldoet.

Kan iemand mij een product adviseren wat dus heel goed is in het afspelen van films die je overal op het internet kunt downloaden? Geen HD-materiaal of mkv of hardeschijf mogelijkheden. Gewoon een prima alternatief voor een simpele DVD-speler.

Ik raak namelijk het overzicht hier kwijt en het viel me op dat alle apparaten teveel kunnen. >:)

Alvast bedankt voor jullie input!

Greetings

Verwijderd

Ik heb de ACryan playon!hd mini

perfect apparaatje, speelt echt alles af zonder problemen, zelf blu-ray rips met hoge bitrate en dat voor 89 euro !

met een beetje prutswerk zijn er zelf 100derden internet feeds in te zetten
ook honderden internet radio zenders die prima werken.

en ze zijn actief bezig met nieuwe firmwares om o.a het menu mooier te maken en ( nog ) betere ondersteuning.
er zijn tientallen reviews te vinden op internet die allemaal goed oordelen.

p.s 1 minpuntje is dat sommige hoge bitrate films gaan stotteren over het netwerk maar daar heb jij geen last van.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 22:50 ]

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40
Probleem met veel films die 'overal op het internet' te downloaden zijn is dat ze in verschillende formaten komen, verschillende codecs, containers enz.

Teveel kan een speler nooit, nu wil je geen hd, volgende week ga je bij een vriend kijken die wel hd heeft en vervloek je jezelf dat je dat niet hebt. Dadelijk download je een MKV film... en kan je hem niet afspelen...

Een echt simpele speler met Divx ed moet je bij de kruidvat oid een 30 euro dvd spelertje halen met divx mogelijkheid of ze alle formaten divx spelen weet ik niet, meestal spelen ze het ook alleen van dvd.
Misschien dat je ergens nog een oude Kiss speler...

Wat ik zou doen, een speler ala PlayonHD Mini halen, kost ong 100 euro, duw je stick in en het speelt.

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-10-2025
Dat is het hele punt. Dit is niet voor mij, maar voor mijn zusje die niet veeleisend is. Ze heeft niets aan 5.1 stereo, DTS, mkv etc en ze is er eigenlijk helemaal niet geïnteresseerd in. Die wil gewoon avi-tje + srt op usbstick zetten en inpluggen en dan kijken!

100 euro vind ik teveel voor een simpele mediaspeler. Ik vind het namelijk zonde om 100 euro te geven aan een apparaat waarvan je 5% van de functies gebruikt.

Een beetje dit soort apparten http://www.informatique.nl/461149/eminent-em7065.html maar dan misschien iemand die ervaring heeft en mij iets zou kunnen adviseren.

Nog meer voorbeelden:
http://www.informatique.n...v-media-speler-zwart.html
http://www.informatique.n...hd-media-player-mini.html

Jammer dat die van WD geen hdmi heeft :/'anders was het een perfect apparaatje. Maar aan de andere kant 28 euro is een koopje.

[ Voor 35% gewijzigd door Relief2009 op 27-05-2010 23:22 ]

• hansie18
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:34
Heb je al eens aan een 2e hands omgebouwde xbox gedacht. Op Marktplaats moet je die voor onder de 50 euro kunnen krijgen. Moet je hem wel in het netwerk hangen; USB stick of schijf direct aansluiten, gaat, geloof ik, niet.

[ Voor 29% gewijzigd door hansie18 op 28-05-2010 04:03 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou gewoon een speler kopen die wel HD kan afspelen en ook DVD formaat (iso's en video_ts mappen) kan afsplelen. Dan weet je in ieder geval dat je er een aantal jaar mee kan doen. Niets is zo vervelend als dat de helft van je gedownloade spul niet werkt en ook de aangeboden avi's (divx) worden steeds groter (en gaan dus richting hd). Mijn zusje heeft een wat oudere pinacle, die kan wel hd maar daar is al het probleem dat hij soms geen codec heeft voor het beeld, soms geen voor het geluid, en soms werkt het wel. Het werkt wel met een usbstick omdat het ding zelf niet kan downloaden (heeft wel netwerk, maar geen software om te downloaden) maar zoiets zou ik niet kopen of adviseren. Iemand die een simpele mediaspeler wil, die wil ook dat het gewoon werkt en die heeft geen zin om uit te zoeken welke codecs hij wel en niet kan gebruiken (downloaden)

[ Voor 11% gewijzigd door Marzman op 28-05-2010 06:26 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

De pricewatch is je beste vriend. Als je weinig eisen hebt en enkel goedkoop uit wilt zijn dan kun je er daar gemakkelijk eentje kiezen lijkt me. Als je echter een goede koop wilt doen en rond de 75 euro uit wilt geven dan zou ik een Asus O!Play kopen.
Pagina: 1