Toon posts:

Laptop kopen voor ICT Opleiding

Pagina: 1
Acties:
  • 1.761 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga een ICT Opleiding doen, maar ik heb hiervoor een laptop nodig met Windows ( geen mac,linux etc )
Ik weet echt niet wat ik moet kopen, het moet iets met een goeie proccesor zijn, snel, goed geheugen, ram etc. maar hij mag niet te duur zijn..

ik weet mijn god nog echter niks over laptops en pcs, dat komt nog wel 8)
sorry, als ik hier een domme vraag stel ofzo, het is niet mijn bedoeling om stom over te komen.

Verwijderd

Welke programma's ga je gebruiken? Wat is je budget? Hoe groot moet het scherm zijn? 13", 15", 17" etc...

Verwijderd

Ik zou iniedergeval een laptop nemen met XP of Windows 7 erop en geen vista..
Verder ben ik niet zo bekend met laptopjes maar ik zou voor een toshiba gaan:)
Tecra's zijn ook leuke dingen omdat je er ook een tablet van kan maken, misschien wel leuk voor een ICT opleiding:)

Succes met het vinden van een laptop!

Verwijderd

Het is aan te raden om het volgende topic eens door te lezen:
*LET OP* - Wat moet ik kopen

Succes! :)

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
reviews: Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: april 2010

Lees deze guide eens door, dan kun je al een aardig end bepalen wat je nodig hebt. Kijk naar je budget en eisen en kies welke laptop erbij past.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
[NBBG] Notebook Best Buy Guide topicoverzicht

Misschien is die wel nuttig en verder is dit iets wat je zelf moet kiezen aan de hand van budget, wensen en natuurlijk specs en reviews vergelijken.

• Knuckless
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:39
welke ict opleiding? nogal breed namelijk en moet je bijvoorbeeld gebruik maken van vmware etc. want dan heb je al gelijk een snellere laptop nodig? en wat is je budget? niet te duur kan voor de een 800 zijn en de ander 1600 ;)

Alcohol, the cause and solution to all of life's problems

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:32

s3.

Ik heb zelf deze Acer. Zeer snelle laptop dat imo erg compleet is voor zijn prijs met een mooie performance. Ik heb zelf hinder ondervonden aan de originele Windows met de bijgeleverde software, dus herinstallatie zou ik wel overwegen.

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-10 00:32
Heb je misschien nog meer informatie?

Ik neem aan dat je hem niet te groot wil voor school, misschien een 15"?

Je wilt een snelle computer, maar wat is je budget precies? Want "niet te duur" kan voor de een 300euro betekenen en de ander 700euro. En is een videokaart belangrijk? dus ga je gamen, photoshop, 3d tekenen enz.

Zijn er nog andere dingen die je nodig hebt? bepaalde poorten ofzo?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-12 03:09
Kijk eens in de pricewatch welke laptop je bevalt? Wat hardware betreft vind ik een 13-inch wel handig wegens het zeulen. Wat software betreft is het vooral belangrijk dat je een goede malwarebescherming hebt (ik heb jaren zonder virusscanner zonder één enkel virus gewerkt, tot ik ICT ging doen :P ) en genoeg weet van Windows om de boel er opnieuw op te zetten als alles in puin ligt :+

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou het niet weten omdat het iig pas over 1 jaar is maar, ja niet te groot beeldscherm en ik zal me vader is vragen wat het maximale budget is omdat mijn vader me dit geeft omdat me broer ook iets had gekregen :p
Ik ga wss niet gamen, wel photoshop 3d tekenen en script dingessen, verder weet ik echter nog niet welke opleiding.

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:26:
Ik zou het niet weten omdat het iig pas over 1 jaar is maar, ja niet te groot beeldscherm en ik zal me vader is vragen wat het maximale budget is omdat mijn vader me dit geeft omdat me broer ook iets had gekregen :p
Ik ga wss niet gamen, wel photoshop 3d tekenen en script dingessen, verder weet ik echter nog niet welke opleiding.
Voor een ICT opleiding heb je niet per definitie een snelle laptop nodig hoor, ik weet dat scholen dat graag van de daken schreeuwen, maar er zijn maar bar weinig opleiding waar een i7 laptop echt nodig is (Denk aan CAD / 3D Design ect).

Ik zou dus als ik jou was eerst eens kijken welke opleiding, aangezien je aangeeft dat je dat nog niet eens weet, dan valt er ook bar weinig te zeggen over wat je nodig gaat hebben en is dit gewoon een "Help, welke laptop moet ik kopen" topic waar duidelijke antwoorden voor staan in de FAQ van dit (sub)forum.

... MMORPG Addict.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:19

Sebazzz

3dp

Precies, de eisen per opleiding verschillen nogal. Ga je informatica doen, dan zal je veel programmeren en is een laptop met zo'n hoog mogelijke schermresolutie aan te raden. Afhankelijk van hoe ver je moet reizen wil je die schermresolutie ook op een klein oppervlak.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Je gaat een ICT-opleiding doen, maar je weet nog niks over computers en bent zelfs niet in staat om zelf een computer/laptop uit te kiezen? Voor vervolgopleidingen heb je meestal toch wel enige voorkennis nodig, het is geen basissschool waar je álles nog moet leren.

The devil is in the details.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Mute schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:48:
Voor vervolgopleidingen heb je meestal toch wel enige voorkennis nodig, het is geen basissschool waar je álles nog moet leren.
Nee hoor, helaas heb je juist geen voorkennis nodig.

Neemt niet weg dat je een soort natuurlijke drang moet hebben om dingen uit te willen zoeken en te weten hoe dingen werken. Als je dat had, bestond dit topic niet ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Sebazzz op 28-05-2010 15:54 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• polu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-12 18:09
Als je van plan bent de opleiding af te maken zou ik iets nemen waar je absoluut niet op kan gamen. ;) Of je moet beschikking over een goede portie zelfdiscipline.

Afhankelijk van de reistijd zou ik ook iets kleins/lichts nemen. Een 17-19inch laptop met allerlei toeters en bellen is leuk, maar je moet het wel elke dag meeslepen...

jboelen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja eigelijk voor school, maar mijn vader vond het niet eerlijk dat mijn broer iets had gekregen en ik niet dus ik mocht nu alvast een laptop uitkiezen, maar ik heb een lijstje gemaakt als me vader nr.1 te duur vind ga ik gewoon naar nr 2 etc. zie hier het lijstje:

1. http://www.acer.nl/acer/p...1.att21k=1&CRC=1214312029

2. pricewatch: Acer Aspire TimelineX 5820TG-434G50MN

3. pricewatch: Acer Aspire 5740G-434G64MN

Sorry, dat ik dit een beetje verander maar ik wil wel een laptop die ik dan ALS ik iets in de richting ICT ga doen, dat ik deze laptop kan gebruiken hiervoor, en ja waarschijnlijk ga ik Informatica doen ;)

laat me weten of jullie deze laptops een goed idee vinden.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik vind Acer geen goed idee, veel problemen met de kwaliteit van de behuizingen heb ik het idee. (De rest is meestal ook niet veel soeps) Ik zou kiezen voor een degelijke laptop. Ik heb een Asus en deze is naar mijn mening erg degelijk. (Op het clipje van de accu na :P ) Acer is iig het laatste wat ik ooit zou kopen. Apple staat hoger op de ladder omdat deze erg degelijke laptops er tussen hebben zitten.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Zeker met service en garantie wil je goed zitten, omdat op een ICT opleiding je laptop vrij essentieel is. Je moet een merk zoeken dat goede service biedt met pickup and return garantie, bij voorkeur voor de lengte van je studie. Je kiest ook voor een Acer, maar die zijn niet bestand tegen iedere dag een paar keer open en dicht doen voor vier jaar. Het beste model van de drie die je opnoemt is de eerste, die biedt een Full HD scherm. De rest heeft een te kleine resolutie om lekker op te kunnen programmeren. Het beste is om naar een BTO laptop te kijken zoals die van XXODD of je neemt een Dell Studio die je tot zekere hoogte ook kan customizen. XXODD biedt bijvoorbeeld een 15,6" laptop met een resolutie van 1920x1080.

[ Voor 6% gewijzigd door Sebazzz op 28-05-2010 17:17 ]

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-12 15:07
Ik zou voor een 13" gaan. Hoe snel maakt vaak niet uit, zolang je niet van plan bent er games op te draaien.

Als je alleen simpele progs moet schrijven en hier en daar een databasje maken zul je niet zo snel een enorm snelle bak nodig hebben.

Overigens wel vreemd dat ze jullie verplichten een windows bak te nemen. Bij mij op de uva (informatiekunde) gebruikt echt bijna iedereen mac/linux laptops.

[ Voor 24% gewijzigd door Bert2000 op 28-05-2010 17:09 ]

Verwijderd

Bert2000 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:08:
Ik zou voor een 13" gaan. Hoe snel maakt vaak niet uit, zolang je niet van plan bent er games op te draaien.

Als je alleen simpele progs moet schrijven en hier en daar een databasje maken zul je niet zo snel een enorm snelle bak nodig hebben.
zal lekker ontwikkelen op een 13", en heb je wel 's naar de specs van VS2010 gekeken?

• Petervanakelyen
Er zijn ook 13-inch laptops met een fatsoenlijke resolutie, en het is toch echt leuk als je niet elke dag 4KG extra mee moet sleuren. ;)

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Petervanakelyen schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:24:
Er zijn ook 13-inch laptops met een fatsoenlijke resolutie, en het is toch echt leuk als je niet elke dag 4KG extra mee moet sleuren. ;)
Dat valt wel mee. Ik heb een XXODD 860TNU en die draag ik iedere dag met veel plezier mee. 15,6" met 1680x1050, idealer kan bijna niet. Het grootste deel van mijn laptops gewicht zijn de koperblokken voor de koeling die erin zitten, niet de behuizing en die paar vierkante centimeter extra voor het scherm. Gewicht is geen probleem. Meer dan een laptoptas, laptop en een notitieblokje heb je ook niet nodig op een ICT opleiding.

Overigens hoef je geen laptop te kopen. Je kan ook op de schoolcomputers werken. Het is een pré, geen must.
Petervanakelyen schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:24:
Er zijn ook 13-inch laptops met een fatsoenlijke resolutie
Nah, je kan toch beter voor groter gaan. Dat werkt gewoon wat lekkerder. Die halve kilo extra maakt niet uit.

[ Voor 38% gewijzigd door Sebazzz op 28-05-2010 17:32 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Dus je wilt een Acer én je wilt hem mee naar school gaan nemen. Ik zou eerst maar eens rondkijken naar een beetje kwaliteit, want ik kan je wel bijna verzekeren dat die Acer dag 1 van het schooljaar niet eens gaat halen.

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11 10:49
Ik hou echt niet van merk bashen maar Acer... Er zijn zo veel goede alternatieven. Als je die laptop elke dag mee naar school gaan sjouwen.

Ik raad aan zelf eens te gaan zoeken en dan een lijstje te posten met wat je bevindingen zijn.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-12 23:21

lasharor

7 december 2004

Megamind schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:29:
Dus je wilt een Acer én je wilt hem mee naar school gaan nemen. Ik zou eerst maar eens rondkijken naar een beetje kwaliteit, want ik kan je wel bijna verzekeren dat die Acer dag 1 van het schooljaar niet eens gaat halen.
:S? En jij hebt zelf ook ervaring met de nieuwere modellen van Acer? Die slechte kwaliteit hadden ze 5 jaar geleden ofzo, de huidige laptops zitten vaak wel degelijk in elkaar. Imo, mijn Acer Extensa sleur ik ook mee naar school, die ziet er nog perfect uit.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Megamind schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:29:
Overdrijven is ook een vak. Ik heb al bijna een jaar een Acer, ga er váák mee weg en ding werkt nog prima. Het enige wat een keer fout was gegaan kwam doordat ik 'm met tas en al had laten donderen.

Acer is geen superkwaliteit, dus het moet misschien niet je eerste keuze zijn, maar ze maken best aardige laptops.

The devil is in the details.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 14:56
Ok, een aantal tips uit ervaring:

Beeldscherm:
Als je een beetje fatsoenlijk wilt programmeren is 17" eigenlijk wel erg fijn. Echter is dat gewoon groot en zwaar om elke dag mee naar school te nemen. Indien je je laptop níet elke dag mee wilt nemen en grootte niet zo'n punt is zou ik voor 17" gaan. Indien je hem vaker mee wilt nemen en toch wel waarde hecht aan portability dan zou ik lekker voor een 15"~15.4" gaan, waar je tevens ook meer keuze in hebt.

CPU:
Opzich voldoet een simpele processor. Als jij echter een gedreven leerling bent die het onderste uit de kan wilt halen en leuke tooltjes als VMware, Adobe Master Suite en Eclipse tevoorschijn haalt is een snelle processor toch wel aan te raden. Ik zou hierbij wel voor een dual-core gaan, aangezien quad-core processors vaak een stuk meer stroom verbruiken.

RAM:
Eigenlijk hebben de meeste laptops tegenwoordig 4GB, en dat is prima zat. Als je veel met virtualisatie wilt gaan doen kun je nog voor 6GB gaan, maar meer is niet echt nodig.

Beeldscherm:
Niet onbelangrijk, maar er wordt wel vaak overheen gekeken. Als je een beetje buiten wilt kunnen werken met je laptop, kies dan NIET voor een glanzend beeldscherm zoals Toshiba's TruBite blablabla. Prima schermen, maar als je buiten zit is het gewoon een spiegel en zie je compleet niks meer.

Tot slot wil ik mijn persoonlijke voorkeur voor Toshiba aankaarten. Ondanks dat de bouwkwaliteit soms net niet helemaal je-van-het is hebben ze hele goede specs voor hele prima prijzen.

Verwijderd

Topicstarter
Als het aan mij ligt zijn de school computers bagger, sloom, gewoon klote [ op mijn school dan ]
En juist Acer word mij aangeraden.. en op onze school hebben ze geen mac/linux.. alleen windows.. wel jammer ja :p

edit: ik kijk nu voor toshiba laptops :D

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 17:50 ]

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Avalaxy schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:44:
Beeldscherm:
Als je een beetje fatsoenlijk wilt programmeren is 17" eigenlijk wel erg fijn.
De fysieke grootte zegt niet zoveel over de resolutie, en die is toch wat belangrijker. Qua portability is 15 - 16" het beste.
RAM:
Eigenlijk hebben de meeste laptops tegenwoordig 4GB, en dat is prima zat. Als je veel met virtualisatie wilt gaan doen kun je nog voor 6GB gaan, maar meer is niet echt nodig.
En als je dan toch kijkt. Zorg ervoor dat er een 64-bits OS wordt meegeleverd!

• Avalaxy
Sebazzz schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:10:
[...]
De fysieke grootte zegt niet zoveel over de resolutie, en die is toch wat belangrijker. Qua portability is 15 - 16" het beste.
Ok true, maar in de meeste gevallen stijgt de resolutie lineair naarmate de schermgrootte toeneemt :) In het geval van een 17" laptop heb ik het toch wel over WXGA+.
[...]
Och, MSDNAA ftw :Y)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:07
Sebazzz schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:10:
Elke OEm key kan gewoon worden gebruikt om x64 te installeren. Geen issue dus. Als ICT student krijg je doorgaans ook nog eens een MSDNAA licentie waarbij je Windows gewoon gratis kan downloaden.

Over het scherm en spiegelen: Een mat scherm kan net zo bagger zijn. Het draait juist om de sterkte van de backlight.Vergelijke dus vooral laptop op notebookcheck.com, waar ze alle schermen meten. 250+ cd/m2 is wel aan te bevelen voor buiten werken.

Dan het merk en garantie: zoveel mogelijk garantie is een pré, net als een degelijke notebook. HP is degelijk, maar heeft slechts 1 jaar garantie. Wat mij betreft staat Asus hier absoluut bovenaan met een prima bouwkwaliteit, goede componenten (ik verbaas me voornamelijk over de accu's van 4 jaar geleden, niemand die eigen zeurt over veel wear!), en 2 jaar top garantie waarbij ze zelfs buiten de garantie met de klant meedenken.

Maargoed, eerst wil ik gewoon een getal met €-teken zien. Speculeren zonder budget heeft absoluut geen zin |:(

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12 18:54
Zorg voor een flinke sloot geheugen zodat je flink kan testen dmv. virtualisatie waarbij je een eigen test environment kan opzetten zowel voor netwerk/systeembeheer ofwel voor script of programmeren :+

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:57
Zou je je niet eerst ook een beetje in computers/laptops gaan verdiepen voordat je een ICT opleiding gaat doen? Dit komt je uiteindelijk alleen maar ten goede tijdens studie en mocht je er zelf niet uitkomen dan zou ik me toch gaan afvragen of je wel ICT wilt studeren?

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Avalaxy schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:21:
[...]

Ok true, maar in de meeste gevallen stijgt de resolutie lineair naarmate de schermgrootte toeneemt :) In het geval van een 17" laptop heb ik het toch wel over WXGA+.
Maar het is handig als je dat ook op je 15"-16" hebt toch?
Och, MSDNAA ftw :Y)
Dat is waar, maar ik geloof dat de TS dat laptop nu al wilt aanschaffen, en tegen de tijd dat je MSDNAA eindelijk heb zit je al op een kwart van het jaar. In principe zou je trouwens een laptop op de laatste maand moeten aanschaffen, dan is de hardware die je koop het minst verouderd (afhankelijk van wat je pakt).
Elke OEm key kan gewoon worden gebruikt om x64 te installeren. Geen issue dus. Als ICT student krijg je doorgaans ook nog eens een MSDNAA licentie waarbij je Windows gewoon gratis kan downloaden.
Wat betreft dat eerst: Niet legaal, en wat betreft dat tweede: Zie hierboven.

[ Voor 17% gewijzigd door Sebazzz op 28-05-2010 18:44 ]

• GENETX
Sebazzz schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:43:
Wat betreft dat eerst: Niet legaal, en wat betreft dat tweede: Zie hierboven.
De DVD's voor Windows 7 zijn gewoon legaal bij Microsoft te downloaden en ook de licentie staat het gewoon toe hoor. Het is geheel legaal.

http://www.microsoft.com/...rty/UseTerms/Default.aspx
Windows 7 Home Premium OEM UELA
d. Alternatieve versies. De software kan meerdere versies bevatten, zoals een 32-bits en een
64-bits versie. U mag slechts één versie tegelijkertijd gebruiken.
Als de fabrikant of installateur u
een eenmalige keuze biedt tussen taalversies, mag u uitsluitend de taalversie gebruiken die u
selecteert.
Daar wordt dus niet aangegeven dat de versie (32- of 64-bit) die door de fabrikant wordt meegeleverd moet worden gebruikt.

En die ISO kun je dus mooi via de tool downloaden:
nieuws: Microsoft-tool laat Windows 7 vanaf usb-stick installeren

[ Voor 54% gewijzigd door GENETX op 28-05-2010 19:16 ]

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:00

Osxy

Holy crap on a cracker

Pas op dat sommige opleidingen vereisen dat je een laptop van hun koopt of een laptop volgens bepaalde eisen.

Je loopt dus het risico dat de laptop die je dan een jaar hebt moet vervangen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• Avalaxy
Osxy schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:08:
Pas op dat sommige opleidingen vereisen dat je een laptop van hun koopt of een laptop volgens bepaalde eisen.

Je loopt dus het risico dat de laptop die je dan een jaar hebt moet vervangen.
Hmm, kan me dat bijna niet voorstellen bij een Informatica opleiding. Bij ons is het zelfs niet eens verplicht een laptop te hebben (al is het wel een freakin' liability als je er geen hebt aangezien de schoolcomputers zo traag zijn als stront door een trechter).

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al zelf op de website van de school gekeken en nee, we moeten zelf een laptop kopen :P

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

De meeste mensen uit mijn klas die geen laptop hebben zijn al van de opleiding af :p Bij ons is het inderdaad niet verplicht, maar een echte IT'er heeft zijn eigen computer toch? :)

[ Voor 36% gewijzigd door Sebazzz op 28-05-2010 19:44 ]

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 17:45:
edit: ik kijk nu voor toshiba laptops :D
Ben je nu gewoon het lijstje van merken aan het afgaan waarvan de behuizingen niet stevig zijn?

Even serieus, de 2 belangrijkste dingen voor een schoollaptop vind ik de stevigheid van de behuizing en de garantie. Voor hetzelfde geld een sterkere laptop is natuurlijk leuk, maar je hebt wel een probleem als deze ooit defect is en je deze een paar weken kwijt bent door de trage garantiedienst.

Ik zou me ook eens informeren hoe het gesteld is met de stroomvoorziening want dat is in sommige scholen wel een probleem.

Een 13" laptop vind ik wel het overwegen waard, het verschil met een 15" qua scherm is niet gigantisch maar het scheelt wel wat qua gewicht.

Heb je eigenlijk al een macbook overwegen? Met studentenkorting kosten ze niet zoveel.
Tevens is het waarschijnlijk dat een school met een IT-richting je wel een MA3d account bezorgd, dus daar kan je gratis een windows installatie downloaden voor een dual boot.

• Avalaxy
Simon Verhoeven schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:52:
[...]

Ben je nu gewoon het lijstje van merken aan het afgaan waarvan de behuizingen niet stevig zijn?
Mwa, het is wel erg makkelijk om dingen af te kraken. Het is niet alsof die dingen van piepschuim zijn, ze kunnen prima tegen een stootje. Ik neem in ieder geval aan dat de TS niet van plan was z'n laptop van de trap af te gooien.

• Saven
  • Laatst online: 12:34

Saven

Administrator

Dell Studio XPS 16 + 3 jaar in-home garantie. Klaar :)

Heb je kwaliteit (zowel behuizing als garantie+helpdesk mocht er iets zijn), goede hardware, mooie (stevige) behuizing die beter is dan van al die andere toshiba en acer meuk, en ook nog een zéér schappelijke prijs met EPP korting en kortingsbonnen

[ Voor 70% gewijzigd door Saven op 28-05-2010 20:13 ]

Verwijderd

laat ik, als eerstejaars ICTér even de punten opnoemen die in mijn ogen het belangrijkst zijn:

1. groote: een 17"is leuk, maar je sleept je een breuk met dat ding, houd het bij max. 16.4" (sony) of 15,6"
2. aftersales: niets is erger dan je laptop een maand kwijt zijn vanwege een defect waar je niets aan kan doen, vraag maar aan GENETX, die morste ooit ranja over zijn laptop... en kreeg een gloednieuwe _/-\o_
3. scherm: vaak over het hoofd gezien, maar een scherm met fatsoenlijke resolutie vind ik toch wel een must, helaas lijkt dat nog niet helemaal doorgedrongen bij de betere merken...
4. snelheid: in mijn ervaring hoeft je bak niet zo snel te zijn, zolang je niet met visual studio moet werken voldoet in feite alles.

vanwege punt 2 houd je slechts selecte merken over: asus, msi, en dell & apple (extra garantie bijkopen, in-home bij dell is relatief goedkoop), maar alleen msi en dell bieden fatsoenlijke schermen met goede resolutie (al dan niet als optie), en dat vind ik persoonlijk toch wel een must

• GENETX
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:15:
laat ik, als eerstejaars ICTér even de punten opnoemen die in mijn ogen het belangrijkst zijn:

1. groote: een 17"is leuk, maar je sleept je een breuk met dat ding, houd het bij max. 16.4" (sony) of 15,6"
2. aftersales: niets is erger dan je laptop een maand kwijt zijn vanwege een defect waar je niets aan kan doen, vraag maar aan GENETX, die morste ooit ranja over zijn laptop... en kreeg een gloednieuwe _/-\o_
3. scherm: vaak over het hoofd gezien, maar een scherm met fatsoenlijke resolutie vind ik toch wel een must, helaas lijkt dat nog niet helemaal doorgedrongen bij de betere merken...
4. snelheid: in mijn ervaring hoeft je bak niet zo snel te zijn, zolang je niet met visual studio moet werken voldoet in feite alles.

vanwege punt 2 houd je slechts selecte merken over: asus, msi, en dell & apple (extra garantie bijkopen, in-home bij dell is relatief goedkoop), maar alleen msi en dell bieden fatsoenlijke schermen met goede resolutie (al dan niet als optie), en dat vind ik persoonlijk toch wel een must
En zoals ik wel eens zeg, bij een laptop telt slechts 1/3e de specs, de andere 2/3e bestaan uit 1/3e bouwkwaliteit en 1/3e service.

Verwijderd

sterker nog, een aantal mensen bij mij op school doet alles met een singlecore atom..

• GENETX
Ik heb het ook geprobeerd laatst met mijn T91 netbook, maar het opensource navigatiesysteem Navit compilen was met zo'n 30 minuten geen groot succes op een Atom :+

Verwijderd

ach, hier op school draaien een stuk of 50 desktops met een c2d @ 2.6ghz en 4GB ram, slinger die gewoon aan

kan je meteen ervaring opdoen met clusteren :+

• Petervanakelyen
Moeten ze misschien op school ineens gaan zien om een fatsoenlijke IT-beheerder. Ook bij ons op school zijn de computers ontzettend traag, draaien Vista met alle HP-meuk er nog op, en zijn ook nog nooit geupdate. En ze vinden het dan raar dat er opeens overal Conficker op staat 8)7

Verwijderd

bij ons worden ze eens in de 2 weken voorzien van verse windows 7 x64 images :*)

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica