Game Laptop voor 1250

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views

• 10K
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-01-2024

10K

10.000

Topicstarter
Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar een goede game laptop voor maximaal 1250 euro.
Ik weet dat dat misschien niet zoveel is voor een echte gamel laptop maar volgens mij heb ik toch al wat aardig goede gezien voor die prijs.
Het probleem is dat ik niet zo heel veel van de technische kant af weet, al ben ik laastste tijd wel veel over aan het lezen. Ik heb vooral gebruik gemaakt van notebookcheck:
http://www.notebookcheck....-Video-Kaarten.112.0.html
en het is belangerijk dat de GPU class 1 is toch?

Ik had de volgende laptops op het oog:
graad advies,tips en welke beter is en ook andere suggesties zijn welkom. :)

http://www.laptopshop.nl/...spire-7740g-628g64bn.html
De eerste is een aspire met i7 2.66 ghz, deze is dus dual core, maar wat is nou beter dual of quad core met lagere kloksnelheid?
GPU is » ATI Mobility Radeon HD 5650, een class 2 dus dat kan beter niet dan?

http://www.laptopshop.nl/...37/asus-n71jq-ty002x.html
Asus laptop met i7-720QM deze is dus quad core, maar wel maar 1.6 ghz, dus zou dan een dual core 2.66 ghz beter zijn?
GPU is ATI Mobility Radeon HD 5730 dus die is wel een stuk beter dan die vorige laptop, maar nog geen class 1 GPU.

http://www.qplaza.nl/arti...spire_8942G-724G50MN.html
zelfde processor maar betere GPU namelijk ATI Mobility Radeon HD 5850, dus wel een class 1 GPU maar cpu kloksnelheid is maar 1.6ghz, i7 720QM.

Dan had ik ook nog via bto.eu een laptop samegesteld, maar ik weet natuurlijk of dat wat is.
het gaat om deze:
http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=453
en die kan ik dan configureren met een ATI HD Mobility Radeon™ 5870 1GB GDDR5 DirectX 11, dan kom ik wel boven mijn budget uit, maar als dat het echt waard is kan dat misschien wel.

In het kort wat is de beste game laptop voor 1250 euro?
(hooguit 1300, bijv voor die BTO met radeon 5870)
mvg, Koen

"Above And Beyond The Call"

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-12 13:06
Als je een game notebook wil kopen dan moet je er in ieder geval op letten dat je gpu ddr5 geheugen heeft.
De BTO heeft dit maar die vragen belachelijke hoge prijzen voor het barebone wat ze gebruiken, het is namelijk een MSI en dan ben je goedkoper uit met het onderstaande alternatief. 8) ;)
Houdt er echter wel rekening mee dat dit notebook maar 1 koelsysteem heeft voor de cpu en gpu en zal dus behoorlijk warm worden, ook de lucht uitlaat aan de rechter kant is niet echt prettig voor je hand lijkt me.
De geluids productie is behoorlijk hoog, mocht je gevoelige oren hebben. :P

pricewatch: MSI GX740-063NL

[ Voor 26% gewijzigd door taz3d_nl op 27-05-2010 22:22 ]

• Relis
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:17
Een GPU met ddr3 geheugen doet het ook gewoon goed hoor, ik heb een m15x met een nvidia 260gtx (1gig ddr3 ram) erin en die draait alles (zijnde de geringe spellen die ik heb=tf2,wow,mw2) op max zonder al te veel moeite

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

10K schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:55:
deze is dus dual core, maar wat is nou beter dual of quad core met lagere kloksnelheid?
maar wel maar 1.6 ghz, dus zou dan een dual core 2.66 ghz beter zijn?
maar cpu kloksnelheid is maar 1.6ghz, i7 720QM
Als je jezelf zulke vragen gaat stellen zou ik me eerst maar is gaan inlezen...

Tevens raad ik je de MSI GX640 aan, kleinere broertje van de GX740 die hierboven genoemd staat!
En misschien staat hier nog wat tussen: [NBBG] Gamelaptop juni 2010, wel 'n hoger budget...

EDIT: En ik zie dat je hier nieuw bent :w maar topics in deze vorm zijn niet meer toegestaan...
Lees bijvoorbeeld ook is: CSL Beleid waarin staat waar je wel moet zijn met zulke vraagstukken! Succes!

[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 28-05-2010 01:01 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica