[Win 7] Grote problemen met Winamp.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een tijdje terug Windows 7 geinstalleerd. Sindsdien heb ik grote problemen met Winamp.

Regelmatig zie ik Winamp 100% CPU gebruiken, of teminste 100% van 1 core. Nou is dat niet zo heel erg, maar natuurlijk niet goed.

Het grote probleem is dat de PC regelmatig helemaal vastloopt. Zodra dit gebeurt loopt de muziek van Winamp nog een paar seconden in slow-motion door en dan hangt alles. Enige optie dan is een reset.

Eerst was het zo dat als Winamp draaide al het geluid weg viel behalve dat van Winamp. Als ik toen Winamp afsloot kwam het geluid van andere programma's na een paar minuten weer terug. Ik heb Winamp toen volledig verwijderd en toen zijn de problemen gekomen die ik nu heb.

Wat soms ook gebeurt als Winamp draait, is dat zodra ik een film wil afspelen, bij het openen van Mediaplayer of VLC de PC ook direct hangt. Ook dan is een reset de enige optie.

Ik heb Winamp meerdere malen volledig verwijderd, maar dit heeft helaas niet geholpen. Als Winamp niet draait heb ik totaal geen problemen met de PC. Ik kan uren gamen, films afspelen, of wat dan ook doen. Het is dan allemaal geen enkel probleem. De CPU heb ik ook een tijdje op stock laten draaien, maar ook dan deze problemen. Een herinstallatie heb ik ook geprobeerd. Ik heb echt geen idee wat ik kan doen om het op te lossen.

Mijn specs zijn:

Core 2 Quad Q6600 @ 3.5GHz.
HD5850 @ stock.
Asus P5Q Pro.
4x 1GB Corsair DDR2 PC 6400.
Corsair 520W.
Windows 7 64bit.

Toen ik nog XP draaide heb ik geen problemen gehad. Sinds ik Win7 draai heb ik hier last van. Mijn vermoeden is dat het aan de combinatie Win7 met Winamp ligt. Ik gebruik Winamp al een jaar of 8 dus overstappen naar een ander programma vind ik niet echt een optie.

Als iemand enig idee heeft waar dit nou precies aan ligt en hoe het op te lossen, hoor ik dat heel graag. Alle tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:36
Heb je de laatste versie van winamp? en welke skin?
Dit vraag ik omdat ik in het begin van het windows 7 tijdperk ook problemen had met winamp.
Dit kwam dan vooral neer op crashes van winamp zelf inplaats van dat hij het hele besturings systeem meetrok maarja.

Nu draai ik versie 5.572 wat toen de nieuwste versie was met de classis skin en die draait eigenlijk prima op mijn windows 7 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 08:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

hellfighter87 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:31:
Nu draai ik versie 5.572 wat toen de nieuwste versie was met de classis skin en die draait eigenlijk prima op mijn windows 7 64 bit
Yup... http://www.winamp.com/hel...Winamp_5.572_.28Latest.29

Laatste paar builds redelijk wat dingetjes opgelost en aangepast omtrent x64 OS en Win7.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
De skin die ik gebruik is een oude van een paar jaar terug. Kan me niet voorstellen dat het probleem daar door komt, maar je weet maar nooit. Heb nu een andere skin er op staan om te zien of dat het is.

De versie die ik draai is de nieuwste, dus versie 5.572. Met herinstalleren gelijk de nieuwste gedownload.

Als het CPU gebruik van Winamp naar 100% schiet kan ik er wel vanuit gaan dat het nog niet goed is. Die crashes gebeuren ook niet binnen 10 min. Soms draait de PC de hele dag en zie ik alleen aan het CPU gebruik van Winamp dat er iets mis is. Maar soms crashed de PC ook meerdere malen op een dag.

Dat de PC ook vastloopt als ik een film wil afspelen vind ik dan weer erg vreemd. Misschien dat Winamp resources gebruikt die Mediaplayer nodig heeft en dat de PC daarom vast loopt ?

Edit: Wat ook soms gebeurt als ik Winamp afsluit is dat het proces blijft draaien en 100% CPU blijft gebruiken. Handmatig het proces stoppen werkt dan wel.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 27-05-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Even een kick.

Het probleem is er nog steeds. Net viel ook weer al het geluid weg, behalve dat van Winamp. Vreemde is dat dit alleen gebeurt als ik aan het pokeren ben met de software van Full-Tilt Poker.

Ik heb echt geen idee wat dit probleem veroorzaakt. Alle tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een oplossing kan ik je zo niet geven, maar ik gebruik versie 5.572 build 2830 (meuk: Winamp 5.572 build 2830) hier op Windows 7 64 bit ; eigenlijk nog nooit problemen mee gehad tot nu toe, CPU / geheugen verbruik van Winamp zit gemiddeld rond de 4% ~ 35MB.

De laatste versie is ondertussen 5.5.7.2 build 2943, misschien zit hem daar het probleem in?
edit; volgens de fora van Winamp zijn deze builds identiek, dus dat kan het niet zijn.

Mijn skin is ook al wat ouder (MMD3) maar ik denk niet dat dit problemen mag geven.

Ik zou anders een proberen de drivers van je soundcard van een update te voorzien, en eens te spelen met de instellingen van DirectSound Output in de Winamp Preferences (Plugins > Output)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou anders een proberen de drivers van je soundcard van een update te voorzien
Gisteren de drivers van de Asus site gedownload. Bij het installeren heeft ie eerst de oude drivers er af gegooit. Na een reboot en voor het installeren van de drivers heeft Win7 zelf drivers geinstalleerd. Toen heb ik de Asus drivers er maar eens niet op gezet.

Tot nu toe Winamp nog niet 1x op 100% gezien en ook nog geen crashes gehad. De PC draait vandaag de hele dag al zonder problemen. Ik hoop dat het zo blijft en dat het dus opgelost is.

Toch wel vreemd dat de orginele drivers van Asus voor mijn moederbord de problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

PilatuS schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 19:43:
Even een kick.

Het probleem is er nog steeds. Net viel ook weer al het geluid weg, behalve dat van Winamp. Vreemde is dat dit alleen gebeurt als ik aan het pokeren ben met de software van Full-Tilt Poker.
Probeer eens een andere mediaspeler dan Winamp tijdens het pokeren ;)
Dan weet je ook gelijk of het een Winamp-probleem of een poker-probleem is.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Jester-NL schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:47:
[...]

Probeer eens een andere mediaspeler dan Winamp tijdens het pokeren ;)
Dan weet je ook gelijk of het een Winamp-probleem of een poker-probleem is.
Zoals het nu is lijkt het opgelost.

Verder had ik ook problemen als de pokersoftware niet draaide. Onder andere 100% CPU gebruik van Winamp en crashes bij het openen van filmbestanden met een ander programma. Het kan wel dat het pokerprogramma het nog erger maakte. Die software is trouwens ook niet 100% stabiel. Heb regelmatig dat het programma blijft hangen, zowel op deze PC als op mijn laptop. Dat van het pokerprogramma met geluid was ook wel heel erg vreemd.
Pagina: 1