Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:50
Nog geen 4 weken geleden heb ik een HTC Desire bij mijn abonnement genomen, op zich tevreden werkt goed maar nu was ik in Egypte op vakantie en na een aantal dagen gaat het scherm op eens niet meer aan, na 20x aan en uit proberen te doen ben ik wat beter gaan kijken naar het scherm.

Nu blijkt dus dat er een barst zit in het lcd scherm, dus niet het scherm dat je aanraak maar die daaronder. Nu ben ik bij de telfort winkel geweest en die zeggen dat dit druk schade is (en daarom mijn schuld) en dat het repareren +- 200 euro gaat kosten voor mij.

Nu ben ik van mening dat dit niet mijn schuld is maar eerder een productiefout of het scherm was niet bestand tegen de hitte van Egypte.

Kan ik dit nog verhalen op en productiefout en valt het dan onder garantie of ben ik gewoon de sjaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat staat er in de handleiding of op de site van HTC over de temperaturen?

Kan me inderdaad voorstellen dat een barst in het LCD vreemd is als de bovenste layer nog netjes intact is; maar ik kan me ook heeeel goed voorstellen dat dat niet per definitie een produktiefout hoeft te zijn en dat je door wringen of andere vreemde bewegingen ook wel een beschadiging aangericht kan hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Garantie-afhandelingen horen hier niet, dus ik tik je topic door naar SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:50
MAX3400 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:07:
wringen of andere vreemde bewegingen ook wel een beschadiging aangericht kan hebben.
Dit zou mogelijk moeten zijn maar, de telefoon heeft vrijwel de hele vakantie op het nachtkastje van mijn hotelkamer gelegen dus wilde dingen zijn er niet mee gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumba007
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 16:37
Als er geen enkele gebruikerssporen zijn zou ik niet weten hoe je het binnenste scherm zou kapotmaken.

Ik zou idd de handleiding eens lezen over de temperaturen waaronder die goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:56
Vraag eens in de winkel hoe zij kunne zien dat het om gebruikers schade gaat. Het is niet omdat het logisch is dat het drukschade is dat het daarom ook drukschade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Je telefoon is nog geen 6 maanden oud => het is aan de winkelier om te bewijzen dat het gebruiksschade is.

Stap desnoods eens een rechtswinkel binnen of spreek je rechtsbijstand aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

chime schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:06:
Je telefoon is nog geen 6 maanden oud => het is aan de winkelier om te bewijzen dat het gebruiksschade is.
Inderdaad, ze laten bewijzen dat het zo is in plaats van dat ze maar wat speculeren. Aangezien het nagenoeg onmogelijk is om te bewijzen dat jij ooit eens te hard op dat ding hebt gedrukt zou het wettelijk een eitje moeten zijn om gratis garantieafhandeling te krijgen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:41
Kun je een foto plaatsen van de barst??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Als garantie niet werkt, kan je het (als je het hebt tenminste) mss op je reizverzekering gooien?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
-tom-562 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:21:
Als garantie niet werkt, kan je het (als je het hebt tenminste) mss op je reizverzekering gooien?
We gaan hier niet aanzetten tot fraude hé.
Komt erbij: als de winkel het al op gebruiksschade kan gooien dan deze zeker.

Laat TS desnoods gewoon een goede rechtsbijstand afsluiten die dit ook dekt en laat hem dan nog eens achter de winkel aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Laatst online: 13:41
chime schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:59:
[...]

We gaan hier niet aanzetten tot fraude hé.
Komt erbij: als de winkel het al op gebruiksschade kan gooien dan deze zeker.

Laat TS desnoods gewoon een goede rechtsbijstand afsluiten die dit ook dekt en laat hem dan nog eens achter de winkel aan gaan.
Hoezo fraude? Als de reisverzekering dat dekt (Hij was immers op reis op dat moment) is het toch helemaal geen fraude. Is ook absoluut niets vreemds aan hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hoezo is dat fraude? Tijdens je reis ging je toestel stuk dus je hebt aanspraak op je reisverzekering? Die vergoeden echter wel maar een bepaald bedrag (ABN AMRO €175 max) waarvoor je de telefoon kunt laten repareren.

Na wintersport dit jaar precies hetzelfde gehad met een oude Nokia E66 en deze gewoon vergoed gekregen.

[ Voor 19% gewijzigd door Aghanim op 28-05-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vrijwel hetzelfde gehad met mijn Samsung star Qwerty... Deze had ik thuis op mijn kast laten liggen omdat hij leeg was. Ik kwam terug van mijn werk en het scherm was gebarsten (binnen scherm). Ik had hem pas 1 maand en ben dus terug gegaan naar de winkel.

Winkel medewerker zei me dat het drukschade was en het dus niet vergoed ging worden. Ik heb hem uitgelegd hoe het zat en hem laten zien dat er 0 gebruikers sporen op waren te vinden omdat ik een vrij duur echt leren hoesje erbij heb gekocht. Hij heeft hem opgestuurd met dat verhaal erbij maar melde wel dat hij 90% zeker niet gemaakt ging worden (hij wilde hem eigenlijk niet opsturen maar een beetje netjes boos worden en de juiste argumenten weten helpt).

Conclusie: Rustig uitleggen wat er gebeurd is.. zeggen dat het onmogelijk is dat hij door jou kapot is gegaan en de bewijslast bij hun leggen als ze zeggen dat het wel zo is. Bij mij heeft Samsung hem gewoon gemaakt zonder enige moeite..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin84
  • Laatst online: 08-09 20:00
In de winkel kan niet geoordeeld worden of de schade is ontstaan door invloeden van buitenaf (Al is dit 9 van de 10 keer wel het geval).
Toen je het toestel uit de verpakking haalde zat er ook een sticker op waarop aangeraden werd om niet het toestel in een broekzak te laten zitten in een spijkerbroek wanneer je gaat zitten. Hierover kan je zeggen dat dit toch standaard is bij een telefoon, maar die melding geeft al de kwetsbaarheid van het scherm aan.
Het toestel dient gewoon doorgestuurd te worden zodat zowel de winkel als fabrikant kunnen constateren hoe de schade ontstaan is.
Pagina: 1