Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de rare topic titel.

Hallo mensen ik heb een vraag:

Kan deze Processor: AMD Athlon 64 X2 6000+ Tray
http://www.zercom.eu/inde...=2083&f=1&h=1&s=1&a=50855

Op deze Moederboord: Asrock AM2NF3-VSTA
http://www.zercom.eu/inde...=2084&f=1&h=1&s=1&a=25324

Ik heb er niet zoveel verstand van, maar kan deze moederboord de nodige FSB aan?
Front bus speed?

bedankt in ieder geval :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Al op de site van Asrock geweest en even de handleiding gedownload om te kijken welke CPU ondersteund wordt? Of desnoods Zercom bellen voor een antwoord?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van Asrock staat bij het moederboord:

Supports Dual Channel DDR2 1066/800/667/533 (4 x DIMM slots) non-ECC, un-buffered memory, Max. capacity up to 16GB

Bij de processor staat:
Front-side bus processor 2000MHz

Kan dat dan?? Ik heb er maar weinig verstand van hè:P

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38
Als je nog even wat verder klikt op de site van Asrock dan vind je ook de Cpu Support List: http://www.asrock.com/mb/cpu.asp?Model=AM2NF3-VSTA

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03-2025

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

AM2 Athlon 64 X2 ADX6000IAA6CZ Windsor 3000MHz 1000MHz 1MB+1MB N/A F3 125W P1.60

Conclusie : JA

↓ volgende bericht hieronder ↓

Verwijderd

Topicstarter
Ja Jongens ik weet niet waar ik aan begonnen ben, nu 1 laatste vraag..
Alvast bedankt he :P

Wat is het goedkoopste geheugen uit deze lijst:
[url]http://www.zercom.eu/index.php?p=35&f=1&s=1&a=]

Die past bij deze set. maar wel 2x1gb is of 4x512mb is.

Sorry da ik jullie al de moeite laat doen, maar mijn dank is echt groot :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeker die bios ook nog updaten van het moederboord?

• Nielson
Dat ligt eraan welke versie je nu hebt, zoals je in de lijst ziet moet je minimaal v1.60 of 1.80 (afhankelijk van of zercom de 125w of de 89w versie levert) hebben. Bedenk ook dat je mogelijk nog een cpu fan nodig bent (tray versie is helemaal kaal).

/edit: Ow, bij de specs staat idd 125w zie ik. Je geheugenlink werkt niet echt trouwens, maar zou er gewoon 2x1GB of 2x2GB PC6400 (hoger kan je cpu toch niet) value geheugen ingooien.

[ Voor 29% gewijzigd door Nielson op 27-05-2010 21:40 ]

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
Ik heb een tip voor je, het kan niet echt uit om deze processor nieuw te kopen. Het is al een aardig verouderde processor... Aangezien je moederbord zelfs Phenom II processors ondersteunt, is het wellicht verstandiger om iets meer te investeren in een Athlon II processor. Dan moet je denken aan de Athlon II X3 435, of Athlon II X4 630. Deze processoren zijn een heel stuk sneller en hebben gunstiger stroomverbruik (95W vs 125W).

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Dat is goed advies van Stefan, ik zou er iets mee doen...

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• Nielson
StefanvanGelder schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:02:
Ik heb een tip voor je, het kan niet echt uit om deze processor nieuw te kopen. Het is al een aardig verouderde processor... Aangezien je moederbord zelfs Phenom II processors ondersteunt, is het wellicht verstandiger om iets meer te investeren in een Athlon II processor. Dan moet je denken aan de Athlon II X3 435, of Athlon II X4 630. Deze processoren zijn een heel stuk sneller en hebben gunstiger stroomverbruik (95W vs 125W).
Goeie tip idd. En omdat je toch het geheugen en cpu nieuw gaat halen overweeg dan om je mainboard (die Asrock heb je al neem ik aan) ook te vervangen, want een mb met agp beperkt je heel erg bij een eventuele videokaart upgrade in de toekomst. Voor vijf tientjes heb je al een leuk AM2+ bordje, of voor een kleine meerprijs van bord en DDR3 geheugen een AM3 bord.

[ Voor 5% gewijzigd door Nielson op 28-05-2010 00:02 ]

Verwijderd

let wel op als je een amd am3 bord neemt dat je geen ouwe cpu koopt die alleen geschilt is voor amd am2 .
Alle amd am3 cpu kunnen wel op amd am2(+) borden als er een bios update is.
Maar amd am2 cpu passen alleen op amd2(+) borden en niet op amd am3 borden

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02 11:22

mvh

State Governor

Nog iets: je hebt het over een 'tray'-processor. Deze kan iets goedkoper zijn dan de 'retail' versie, maar dan zit er geen koeler bij.

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Pagina: 1