• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:39
Hallo allemaal,

met mijn oude p4 pc wilde ik eens gaan experimenteren met Windows Home server 2003,
alleen zegt hij tijdens de installatie dat mijn HD te klein is :( . Er zit een 40 gig schijfje van maxtor in.
Andere specs: P4 @ 2,8 GHZ
1,2 gig ram
Intel La Crosse D865GLC mobo

Is het echt zo dat je een grotere schijf moet hebben om home server te installeren( neem aan dat het OS niet meer dan 40 gig in beslag neemt :? ) of kan je dit met een trucje omzeilen?

alvast erg bedankt!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
dat soort eisen zijn er wel met nlite uit te slopen volgens mij. Maar of nlite netjes complete support voor windows home server 2003 levert weet ik niet zeker.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
De installatie van WHS 2003 is gebaseerd op WinPE 2.0 en is derhalve niet door nlite te customiseren. Je kunt WHS wel installeren op een grotere schijf en daarna ghosten naar de kleinere schijf.

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03-2025
Nope.
de windows partitie moet bij WHS 20 GB zijn.
daarnaast moet er minimaal 46Gb vrij zijn voor data...
Het os installeert niet op schijven kleiner dan 64 GB.

Wikipedia: Windows Home Server.

je zou kunnen proberen te installeren op een grotere schijf en dan te klonen naar de 40GB. dan zou het in principe moeten werken. Dit slaat alleen in me meeste gevallen nergens op :). Aangezien je het dan toch hebt draaien op een lege HDD (WHS format immers altijd de gehele disk).

[ Voor 9% gewijzigd door Kriebelkous op 27-05-2010 20:55 ]

www.racetalk.nl

• Ruut88
Bedankt voor de snelle reacties allemaal.

Lijkt me toch wat te ingewikkeld allemaal. Ga maar weer gewoon voor XP!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoezo ingewikkeld? Je moet gewoon een grotere hardeschijf hebben, that's it.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Ruut88
Ja dat snap ik heb geen zin om nog geld in die pc te steken. En de andere oplossingen die ik hoor zijn me te lastig

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:35
Deze mag overduidelijk naar Serversoftware en Windows Servers :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Je wilt experimenteren met windows home server, dat lukt niet, daarom terug naar xp? ik ben heel benieuwd naar je experiment. Wat was het doel?

Je hebt natuurlijk al wel wat geleerd over windows home server, maar dat had je ook kunnen leren door je goed in te lezen. je hoeft niet perse te experimenteren met software om er meer over te leren...
Pagina: 1