Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FEATREQ]Voortgang upload images

Pagina: 1
Acties:

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:08
Ik heb zonet voor het eerst een review gebouwd. Dat ging vlot, maar ik merk wel één element wat mij een beetje stoort: het uploaden van images.

Ik zou het aangenaam vinden als je een soort van progressbar (AJAX) per image kan laten zien die aantoont hoeveel er al geupload is (percent + data) en hoeveel er nog moet geupload worden.

Eventueel zou het wel leuk zijn als dit principe ook bij andere image-uploadplaatsen op T.net kan gebruikt worden (ik denk bv aan foto-album)...

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dan moet er een Apache-plugin of een ander serverside iets worden geïnstalleerd (die de grootte van de temp-bestanden in de gaten houdt), of een flash- of javacomponent worden gebruikt. Beide oplossingen zijn niet snel of eenvoudig te implementeren.

Daarnaast, je kunt per keer (bij een review althans) maximaal vier foto's van zo'n MB per stuk uploaden, anno 2010 duurt dat toch zeker niet langer dan een vloek en een zucht? :P

Ben het wel met je eens dat er wat meer feedback mag komen van de diverse (beheer)pagina's zoals deze uploadstatus, maar de devvers hebben het al zo druk :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

Volgens mij zijn er al mogelijkheden in sommige browsers die gebruik maken van XHR en het onprogress event. Het is in ieder geval wel zinvol om dat eens te onderzoeken. IE gebruikers zullen dan voorlopig nog wel pech hebben :P

Intentionally left blank