Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik kreeg een mobo van een kennis (asus A8N-e) en omdat die nieuwer is dan die ik momenteel gebruik in mijn pc bouwde ik die in mijn huidige pc in. Op een sata HD is windows xp prof sp3 geïnstalleerd. Van deze schijf boot ik ook. Destijds Win xp met F6 sata drivers via een diskette geïnstalleerd. Helaas kreeg ik nu (met dat andere bord) een bsob.

MS zegt er o.a. het volgende over:

Problemen met apparaatstuurprogramma's
Het foutbericht 'Stop 0x0000007B' wordt weergegeven in de volgende situaties:

* Een apparaatstuurprogramma dat nodig is voor de opstartcontroller, is niet geconfigureerd om te starten bij het opstarten van de computer.
* Een apparaatstuurprogramma dat nodig is voor de opstartcontroller, is beschadigd.
* Informatie in het Windows XP-register (informatie over het laden van apparaatstuurprogramma's tijdens het opstarten) is beschadigd.

Ik weet dat je met nlite een windows cd kunt slipstreamen met sp3 en sata drivers voor het huidige bord. Maar dan moet in windows dus herinstalleren.

Mijn vraag: is er een manier die sata drivers te installeren zonder een volledige nieuwe installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dit is mogelijk. Maar het is zeer aan te raden een nieuwe installatie te doen als je een ander moederbord gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 18:33
Inderdaad dat is nodig!.
heb het zelf ook meegemaakt in het verleden...
Was toen half slaperig, kon ik zelf ook wel bedenken toen 8)7

Dus clean install is de ideale oplossing en in mijn ogen de enig mogelijke oplossing.

Nu hoop ik dat je windows en je data/documenten op gescheiden partities hebt staan.
Zo niet is er nog geen paniek.
Je kunt de schijf in een ander systeem hangen die al een OS heeft lopen en dan kan je de data evt. daar wegschrijven of op external disk, etc...

[ Voor 13% gewijzigd door mindwarper op 27-05-2010 22:58 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinzok
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
of eerst met het oude moederbord in veilige modus opstarten en echt ook alle specifieke drivers voor je chipset eraf te gooien (door middel van op Deze Computer met rechter muis te clicken en dan Beheren or Manage kiezen , dan naar apparaat beheer en effe de chipset uninstallen, kunnen meerdere losse onderdelen zijn).

dan je systeem afsluiten, stroom eraf, moederbord wisselen, stroom erop,
als het goed is denkt windows dan weer dat je eigenlijk net de installatie hebt afgerond en zoekt dan de goede drivers voor je moederbord.

Geloof dat het zo moest als je een ander moederbord erin zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 18:33
Shinzok schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:58:
of eerst met het oude moederbord in veilige modus opstarten en echt ook alle specifieke drivers voor je chipset eraf te gooien (door middel van op Deze Computer met rechter muis te clicken en dan Beheren or Manage kiezen , dan naar apparaat beheer en effe de chipset uninstallen, kunnen meerdere losse onderdelen zijn).

dan je systeem afsluiten, stroom eraf, moederbord wisselen, stroom erop,
als het goed is denkt windows dan weer dat je eigenlijk net de installatie hebt afgerond en zoekt dan de goede drivers voor je moederbord.

Geloof dat het zo moest als je een ander moederbord erin zette.
Is inderdaad een goede manier ja, maar clean install geeft het beste resultaat...
Mee eens?

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW