Hetnet naar KPN

Pagina: 1
Acties:
  • 687 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:03
Hallo,

Ik heb een Internet&Bellen verbinding van KPN (voorheen Hetnet). Ik downloadde eerst altijd met een snelheid van 8 Mb (1MB/s).

Maar ongeveer een week geleden merkte ik dat ik nog maar met een snelheid van ongeveer 350-400 KB/s downloadde.
De KPN nieuwsserver heeft wel vaker problemen dus ik maakte me eerst nog nergens druk om.

Nu doet het probleem zich nog steeds voort en ik heb net op speedtest.net een snelheidstest gedaan (hierbij had ik verder alle downloaddiensten uitstaan).
De resultaten waren als volgt: download 3,51 Mb/s
upload 0,42 Mb/s

Dit zijn dus niet de snelheden waarmee ik eerst downloadde en uploadde.

Misschien dat dit komt door de verandering van HetNet naar KPN. Maar dat lijkt mij niet omdat HetNet al onderdeel van KPN was.
Deze website belooft ook geen verdere problemen:
http://www.telefonieverge...-het-net-naar-kpn-413.htm

Hebben misschien meer mensen met een KPN verbinding last van problemen.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-06 11:16

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Wat zijn de intrain waardes van je modem?
Over het algemeen zeggen die iets over hoe goed je lijn is.

Misschien dat er (veel) meer buren ook ADSL en/of VDSL hebben sinds kort. Of dat je een DLM probleem hebt.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
Robinski schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 18:36:
Wat zijn de intrain waardes van je modem?
Over het algemeen zeggen die iets over hoe goed je lijn is.

Misschien dat er (veel) meer buren ook ADSL en/of VDSL hebben sinds kort. Of dat je een DLM probleem hebt.
Weet niet precies wat je bedoelt met intrain waardes maar ik kon wel mijn verbinding controleren in de routerinstellingen. Dit is er als volgt uitgekomen.

Test is voltooid DSL
Test is voltooid ATM
Test is voltooid PPP
Test is voltooid IP
Test is voltooid Internet
Ingeschakeld/OKVerbinding naar gateway (195.190.241.3)
Ingeschakeld/OKVerbinding naar DNS-server 1 (195.121.1.34)
Ingeschakeld/OKVerbinding naar DNS-server 2 (195.121.1.66)

Of er veel buren in mijn buurt sinds kort internet hebben? Ik denk het niet want de mensen in mijn buurt die nog geen internet hebben zitten allemaal in de categorie bejaard tot bijna dood. Wel zijn er een paar maand geleden twee mensen naast ons komen wonen van ongeveer 25 jaar oud. Misschien dat zij sinds kort internet hebben (sinds ze klaar zijn met de verbouwing). Maar of er mensen in jouw buurt internet hebben heeft toch geen invloed op jouw snelheid?

En wat bedoel je met DLM probleem precies?

Bedankt voor je reactie

[ Voor 9% gewijzigd door Vossie94 op 27-05-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
Iemand misschien een antwoord of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Met intrain waardes bedoel ik wat zijn je signal noise ratio, wat is de snelheid die je modem aangeeft (hoeveel Mbit of Kbit) en dat soort zaken. Dit geeft meestal aan hoe goed je lijn is, hoe ver je ongeveer van de centrale zit (zodat er is in te schatten hoeveel je zou moeten kunnen halen)

Daarnaast kan het erg goed zijn dat 'buren' invloed hebben op je lijn. Overigens moet je niet direct denken aan directe buren, maar dit kan zelfs een hele wijk zijn daar er tot wel 1000 aansluitingen in een kabel bundel kunnen lopen. Door de techniek die gebruikt wordt is het mogelijk dat signaal van het ene draadje 'springt' naar een in de buurt liggend draadje, dit heeft overspraak. Overspraak zorgt voor storing waardoor je signaal slechter wordt en dus je snelheid lager.

DLM staat voor dynamic line management, je kunt hier op GoT even op zoeken voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
Robinski schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:17:
Met intrain waardes bedoel ik wat zijn je signal noise ratio, wat is de snelheid die je modem aangeeft (hoeveel Mbit of Kbit) en dat soort zaken. Dit geeft meestal aan hoe goed je lijn is, hoe ver je ongeveer van de centrale zit (zodat er is in te schatten hoeveel je zou moeten kunnen halen)

Daarnaast kan het erg goed zijn dat 'buren' invloed hebben op je lijn. Overigens moet je niet direct denken aan directe buren, maar dit kan zelfs een hele wijk zijn daar er tot wel 1000 aansluitingen in een kabel bundel kunnen lopen. Door de techniek die gebruikt wordt is het mogelijk dat signaal van het ene draadje 'springt' naar een in de buurt liggend draadje, dit heeft overspraak. Overspraak zorgt voor storing waardoor je signaal slechter wordt en dus je snelheid lager.

DLM staat voor dynamic line management, je kunt hier op GoT even op zoeken voor meer informatie.
Volgens deze link is mijn afstand tot de centrale server 2070 meter (http://www.speedtest.nl/ADSL/)
In mijn router menu heb ik verder nog deze informatie gevonden:

Internet Verbindingsinformatie

Actief: 11 dagen, 23:13:58
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 22,90 / 301,92

Verbindingsinstellingen

Info PVC (VPI.VCI): 8.48
Type: PPPoA

PPP-instellingen

Gebruikersnaam: kpn@direct-adsl
Wachtwoord: ********
Verbindingsmodus: Altijd open

TCP/IP-instellingen

IP-adres: 81.207.207.101/32
Standaardgateway: 195.190.241.3
Primaire DNS: 195.121.1.34
Secundaire DNS: 195.121.1.66

EN

DSL-verbinding Koppelingsinformatie

Actief: 2 dagen, 22:47:46
DSL-type: G.992.3 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 516 / 4.093
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 1,46 / 5,96
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 17,0 / 33,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,5 / 11,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 168 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 15 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 1.662 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 40.630.743
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 48
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 34

deze regel valt mij zelf erg op: Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 516 / 4.093

Is dit in kilobyte of in kilobit. Als dit in kilobit is klopt er iets niet. want ik heb in totaal 1 mbit upload (1000 kbit) en 8 mbit (8000 kbit) download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:36

RvL

Die waardes zijn in kilobits per second (kpbs).

Wat Robinski zegt kan een oorzaak zijn: overspraak op de lijn. Dit kun je het beste vergelijken met een ruis van de ene ADSL-lijn op de andere. Dit kan al gebeuren doordat er meer ADSL-klanten bijgekomen zijn bij je in de wijk (waarbij 'wijk' verder kan gaan dan de straat waar je woont: je weet immers niet hoeveel mensen er op fysiek dezelfde kabel zitten). Een andere mogelijkheid is overspraak door de uitrol van VDSL (als KPN daar al mee bezig is bij je). Volgens dit artikel kan dat ook voor overspraak zorgen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Zoals je zelf al opmerkte traint je lijn momenteel dus in op 0.5 Mbit upload en 4 Mbit download.
Als je naar de SN-marge kijkt, dan zie je dat er nog rek in zit, deze mag namelijk niet onder de 6 komen.

Wat overigens ook raar is, is dat je DSL lijn op G.992.3 (ADSL2) staat terwijl er normaal in Nederland alleen aan ADSL of ADSL2+ gedaan wordt.

Er lijkt dus duidelijk iets mis te gaan met je lijn, ik zou KPN hier eens over bellen.
Zoals het er uit ziet, zou je best 8/1 moeten kunnen halen (wat je vroeger ook had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vossie94
Ja 8/1 moet ik ook kunnen halen. Maar hoorde laatst ook van een vriend dat hij op tv bij het programma RADAR van de TROS had gezien dat meer internet gebruikers hier last van hadden. Dit omdat er in de EU nieuwe afspraken zouden zijn gemaakt over de hoeveelheid bandbreedte die de providers minimaal moeten leveren voor een bepaalde hoeveelheid geld per maand.

Ik zou mij in ieder geval eens even aanmelden op het KPN Forum. Kijken of ik daar verder mee kom.

Bedankt voor al jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207968

Je kunt ook even jezelf inloggen bij hetnet.nl
En dan kijken naar het pakket wat je hebt.
Hier, soortgelijke situatie ik kom ook van hetnet, al bood hetnet ook verschillende abonnementen aan, staat het op internet extra wat online tot 16Mb/s bij staat, 16mbit dus, al haal ik 10mbit. Maarjah, we kwamen van 8mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 13:44

IEF

Why so serious?

@TS: Het is de bedoeling dat je zelf onderzoek verricht, navraag doet en dan, mocht je advies willen hebben, op GoT post. GoT is geen helpdesk, en ik maak nergens uit je posts op dat je zelf enige actie hebt ondernomen om te achterhalen:

-Welk abonnement je hebt;
-Wat de KPN helpdesk hierover zegt;
-Of je andere standaard zaken, aansluiting en dergelijke hebt gecontroleerd, zoals je hebt kunnen terugvinden
als op je op enig moment in I&H gezocht had. Dit subforum staat namelijk vol met dit soort vragen.

Je topic gaat om die reden dan ook op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.