Toon posts:

Onterechte rekening van Vodafone

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik zit nu toch wel met een serieus vaag probleem, ik heb een abonnement bij vodafone(22,50 aangekocht met een touchwiz). Ik heb hem lang gebruikt tot ik erachter kwam dat de kosten heel hoog werden terwijl het volgens mij helemaal niet in verband lag met mijn verbruik.

Dus ben ik 2 maanden maar terug gestapt op een prepaid vodafone kaartje in combinatie met blox:)
Werkt prima en je kan er niet overheen dus dat is altijd makkelijk. Heb het simkaartje met het abonnement al een tijdje in een envelop aan de muur hangen, mijn broertje gaat die binnenkort gebruiken. Hij is dus 1 maand ongebruikt geweest.

Nu heb ik vandaag een rekening gekregen van €133,55 ja je leest het goed €133,55 e-u-r-o voor een abonnement die je de hele maand niet gebruikt hebt! ik heb die simkaart een maand lang niet gezien en toch durven ze me zo'n hoge rekening te sturen!

Het is al eerder voorgekomen dat de bedragen afweken we hebben erachteraan gebeld, en je kon specificaties aanvragen etc. het bedrag overschreed niet veel dus hebben we dit achterwege gelaten.

Ik heb nu weer gebeld, en het enige wat ze konden regelen is een specificatie, ik ga die aanvragen, maar wil graag wat advies vanuit jullie.

Dus; wat moet ik hier mee?

Mvg,

Thinkreal_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Edit: weer open met titelfix.

[ Voor 119% gewijzigd door RoD op 27-05-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zorgen dat je die specificatie krijgt. En als dat niet snel kan je SIM laten blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tostyijzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 19:28
Ik zou alle specificaties opvragen en kijken naar welke nummers er vooral is gebeld, hoe lang, hoe laat, welke dagen. Zelf kijk ik altijd via my.vodafone naar m'n belgedrag, daar staat precies naar welke nummers ik gebeld en gesmst heb.
Vodafone kan het niet 'kwijt' zijn, want ze moeten die gegevens bewaren.

PS: dit zeg ik niet zomaar, vodafone heeft een keer het seriallog van mijn telefoon laten wissen bij nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 20:42
Volgens mij kan je gewoon online je rekening bekijken incl specificatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tostyijzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 19:28
Jimster schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:16:
Volgens mij kan je gewoon online je rekening bekijken incl specificatie?
Als je je online rekening download krijg je een pdfje met de eerste 2 pagina's je rekening met opsomming van je bundel, de looptijd daarvan en het belastingtarief. Op de blzs daarna zie je uitgebreid alle vaste, service- en mobiele nummers die je hebt gebeld/gesmst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tostyijzer schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:33:
[...]

Als je je online rekening download krijg je een pdfje met de eerste 2 pagina's je rekening met opsomming van je bundel, de looptijd daarvan en het belastingtarief. Op de blzs daarna zie je uitgebreid alle vaste, service- en mobiele nummers die je hebt gebeld/gesmst
Ik zie het, wist ik nog niet! Ik ben er al uit, dit topic mag dicht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:46

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Nee, nu willen we ook de uitleg natuurlijk, misschien nog een leermoment voor iemand anders.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 13:16
En wat was het nu dan ?
Wel zo netjes om, als je hier dan om hulp vraagt, en die krijgt, even de uitkomst mede te delen.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lolhozer schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:50:
Nee, nu willen we ook de uitleg natuurlijk, misschien nog een leermoment voor iemand anders.
Ik wordt tot niets verplicht, ik vind de manier van vragen niet zo gepast meneer lolhozer;)

Maar omdatje het zo lief vraagt!

Er is denk ik iets mis met de blox, ik heb hem geactiveerd maar hij heeft hem dus niet geactiveerd, alle smsjes kwamen in kosten..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 16:46

Prx

Huh, dan mis ik volgens mij nog iets. Hoe kan je dan een rekening krijgen van 133 euro als je hem niet gebruikt hebt? Ongeacht of je nu BloX hebt of niet, als dat ding aan de muur geprikt zit worden er toch geen kosten gemaakt (naast de vaste abbo kosten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-10 07:10
alleen de smsjes ? dus je smst voor 135 euro per maand!? of snap ik het verkeerd 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja mijn broertje heeft hem dus waarschijnlijk wel gebruikt:) maar heeft hij niet aangegeven dus daarom kwam ik tot deze vraag. snap je?

EDIT:

@fender89; nee lijkt me sterk, zoals ik hier boven aangeef heeft mijn broertje hem waarschijnlijk gebruikt, lijkt me te gek als hij voor zoveel smst dus ik bel er nog even achteraan;)

Bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 19:16
133 Euro aan SMS'en? Knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er klopt dus duidelijk niet, er kwam ook al een keer een rekening waarbij de smsjes(als ik het niet mis heb) verdubbeld werden. Vodafone doet een beetje raar met mijn simkaart geloof ik:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:17
Nee hoor, sms diensten etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb nooit bij een dienst aangemeld, je kan op de site ook zien waar het geld heen gaat aan abonnementen etc. staat niets bij:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dit lijkt me meer iets voor Shopping Forum, daarom verplaats ik hem. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:19

Onbekend

...

Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:02:
Nee heb nooit bij een dienst aangemeld, je kan op de site ook zien waar het geld heen gaat aan abonnementen etc. staat niets bij:+
Staat er ook nog bij waarnaartoe is ge-smst? Of is er alleen maar een sms-totaal beschikbaar?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:32

Robtimus

me Robtimus no like you

Per SMSje staat er een regel, met datum, tijdstip, nummer (eventueel obscured indien geblokkeerd) en bedrag. Dat laatste hoort 0 euro te zijn als het in de bundel valt.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Je verhaal klopt niet helemaal, 1 je hebt het niet gebruikt, 2 misschien heeft je broertje het gebruikt, 3 je hebt een sms blox geactiveerd op een abo die in een envelop zit ... beetje vaag allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi :) Als ik jouw was zou ik ff kijken ,op je toestel ,bij verbindingen .Het is nl zo ,als je 1x verbinding maakt met vodafone live,en je zet hem uit ,dan blijft de verbinding gewoon bestaan.
Dit hebben ze gedaan omdat dat makkelijker zou zijn en je zo sneller bent .
Je moet dus zelf ,elke keer als je internet of tv kijkt ,weer naar verbindingen ,connectie`s gaan ,en verbreken.
Normaal kost het in verbinding staan met de live portaal als vodafone klant je niks.Maar het kan zijn ,dat het als "data buiten de bundel" word verrekend.Dit is mij ook over komen ,en ik ging ontzettend flippen .
Was eigenlijk nergens voor nodig .(achteraf gezien ;) )Bel gewoon naar vodafone ,en loop met hun de rekening door.

Heb je geen online account bij vodafone? Ik wel.
https://my.vodafone.nl/prive/my_vodafone
Ik kan gewoon inloggen en zien , op een specificatie ,hoeveel ik verbruik en verbruikt hebt .

maar even goed ben ik blij in augustus van vodafone verlost te zijn ,na 2 jaar

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 18:37 ]

Pagina: 1