Toen ik in de VS was heb ik een Ipad gekocht omdat er zo een hype over was.
Nu heb ik echter spijt van mijn aankoop en heb ik mijn 2ehandse Ipad te koop gezet op marktplaats.
Echter is mijn advertentie verwijderd met de volgende melding :
Geachte heer, mevrouw,
Ik treed op als advocaat namens Apple Inc.
Het is niet toegestaan om producten te verhandelen die niet door of met toestemming van de rechthebbende (in dit geval Apple Inc) in de EEA in het verkeer zijn gebracht (zogenaamde parallel import). Door het in de EEA importeren van producten van Apple, zonder dat daarvoor toestemming door Apple is verleend, maakt u derhalve inbreuk op de intellectuele eigendomsrechten van Apple. Als gevolg daarvan is uw advertentie verwijderd.
Ik ga ervan uit dat u dergelijke advertenties niet meer zult plaatsen en bovendien dergelijke inbreukmakende producten niet meer zal verhandelen. Zo niet, dan zal ik Apple adviseren verdere gerechtelijke stappen jegens u te ondernemen.
Hoogachtend,
xxxxxxxxxx
Bird & Bird
Lawyer
Persoonlijk vind ik dit een beetje onzin maar wie heeft meer verstand?
Mijn originele advertentie :
Nu heb ik echter spijt van mijn aankoop en heb ik mijn 2ehandse Ipad te koop gezet op marktplaats.
Echter is mijn advertentie verwijderd met de volgende melding :
Geachte heer, mevrouw,
Ik treed op als advocaat namens Apple Inc.
Het is niet toegestaan om producten te verhandelen die niet door of met toestemming van de rechthebbende (in dit geval Apple Inc) in de EEA in het verkeer zijn gebracht (zogenaamde parallel import). Door het in de EEA importeren van producten van Apple, zonder dat daarvoor toestemming door Apple is verleend, maakt u derhalve inbreuk op de intellectuele eigendomsrechten van Apple. Als gevolg daarvan is uw advertentie verwijderd.
Ik ga ervan uit dat u dergelijke advertenties niet meer zult plaatsen en bovendien dergelijke inbreukmakende producten niet meer zal verhandelen. Zo niet, dan zal ik Apple adviseren verdere gerechtelijke stappen jegens u te ondernemen.
Hoogachtend,
xxxxxxxxxx
Bird & Bird
Lawyer
Persoonlijk vind ik dit een beetje onzin maar wie heeft meer verstand?
Mijn originele advertentie :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Ik heb hier liggen : Een zo goed als nieuwe Apple Ipad 16GB / WIFI Is 2 dagen gebruikt maar het is niet echt mijn ding. Hij is geimporteerd uit de VS en is uiteraard gewoon werkend te zien. Prijs is vast. Voor minder doe ik hem niet weg namelijk. Inclusief doos en toebehoren. |
[ Voor 12% gewijzigd door K3ke op 27-05-2010 16:50 ]