Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:41
Hallo, ik heb hier een vrij simpele vraag.

Is OpenOffice.org 3.2 sneller of langzamer dan MS Office 200?

Het probleem is dat mijn vader MSO2000 sneller vindt, terwijl OOo3.2 in mijn ogen juist sneller is.

Dat OOo langzaam kan zijn door problemen met java weet ik, maar dat is het niet.

Dit is niet bedoeld als flamewar. Hou je dus een beetje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:19

Aganim

I have a cunning plan..

Ik kan niet zeggen dat ik echt verschil tussen beide heb kunnen merken.

Zonder de quickstarter is OOo wel wat langzamer qua opstarten, maar ik kan niet zeggen dat ik het doorslaggevend genoeg vind om over te stappen naar MSO, wat voor versie dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Meten is weten; wat is verder het doel van dit topic eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Onder 'sneller' wordt dan vooral het opstarten van de applicaties bedoeld denk ik? Dat is niet zo heel boeiend toch? Als ik Word aanklik staat het letterlijk binnen een seconde klaar. Idem met Excel, etc. Cold start.

Snelheid in gebruik zou ik een veel belangrijker criterium vinden. Zijn functies en sneltoetsen logisch ingedeeld, of moet je 15 keer klikken voordat iets geregeld is.

Maar nu heb ik OpenOffice nog nooit gebruikt, dus kan geen inhoudelijke vergelijking maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:41
Het ging hier vooral over het berekenen van spreadsheets en dergelijken. Het opstarten en gebruiksgemak boeit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Right.. Wat Mental al zei, pak een stopwatch en zoek het lekker uit.

In dit filmpje lijkt Calc 3.1 heel wat vlotter te zijn dan Excel 2007; http://www.youtube.com/watch?v=ISBaXC4T7EM
Pagina: 1