Beste Tweakers,
Graag zou ik wat advies inwinnen bij de kenners hier.
Situatie:
Mijn huidige HT set bestaat uit een Sony DAVS880 set. (specs)

De speakers ogen erg mooi in mijn interieur en ik ben tevreden met het geluid wat er uit komt. (ik ben geen audiofiel, dat ik tevreden ben met deze set zegt waarschijnlijk genoeg voor de kenners
)
Als rand apparatuur heb ik het volgende:
Dreambox 500 (voor satelliet tv)
HTPC (voor kijken van films)
PS3 (games)
Samsung DCB-H360RS (Full HD cable decoder)
Samsung LE-37M86BD (FullHD tv)
De DAV880 heeft echter maar 2 ingangen , een analoog(composiet) en een digitaal(optisch). Wat betekend dat ik momenteel mijn HTPC en Samsung H360 via het DAVS880 aangesloten heb. En de PS3 en Dreambox direct op de televisie.
Ik ben echter deze opstelling zat omdat ik elke keer het geluid van mijn tv moet uitzetten (simpele mute kan niet omdat het mute icoon in beeld blijft).
Wensen zijn dus een nieuwe reciever met behoud van de huidige speakers.
Het liefste iets als de Onkyo TX-SR507,
Problemen:
Sony speakers zijn 3 Ohm.
Subwoofer is passief.
Vragen:
Klopt het dat 3Ohm speakers wel kan op de Onkyo, zolang ik het maar niet te hard zet? Of is het beter een andere versterker te gebruiken die dit wel support?
Is de subwoofer te gebruiken? Of is het aanschaffen van een actieve sub enige oplossing?
Graag zou ik wat advies inwinnen bij de kenners hier.
Situatie:
Mijn huidige HT set bestaat uit een Sony DAVS880 set. (specs)

De speakers ogen erg mooi in mijn interieur en ik ben tevreden met het geluid wat er uit komt. (ik ben geen audiofiel, dat ik tevreden ben met deze set zegt waarschijnlijk genoeg voor de kenners
Als rand apparatuur heb ik het volgende:
Dreambox 500 (voor satelliet tv)
HTPC (voor kijken van films)
PS3 (games)
Samsung DCB-H360RS (Full HD cable decoder)
Samsung LE-37M86BD (FullHD tv)
De DAV880 heeft echter maar 2 ingangen , een analoog(composiet) en een digitaal(optisch). Wat betekend dat ik momenteel mijn HTPC en Samsung H360 via het DAVS880 aangesloten heb. En de PS3 en Dreambox direct op de televisie.
Ik ben echter deze opstelling zat omdat ik elke keer het geluid van mijn tv moet uitzetten (simpele mute kan niet omdat het mute icoon in beeld blijft).
Wensen zijn dus een nieuwe reciever met behoud van de huidige speakers.
Het liefste iets als de Onkyo TX-SR507,
Problemen:
Sony speakers zijn 3 Ohm.
Subwoofer is passief.
Vragen:
Klopt het dat 3Ohm speakers wel kan op de Onkyo, zolang ik het maar niet te hard zet? Of is het beter een andere versterker te gebruiken die dit wel support?
Is de subwoofer te gebruiken? Of is het aanschaffen van een actieve sub enige oplossing?