Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11 10:36

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Sinds dat ik oordopjes gebruik loop ik er mee te hannesen. Kabeltjes raken iedere keer in de knoop. Hoe netter ik ze opberg, hoe verder in de knoop lijkt het wel. Ik berg de oordopjes vaak op in mijn jaszak.

Nu zocht ik de kabeloprolding wat geleverd was bij mijn sennheiser oordopjes, maar ik vrees dat ik die kwijt ben.

Zijn er oplossingen verkrijgbaar om er voor te zorgen dat je de kabels EN netjes kan opbergen en dat ze niet meer in de knoop raken?

Oplossingen die ik zelf al gevonden heb:
- http://magneat.nl/
-

Mocht iemand handige oplossingen weten, ik houd me aanbevolen.

[ Voor 11% gewijzigd door Zerora op 27-05-2010 15:49 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• jorgen83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:03
Kabeltje in achtjes ipv cirkels draaien...

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Ik wikkel ze altijd rond m'n mp3-speler en doe er dan, als ik ze een tijdje niet gebruik, een klein elastiekje om. Normaal zit dat elastiekje ook gewoon rond m'n mp3-speler zodat ik hem altijd bij de hand heb als ik hem nodig heb.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik heb er eigenlijk nooit last van. Dat is dan wel met shure en westone headphones. Daar is enigszins nagedacht over de kabel, maar valt ook in een ander budget. De oplossing ligt waarschijnlijk in dikke stugge kabels. De meeste goedkope headphone kabels die ik zie, zijn met erg dun siliconen omhuld. Dan kan ik me voorstellen dat je daar last van hebt.

Overigens zag ik laatst iemand met een flatcable type headphone lopen. Geen idee naar de naam, maar de kabels waren in iedergeval rood. Dit moet ook een hoop oplossen.

/edit: Leek sterk op 'beats by dre' maar dan met een haakse connector.

[ Voor 6% gewijzigd door Oyster op 12-07-2010 10:28 ]

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-11 15:44

MartinMeijerink

Computerrorist

Ik heb daar een tijd geleden een speciale opbergcassette voor aangeschaft. Kostte wel 75 cent, maar daar kreeg je dan wel gratis een stukje kauwgum bij:

Afbeeldingslocatie: http://gfx.zutphen.nu/dsc38247v.jpg
(Wordt geleverd zonder oordopjes)

Het ding is compatible met de Sony MDR-ED12LP, maar ik denk dat andere oordopjes er ook prima in passen...

An unbreakable toy is useful to break other toys

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Je hebt ook van die kabelbindertjes, gemaakt van klittenband? Nu, ik rol mn oortjes op en ik wikkel zo'n stukje errond, zo blijven ze mooi bij elkaar ^^

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11 10:36

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
EcoR schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:15:
Ik wikkel ze altijd rond m'n mp3-speler en doe er dan, als ik ze een tijdje niet gebruik, een klein elastiekje om. Normaal zit dat elastiekje ook gewoon rond m'n mp3-speler zodat ik hem altijd bij de hand heb als ik hem nodig heb.
Ja, dat is niet echt handig als je je telefoon als mp3 player gebruikt. :P

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik leg er altijd een grote knoop in.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-11 11:20
Bij mijn sony oordopjes ui mijn hoofd, zat een handig plastic doosje waar je dopjes in kon doen en netjes op kon rollen wanneer je ze weg stopte.

Verwijderd

Ik heb op het moment AKG oordoppen die geleverd worden met een klein 'tasje' waar ik ze in kan doen, na gebruik om je vingers wikkelen en in het tasje stoppen. Wil je ze weer gebruiken rits je het tasje open en pak je enkel de dopjes, en je kabels zijn niet geknoopt :)

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

http://lifehacker.com/152...ires-from-getting-tangled
1. With your right hand make devil horns (third and fourth fingers tucked, second and fifth extended)
2. Use your thumb to hold the earbuds against your palm
3. Wrap the cable around your 2nd and 5th fingers using a figure-8. This is really the key part, the cris-crossing prevents it from knotting
4. When you have 6 to 8 inches of cable left, wrap the remaining cable around the center of the figure-8 a few times
5. Tuck remaining cable to taste. Somtimes I tuck it through one of the figure-8 loops, sometimes through the center wrapping, sometimes not at all.

Tightness of the wrapping determines how well it holds together, but if you use a loose wrap, you can just pull on the earbuds and the whole thing comes undone without a single knot.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• CoB
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-08-2022

CoB

YouTube: Stop Earbuds From Getting Tangled Up In Pocket

Maar ik maak iets grotere lussen

edit: zoals hier: YouTube: Pocketing iPhone earbuds without tangling

[ Voor 55% gewijzigd door CoB op 14-07-2010 16:38 ]

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
* frankivo loopt inmiddels ook 2 a 3 weken rond met de magneat (zie TS)
ik vind het ideaal :D

voor zover ik weet echter nog nergens in Nederland in een winkel te koop

iRacing Profiel

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:58
Ik wind ze altijd om mijn mp3 speler heen en heb er zo eigenlijk nooit last van.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Gewoon oprolsysteem nemen. Sommige Philips oordopjes hebben cassette erbij waarin makkelijk opgerold kan worden en opgeborgen. Geen knoopjes meer.

Om de speler wikkelen is ook een idee :)

• frankivo
als je ze om de speler wind, kun je die niet echt heel tof meer bedienen imo
en het is slecht voor de kabel ook nog :p

iRacing Profiel

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-11 22:29

jelbo

Hij doet het niet!

Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/0559/yisound_zipper_earbuds.jpg

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:14

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

frankivo schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 00:00:
als je ze om de speler wind, kun je die niet echt heel tof meer bedienen imo
en het is slecht voor de kabel ook nog :p
Vaak wikkel je de kabel erom als je hem opbergt. Als je luisters hangt hij aan je kleding met een clip, of zit hij in je broekzak of hangt hij om je nek.
En als je de kabel om je apparaat wikkelt, zet je apparaat op toets-vergrendeling, anders kunnen je batterijen wat sneller op raken als hij pardoes aan gaat :).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• frankivo
AW_Bos schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 00:23:
[...]

Vaak wikkel je de kabel erom als je hem opbergt. Als je luisters hangt hij aan je kleding met een clip, of zit hij in je broekzak of hangt hij om je nek.
En als je de kabel om je apparaat wikkelt, zet je apparaat op toets-vergrendeling, anders kunnen je batterijen wat sneller op raken als hij pardoes aan gaat :).
ah.. dat is waar ook: het topic ging eigenlijk om kabels die in de knoop zitten
I stand corrected :)

iRacing Profiel

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb tegenwoordig dealextreme oordopjes, gezien dat ik mijn kabeltjes toch continue mol dan maar goedkope, maar ik neem aan dat er ook wel duurdere bestaan met een soortgelijke kabel:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3396

De kabel heeft een stoffige buitenkant, en dat werkt echt ideaal tegen knopen. Na een paar maanden nu is het niet zo goed meer als aan het begin, maar nog steeds gebeurd het niet vaak dat ik hem in de knoop heb, terwijl met andere het continue vast zit. Ter vergelijking, de adapter kabel van mijn laptop zit zelfs continue in de knoop.

Deze hebben typische dealextreme kwaliteit, maar neem toch aan dat ook goede kwaliteit dopjes bestaan met een soortgelijke kabel.
Pagina: 1