Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebenik?
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-03-2022
Ik heb sinds 1,5 week een nieuwe MBP (13'' 2,4ghz) en heb een vaag probleem. Het gaat om het volgende. Als ik mijn MBP aansluit op mijn externe monitor (Dell P2310H) en het scherm van de MBP dichtgeklapt heb maakt hij af en toe (een aantal keer in de zoveel minuten) een apart tikkend geluidje, alsof de hdd aan het zoeken is (het klinkt een beetje als een 3,5'' hdd die aan het zoeken is, meer geluid dus). Nu is het rare dat hij dit geluid niet maakt als het scherm opengeklapt (maakt niet uit of het scherm van de MBP aan staat) is of als ik zonder extern scherm de MBP gebruik (dan hoor ik de hdd niet eens).
Ik vind het behoorlijk frustrerend en weet totaal niet wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn. Dus ik zou graag willen weten of iemand anders dit probleem ook heeft (gehad) en die hier een oplossing voor weet. Ik neem aan dat dit niet normaal is, toch?

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:55
Ik heb zelf geen MBP, maar een hoorbaar tikkende HD is nooit goed. Ik langs een servicecenter (of winkel waar je hem gekocht hebt) gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet Krediet
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:02
Ik heb sinds kort ook de nieuwe MBP (13'' 2,4ghz). Ik hoor af en toe als ik hem dichtklap ook een soort tik. Heb er verder geen last van. Neem aan dat dit niet voor grote problemen gaat zorgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebenik?
Mja heb hem via apple store gekocht maar ik kan ook moeilijk mijn externe scherm meenemen om het te laten horen ;).
Ik denk dat ik het nog maar even aankijk zo en als hij mankementen gaat vertonen zal ik ermee naar een APR gaan (of even bellen naar de helpdesk). Tenzij iemand natuurlijk nog een oplossing weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Even inhaken op dit topic, zonder dat ik daar een geheel nieuw topic voor hoef te maken.

Als ik mijn MBP inklap dan hoor ik het dichtklappen, af en toe lijkt het ook wel of het scherm blijft 'haken' ergens achter zodat ik in 1x een soort tik/klap hoor. Mede doordat er bij de normale macbook de casing nog wel eens wilde scheuren en bij de MBP dat ook wel eens gebeurd is vraag ik me af of iemand anders dit ook heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 09:55
Misschien wat ver gezocht, maar kan het zijn dat je het niet hoort als je Macbook is opengeklapt, omdat het een erg zacht geluid is, wanneer hij dicht is, hoor je het beter doordat het galmt of iets dergelijks?

Een tikkend geluid is meestal niet goed, maar af een toe een tik is ook bij mijn harde schijf en volgens mij is dit gewoon de lees/schrijf kop die stopt met draaien om energie te besparen.

Probeer eens dit programma en kijk of het geluid er niet meer is: http://mckinlay.net.nz/hdapm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Heeft't niets te maken met mogelijke power saving? dat de hdd afspint of opspint ?

Eerlijk gezegd ben ik dit nog nooit tegengekomen als klachtomschrijving bij de macbooks die bij mn werk binnenkomen voor reparatie, of is het een nieuw model ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebenik?
Zou kunnen dat het komt door het af- en opspinnen maar hij doet het dan wel op vreemde momenten, namelijk bij een beetje internetten en muziek luisteren ofzo. Niet iets speciaals als hij vanuit slapen weer wakker wordt oid. Het is het nieuwste model mbp 13'' ja.
Ik heb trouwens het programma geïnstalleerd en zal kijken of het werkt.
edit: Het komt niet door het doorgalmen lijkt me.
edit2: Programma'tje (oid) werkt niet :-( , hij geeft nog steeds af en toe de tikjes. Ik denk dat ik hem maar gwn een stukje op laat staan zodat hij het geluid niet geeft. Toch bedankt voor de tip.

[ Voor 27% gewijzigd door wiebenik? op 27-05-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
wiebenik? schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 19:10:
Zou kunnen dat het komt door het af- en opspinnen maar hij doet het dan wel op vreemde momenten, namelijk bij een beetje internetten en muziek luisteren ofzo. Niet iets speciaals als hij vanuit slapen weer wakker wordt oid. Het is het nieuwste model mbp 13'' ja.
Ik heb trouwens het programma geïnstalleerd en zal kijken of het werkt.
edit: Het komt niet door het doorgalmen lijkt me.
edit2: Programma'tje (oid) werkt niet :-( , hij geeft nog steeds af en toe de tikjes. Ik denk dat ik hem maar gwn een stukje op laat staan zodat hij het geluid niet geeft. Toch bedankt voor de tip.
Hangt het systeem ook voor een kleine seconde als dit gebeurt ?
als dat niet zo is dan kan het misschien iets anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebenik?
Nope, hij blijft niet hangen. Ik merk er niks van, behalve dat ik het hoor dan uiteraard.
Pagina: 1