Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• henk91
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-10-2021
Hallo mede tweakers

ik heb een vraag waar ik zelf niet uitkom

ik rond binnenkort af op mijn huidige opleiding medewerker ict (niveau 2) en ik vroeg mij af welke opleiding ik hierna zou kunnen doen ik heb een hele slechte ervaring met mijn huidige mbo school dat ik daar niet verder wil gaan op niveau 4 er word op school niks geleerd en alles hangt af van stage

ik vroeg me daarom af of jullie mischien tips hebben voor scholen in de regio rotterdam

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

op MBO is alles 1 pot nat.

Bij zo'n stelling verwachten we op z'n minst een degelijke onderbouwing. Nu is het gewoon een troll en die zien we hier liever niet.

[ Voor 73% gewijzigd door Rukapul op 28-05-2010 12:54 ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-11 16:41
Ikzelf heb na niveau 2 gelijk niveau 3 gedaan.
Daar leerde ik toen meer over netwerken (Cisco etc). Als jij al vind dat jij die kennis hebt en geen zin hebt om school verder te doen dan zou je via een detacheeringsbedrijf werkervaring kunnen opdoen.

Wil je niet op je eigen school verder maar wel verder studeren dan zal je toch moeten zoeken naar een andere school.

Zelf zou ik je adviseren om niveau 3 te doen (is geloof ik 2 jaar omdat je niveau 2 al hebt gehaald).
Daarna kan je altijd nog kiezen wat je wil gaan doen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• henk91
ik wil in iedergeval verder studeren omdat alleen een niveau 2 diploma niet veel betekent en ik denk wanneer ik aan werken begin nooit meer zal studeren aangezien je dan geen inkomen meer hebt.

het zal toch een andere school zoeken worden heeft iemand tips voor goede ICT scholen in de regio Rotterdam

Verwijderd

henk91 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:04:
ik wil in iedergeval verder studeren omdat alleen een niveau 2 diploma niet veel betekent en ik denk wanneer ik aan werken begin nooit meer zal studeren aangezien je dan geen inkomen meer hebt.

het zal toch een andere school zoeken worden heeft iemand tips voor goede ICT scholen in de regio Rotterdam
Ga HBO doen, je kan een toets doen om hier toegelaten te worden. Of detachering gaan doen en daar certificeringen halen en werkervaring opdoen. Je zal wel een stuk harder moeten werken en leren

W4rguy als je iets zegt, zeg dan iets nuttigs.

Natuurlijk komt er weer nutteloos commentaar over het MBO leer niveau.

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:54:
[...]

Ga HBO doen, je kan een toets doen om hier toegelaten te worden. Of detachering gaan doen en daar certificeringen halen en werkervaring opdoen. Je zal wel een stuk harder moeten werken en leren

W4rguy als je iets zegt, zeg dan iets nuttigs.

Natuurlijk komt er weer nutteloos commentaar over het MBO leer niveau.
Ik zit zelf op het MBO. Op de ROC ASA ICT Academie in Utrecht en om nou te zeggen dat het onderwijs daar van zulk hoog niveau is ... nee .. niet echt helaas.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:54:
[...]

[...]
Voor die toets moet je in ieder geval 21 jaar zijn, uit de nickname is wellicht af te leiden dat TS die leeftijd nog niet heeft bereikt.

Dat geeft TS dan mooi de tijd om misschien zijn HAVO-diploma te halen. Er zijn ROC's waar je in 1 jaar de HAVO kunt halen. Dit vind ik een betere voorbereiding op het HBO dan MBO niveau 2. Dit is overigens mijn ervaring. Studenten met een HAVO diploma zijn doorgaans in staat om sneller meer theorie tot zich te nemen. Dit is absoluut geen flame naar het MBO niveau, enkel om aan te geven dat er wel degelijk een didactisch verschil tussen MBO en HAVO zit.

What's a cube to you?

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-10 12:56
Dat geeft TS dan mooi de tijd om misschien zijn HAVO-diploma te halen. Er zijn ROC's waar je in 1 jaar de HAVO kunt halen. Dit vind ik een betere voorbereiding op het HBO dan MBO niveau 2. Dit is overigens mijn ervaring. Studenten met een HAVO diploma zijn doorgaans in staat om sneller meer theorie tot zich te nemen.
Dit ben ik niet helemaal met je eens, dat het waar id of je sneller informatie tot je toe kan nemen laat ik even in het midden. Maar mijn ervaring is dat mensen die van een MBO (welliswaar 4) Niv naar het HBO gaan hebben een beter inzicht dan mensen van de HAVO/VWO. Daar HBO vaak is gebaseerd op projectmatig werken geeft dat echt een voordeel.

Een echte golver is nooit uitgeput

• henk91
dankjulliewel voor de reacties,

hoe zit dat dan met detachering kan ik gewoon gaan werken met MBO niveau 2 ,en is de kans groot dat ik ergens terecht kom waar leermogelijkheden zijn.

om mbo niveau 4 te doen lijkt me niks ik hoor echt niks goed over MBO ict dus vandaar

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:58

Sport_Life

Solvitur ambulando

henk91 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:51:
dankjulliewel voor de reacties,

hoe zit dat dan met detachering kan ik gewoon gaan werken met MBO niveau 2 ,en is de kans groot dat ik ergens terecht kom waar leermogelijkheden zijn.

om mbo niveau 4 te doen lijkt me niks ik hoor echt niks goed over MBO ict dus vandaar
Detachering als starter zonder HBO diploma is op dit moment (bijna) onmogelijk. Je kan beter een leuk, klein bedrijf vinden waar je voor 1400 bruto wat leuke werkzaamheden mag doen, en ondertussen deeltijd HBO bijvoorbeeld :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• henk91
Lijkt me een goed idee alleen het probleem is dat ik nog geen HBO kan doen ivm de leeftijd grens 21 jaar

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:58

Sport_Life

Solvitur ambulando

henk91 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:05:
Lijkt me een goed idee alleen het probleem is dat ik nog geen HBO kan doen ivm de leeftijd grens 21 jaar
Dan MBO niv. 4 doen. Geloof me, hier ga je geen spijt van krijgen als je eenmaal op het HBO zit. Die uitdaging komt wel op het HBO :). Je kan ook gokken op de 21+ toets.. maarja, grote kans dat je tegen die tijd geen zin meer hebt te studeren of je haalt het niet.. En dan na je MBO niv 4 kun je HBO in deeltijd doen, tegen die tijd zitten detacheerders weer te springen om nieuwe personeel te werven dus alles ligt dan open ;) (itt nu)

lees anders dit even door; (weer) met studie gestopt, deeltijd hbo?

[ Voor 21% gewijzigd door Sport_Life op 28-05-2010 23:59 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Pagina: 1