Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-07 19:32
Afgelopen maandag was de batterij van mijn iPhone 3G (juli 2008 in België los gekocht) leeg. Nadat ik hem weer aan de lader had gehangen en hij opgestart was kwam ik tot de ontdekking dat WiFi niet meer werkt.

Het blijkt dus het bekende 'greyed out wifi'-probleem te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/668991/wifi.png

Als je googled op Greyed out wifi krijg je genoeg 'oplossingen', zoals:
  • Harde reset
  • Netwerkinstelllingen resetten
  • Batterij leeg laten lopen
  • Restoren
Zie ook dit YouTube-filmpje

Geen van bovenstaande oplossingen lijkt te helpen en vrees dus dat het iets hardwarematig is.
Nu werd ik bij een Apple Reseller doorgestuurd naar Solid-Vision.com (die zijn ook eigenaar van GSMrepareren.nl).

Nu is mijn vraag: heeft iemand daar ervaring mee en weet iemand misschien nog andere oplossingen voor dit probleem? Is het misschien zelf op te lossen?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
[verwijderd]

[ Voor 100% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja solid vision.. heb mijn iphone daar ook heen gestuurd voor exact zelfde probleem en de bekende haarscheurtjes.
25-5 aangetekend verstuurd en daar 26-5 binnen gekomen maar ze kunnen hem niet vinden. gaat al goed.
heb handtekening dat hij is geaccepteerd daar maar word hier al moe van..
ze zijn mijn toestel gewoon kwijt. :F hoop dat ze hem vinden want anders mogen ze een nieuwe sturen.
ben blij dat ik het aangetekend en verzekerd heb verstuurd.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
Mar.tin schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:31:
Ik neem aan dat je dit: http://support.apple.com/kb/TS1559 ook al geprobeerd hebt? Zo ja misschien even met apple contact opnemen?
Inderdaad al geprobeerd, maar het werkt helaas niet.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:52:
tja solid vision.. heb mijn iphone daar ook heen gestuurd voor exact zelfde probleem en de bekende haarscheurtjes.
25-5 aangetekend verstuurd en daar 26-5 binnen gekomen maar ze kunnen hem niet vinden. gaat al goed.
heb handtekening dat hij is geaccepteerd daar maar word hier al moe van..
ze zijn mijn toestel gewoon kwijt. :F hoop dat ze hem vinden want anders mogen ze een nieuwe sturen.
ben blij dat ik het aangetekend en verzekerd heb verstuurd.
Godmiljaar. Begint idd al lekker zeg.. :/
Is dat van jou garantiewerk, of moet je dat gewoon zelf betalen?

Btw: heeft Apple zelf geen repair center, of wordt dat werk allemaal uitbesteed (aan Solid-Vision e.d.) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Probeer dit eens, het klinkt misschien gek, maar dit werkte op mijn iPhone 3GS, op OS 4 beta 2.

Schakel de (email? - even opzoeken) Push berichten uit, probeer opnieuw verbinding te maken met WiFi, daarna weer inschakelen.

Het werkte echt bij mij, vraag niet waarom...

Die haarscheurtjes nog geen last van gehad, waar komen ze meestal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:07

iMars

Full time prutser

en controleer op water-/vochtschade... daar zijn ze erg happig op.

Mijn iPhone had slecht tot geen GPS en WiFi ontvangst. Opgestuurd naar Solid Vision, brief terug: vochtschade.
Of ik hem wilde laten omruilen of een refurbished voor 270 euro.

WTF dacht ik... als ik toch geen garantie meer heb (door vochtschade) probeer ik het zelf wel.
Schroevendraaier gekocht voor een paar euro, en zelf de iPhone gemaakt (antenne connector zat los).

Ze gebruiken _ALLES_ om onder de garantie uit te kunnen komen...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
HollowGamer schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:59:
Probeer dit eens, het klinkt misschien gek, maar dit werkte op mijn iPhone 3GS, op OS 4 beta 2.

Schakel de (email? - even opzoeken) Push berichten uit, probeer opnieuw verbinding te maken met WiFi, daarna weer inschakelen.

Het werkte echt bij mij, vraag niet waarom...
Ik heb het geprobeerd (push uitzetten staat idd bij Mail), maar het mocht niet baten.
Nadat ik push uit heb gezet blijft Wi-Fi 'greyed out' zeg maar... Dus kan nog Wi-Fi nog steeds niet aanklikken...

Ik hoopte stiekem dat het zou werken, want een iPhone zonder Wi-Fi zuigt heel hard. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
Bedankt voor alle feedback, het probleem is opgelost! :)

De batterij van m'n 3G was weer eens leeg (en dus uitgevallen). Ik hem aan de lader gehangen, opgestart.
Wat bleek? Wi-Fi werkte gewoon weer als voorheen!

Dus de batterij (een aantal keren) gewoon leeg laten lopen bleek de oplossing te zijn! :p

[ Voor 9% gewijzigd door JanvdVeer op 02-06-2010 12:51 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:29
JanvdVeer schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:27:
Als je googled op Greyed out wifi krijg je genoeg 'oplossingen', zoals:
  • Batterij leeg laten lopen
Geen van bovenstaande oplossingen lijkt te helpen en vrees dus dat het iets hardwarematig is.
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanvdVeer
:+

Ik heb mijn post ook maar iets aangepast
JanvdVeer schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:44:
Dus de batterij (een aantal keren) gewoon leeg laten lopen bleek de oplossing te zijn! :p
Pagina: 1